Iwankiewicz Maciej W., Człowiek w rekrutacji

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2020/1/48-49
Autor:
Rodzaj: artykuł

Człowiek w rekrutacji

Zastanawiając się nad tematem employee experience (z ang. doświadczenie pracownika) lub candidate experience (z ang. doświadczenie kandydata), dochodzę do wniosku, że bardzo podkreślamy znaczenie doświadczenia zawodowego, a jednocześnie właściwie w ogóle nie mówimy o tym, iż jest po prostu doświadczeniem człowieka (ang. human experience), który poprzez własne obserwacje i emocjonalne przeżycia tworzy obraz otaczającej go rzeczywistości. I właśnie obraz firmy oraz sposób jego kształtowania już na etapie rekrutacji jest jedną z bardziej istotnych kwestii, która wiedzie do zaangażowania i identyfikowania się pracownika z organizacją, w której zostanie zatrudniony.

Gdy mowa o pierwszym zetknięciu przyszłego pracownika z firmą (tzn. z organizacją jako taką i jej pracownikami, a nie z jej produktami czy marką), należy przede wszystkim wskazać proces rekrutacji, który w wielu przypadkach zaczyna się już podczas różnego rodzaju targów pracy lub w wyniku zamieszczenia ogłoszenia na portalach...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX