Łosek Aleksander, Czy w grze komputerowej można stworzyć nielegalne kasyno? Czyli rzecz o mechanizmach hazardowych stosowanych w grach komputerowych

Artykuły
Opublikowano: Prok.i Pr. 2022/12/139-167
Autor:
Rodzaj: artykuł

Czy w grze komputerowej można stworzyć nielegalne kasyno? Czyli rzecz o mechanizmach hazardowych stosowanych w grach komputerowych

Streszczenie

Przedmiotem niniejszego artykułu jest wprowadzenie do problematyki związanej ze stosowaniem mechanizmów hazardowych w grach komputerowych oraz analiza tego zjawiska z perspektywy aktualnie obowiązującego ustawodawstwa regulującego organizację gier hazardowych na terytorium RP. W jego ramach przedstawiona została szczegółowa charakterystyka stosowanych w grach komputerowych mechanizmów loot boxów oraz skin gamblingu, a także gier hazardowych organizowanych przez indywidualnych graczy w ramach wirtualnego świata gry. W dalszej części artykułu udzielono odpowiedzi na pytanie, czy mechanizmy hazardowe stosowane w grach komputerowych spełniają ustawową definicję gry hazardowej i do jakiego typu gier hazardowych należy je zaliczyć, a co za tym idzie czy stosowanie omawianych mechanizmów hazardowych może realizować znamiona przestępstw skarbowych określonych w rozdziale 9 k.k.s. Niniejsze opracowanie stanowi kontynuację artykułu pt. „Odpowiedzialność karna za czyny popełnione za pośrednictwem gier komputerowych – wstęp do problematyki” opublikowanego w nr 2/2022 miesięcznika Prokuratura i Prawo.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX