Artykuły
Opublikowano: PPlus.2019/9/85
Autor:
Rodzaj: artykuł

Cztery proste kroki

Relacja kandydata z rekruterem w ogromnym stopniu przekłada się na ocenę całości procesu rekrutacji. Bo to właśnie osoba prowadząca rekrutację jest twarzą pracodawcy, firmuje ją swoim nazwiskiem i od jej stylu komunikacji z kandydatem w dużej mierze zależy powodzenie całego procesu rekrutacyjnego. I paradoksalnie – stosując proste zasady komunikacji z kandydatami, można wnieść do procesu rekrutacyjnego zupełnie nową jakość i wywołać efekt „wow”.

Po pierwsze: wstępne wrażenie (które robimy tylko raz). Nie do przecenienia jest rola pierwszej informacji, którą rekruter zewnętrzny wysyła do kandydata. Wiele mówi się o jej personalizacji. Wbrew obiegowej opinii nie chodzi tu jednak o dodanie do wiadomości imienia kandydata, ale o porządne zredagowanie całego tekstu. W pierwszej wiadomości nawiązać można do doświadczenia zawodowego i specjalizacji kandydata, kultur organizacyjnych firm, w których pracował, czy tradycji miast, w których mieszkał (np. podczas studiów). Warto poświęcić czas i...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów prezentację