Spodzieja Jolanta, Czarna chmura procedury
Czarna chmura procedury
System Ocen Okresowych Pracowników (SOOP). Brzmi dumnie? Raczej groźnie. Większość osób podlegających ocenie i jej dokonujących traktuje ją jako biurokratyczną konieczność, coś, co trzeba odhaczyć, dostarczyć do HR-u i zapomnieć. W HR-ach ktoś przeanalizuje te dane, albo i nie... Wyciągnie sensowne wnioski, albo i nie... A wyniki ocen będą miały wpływ na awans, podwyżkę, kierunek rozwoju. Albo i nie... Liczba decyzji, które trzeba podjąć każdego dnia, natłok obowiązków i wszechobecne wskaźniki powodują frustrację oraz przemęczenie. Pracownicy są przeciążeni ilością informacji, które do nich spływają. Poza wykonywaniem swojej pracy są zaznajomieni z niezliczonymi procesami, procedurami i politykami.
Pracownicy nie lubią tego procesu, bez względu na to, jak świetnie jest przeprowadzany. Pierwszy blask i zachwyt nad tym narzędziem przeminie, nawet jeśli w tworzenie SOOP-u zostaną zaangażowani kierownicy i pracownicy, a jego wdrożenie będzie poprzedzone świetnym szkoleniem. W pierwszym roku...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX