Matlak Andrzej, Dyrektywa o audiowizualnych usługach medialnych
Dyrektywa o audiowizualnych usługach medialnych
Coraz częstsze stosowanie nowych technologii do rozpowszechniania różnorodnych przekazów audiowizualnych skłoniło organy Unii Europejskiej do nowego uregulowania związanych z nimi zjawisk. Wydana w 2007 r. dyrektywa zmieniająca dotychczasową dyrektywę „telewizyjną" rozszerzyła zakres przedmiotowy i podmiotowy regulacji. Przede wszystkim zaś unormowała szczegółowo takie zjawiska, jak audiowizualna usługa medialna (linearna i nielinearna), handlowy przekaz audiowizualny, reklama telewizyjna i telesprzedaż, sponsoring oraz product placement, a także ustaliła reguły mające chronić małoletnich przed zagrożeniami związanymi z tradycyjnym przekazem telewizyjnym oraz audiowizualnymi usługami na żądanie.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX