Sidor-Rządkowska Małgorzata, Były pracownik jako ambasador firmy

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2019/6/85
Autor:
Rodzaj: artykuł

Były pracownik jako ambasador firmy

Właściwie prowadzone działania w zakresie employer brandingu powodują, że zarówno kandydaci do pracy w organizacji, jak i osoby już w niej zatrudnione stają się nie tylko interesariuszami, lecz także ambasadorami firmy. W rozważaniach na temat budowania marki pracodawcy nierzadko zapomina się jednak o tym, jak wielką rolę we wspomnianym procesie odgrywać mogą byli pracownicy.

Oczekiwanie, iż pracownik zwolniony z firmy stanie się jej ambasadorem, może się wydać wielu osobom wręcz absurdalne. Obawy o przyszłość, poczucie bezsilności, a nawet upokorzenia – to tylko niektóre emocje zwykle towarzyszące zwalnianym. Właściwe kształtowanie kultury organizacyjnej w tym obszarze może jednak sprawić, że po upływie pewnego czasu były pracownik spojrzy na swą sytuację z innej perspektywy. „Nie istniało inne rozwiązanie, musieli zredukować zatrudnienie. Trzeba jednak przyznać, że zachowali się wobec mnie i innych zwalnianych bardzo przyzwoicie. To naprawdę porządna firma”. Taka opinia jest dla...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX