Sidor-Rządkowska Małgorzata, Dlaczego (niektórzy) ludzie źle pracują?
Dlaczego (niektórzy) ludzie źle pracują?
W świecie wysokich standardów zarządzania kapitałem ludzkim samo postawienie takiego pytania wydaje się czymś niewłaściwym. Zarządzanie talentami, wzmacnianie zaangażowania, empowerment – to zagadnienia, o których dyskutuje się o wiele chętniej. Zapomina się często, że najważniejsza jest praca u podstaw – wyeliminowanie przyczyn niewłaściwego wykonywania obowiązków przez część osób zatrudnionych w organizacji.
Analiza przyczyn niewłaściwego wykonywania obowiązków przez pracownika wykazuje zwykle, iż należą one do jednej z następujących grup:
niedostatek wiedzy i umiejętności,
niedopasowanie osobowościowe do potrzeb stanowiska pracy,
niewłaściwa organizacja pracy.
W zależności od zidentyfikowanych powodów złych wyników pracy podjąć należy (oczywiście wspólnie z bezpośrednio zainteresowanym) decyzję, jakie środki naprawcze zastosować. Spróbujmy w skrócie rozpatrzyć nasuwające się możliwości działania. Jeżeli przyczyną jest:
niedostatek wiedzy i umiejętności – oznacza to na ogół...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX