Iwankiewicz Maciej W., Człowiek i sztuczna inteligencja

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2019/12/30-31
Autor:
Rodzaj: artykuł

Człowiek i sztuczna inteligencja

Dynamicznie rozwijają się technologie robotyczne i przyspiesza tempo budowania i wdrażania systemów sztucznej inteligencji, a jednocześnie coraz większego znaczenia nabierają tzw. kompetencje miękkie, których pracodawcy poszukują u kandydatów na pracowników. Z jednej strony mamy więc możliwość wykorzystywania automatów i robotów, które z powodzeniem zastępują człowieka w wielu zadaniach, z drugiej zaś – potrzebę tworzenia zespołów opartych na takich fundamentach, jak: empatia, komunikacja, kreatywność, a przede wszystkim humanizm, którego znaczenie w tworzeniu przyszłości biznesu jest nie do przecenienia.

Sztuczna inteligencja (ang. artificial intelligence, AI) powszechnie zastępuje dziś technologie zaawansowanych algorytmów. Dzięki AI powtarzalne i stosunkowo proste zadania, które dotychczas zajmowały wiele czasu wykwalifikowanym pracownikom, mogą być realizowane znacznie szybciej. Problem stanowi jednak standaryzowanie danych wejściowych, chociażby ze względu na konieczność ich...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX