Domagała Gabriela, Droga do zaangażowania
Droga do zaangażowania
Powszechnie wiadomo, że to pracownicy stanowią kapitał, dzięki któremu firma może zyskać przewagę konkurencyjną. Nie wystarczy jednak pracowników „mieć”, aby osiągnąć sukces na polu biznesowym. W ostatnich latach ożywiła się dyskusja na temat istoty zaangażowania pracowników i jego wpływu na osiągane wyniki. Trudno się więc dziwić, że coraz więcej pracodawców tak intensywnie pracuje nad zbudowaniem środowiska, które sprzyja angażowaniu się w realizację celów firmy i wyzwala chęć pracowników do wykraczania poza ramy postawionych im oczekiwań. Budowanie zaangażowania jest jednak procesem długofalowym i nie dzieje się z dnia na dzień.
Sięgając pamięcią wstecz, przypominam sobie liczne i zagorzałe debaty, czym tak naprawdę jest zaangażowanie, a co za tym idzie – co zrobić, żeby zbudować zaangażowanie wśród pracowników. Dyskusje te uświadomiły zarówno moim kolegom i koleżankom, jak i mnie, że pierwszy krok na drodze do budowania zaangażowania to odróżnienie pracownika zaangażowanego od...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX