Fotyga Jarosław, Dyrektor HR a zarząd firmy - warunki efektywnej współpracy w czasach kryzysu

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2012/12/22-28
Autor:
Rodzaj: artykuł

Dyrektor HR a zarząd firmy - warunki efektywnej współpracy w czasach kryzysu

Zarząd, czyli główny organ według kodeksu spółek handlowych, odpowiadający za prowadzenie firmy, ma jasno określone zadania. To on kieruje daną organizacją, podejmuje kluczowe decyzje o bieżącym działaniu, przyszłości i strategii. Jako że większość decyzji dotyczących firmy ma też wpływ na jej pracowników, ważna jest ścisła współpraca działu HR z zarządem firmy.

Przybiera ona różne formy w organizacjach – od informowania HR o zmianach czy też nowych kierunkach działania, poprzez konsultowanie zmian, aż do współuczestniczenia HR w podejmowaniu decyzji o zmianach w firmie. Ta ostatnia formuła ma często charakter formalnego członkostwa dyrektora HR w zarządzie firmy. W czasach kryzysu czy też niepewnej sytuacji gospodarczej HR ma kluczową rolę do odegrania. Spadek przychodu albo brak zyskowności wymuszają zmianę strategii firmy, jej restrukturyzację, aby odpowiednio przygotować się do dalszego rozwoju. Ważne jest więc właściwe upozycjonowanie HR w strukturach firmy, wśród kluczowych...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX