Sybicka Agnieszka, Czy HR powinien bać się turkusu?
Czy HR powinien bać się turkusu?
W ostatnim czasie coraz więcej słychać o turkusowych organizacjach, w których zespół odpowiada za większość tematów HR-owych. W takim razie – czy rola HR-owca jest w ogóle potrzebna?
W takich organizacjach zespół odpowiada za główne kwestie HR-owe, tj.: rekrutuje nowe osoby, wdraża je, decyduje o podziale odpowiedzialności, o rolach, awansach i wynagrodzeniach, a także o zakończeniu współpracy. Jeśli te wszystkie zadania realizuje zespół, w jaki sposób rola HR-owca może wspierać rozwój turkusowej organizacji?
Przyjrzyjmy się różnym możliwościom i rolom, które mogą pełnić pracownicy działu personalnego.
Inspirator – osoba, która zbiera informacje o nowych podejściach i nowatorskich metodach działania, która wychwytuje trendy, ma głowę pełną pomysłów i propozycji rozwiązań. Chętnie dzieli się nowinkami z innymi. Jest pełna energii i entuzjazmu, zapala innych do działania, do świeżego spojrzenia.
Łącznik – osoba, która dba o przepływ informacji między zespołami. Troszczy się o spójność,...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX