Idczak-Stysiak Agnieszka, Dialog dobrej jakości zawsze potrzebny
Dialog dobrej jakości zawsze potrzebny
Temat oceny rocznej to aktualnie nośny temat w organizacjach. Dyskusje zapoczątkowała słynna publikacja Samuela Culberta , a zintensyfikowały się one w drugiej połowie 2015 r., kiedy to kolejno duże firmy, jak Accenture, Deloitte, Adobe czy nawet GE, wycofywały się z tradycyjnie rozumianego systemu ocen rocznych. W dyskusjach tych nie brak głosów, że w firmach jeszcze tylko działy HR są za utrzymaniem ocen rocznych, ponieważ dają im one władzę i uzasadniają sens istnienia w organizacji...
Główne zarzuty dotyczące oceny rocznej to zastrzeżenia do perspektywy czasowej – rok to wieczność, szczególnie dla młodszej generacji pracowników. Ale rok to długi okres również z perspektywy biznesu, ponieważ we współczesnym świecie VUCA raz zdefiniowane cele i priorytety szybko się dezaktualizują oraz wymagają częstych modyfikacji. Dlatego to, o co koniecznie trzeba zadbać w organizacjach, to koncentracja na przeprowadzaniu regularnych, dobrych jakościowo rozmów z pracownikami. Tylko tyle (albo AŻ...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX