Laszuk Karolina, Bezpośrednie kontakty

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2015/6/47
Autor:
Rodzaj: artykuł

Bezpośrednie kontakty

Podstawą dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa jest skuteczna komunikacja. Niestety najczęściej zgłaszanym problemem w firmach jest właśnie nieefektywne lub utrudniające pracę porozumiewanie się współpracujących ze sobą ludzi.

Nie trzeba nawet szczególnie badać tego zjawiska, aby dojść do podobnych wniosków. Na zebraniach problem z przepływem informacji uwidacznia się bowiem samoczynnie. Niewykonane polecenia, błędy w ich realizacji lub konflikty między kolegami są najprostszymi objawami nieskutecznej wymiany komunikatów. O właściwym i zamierzonym odbiorze wypowiedzianych lub napisanych słów decyduje wiele czynników. Poza ich dotarciem do odbiorcy, istotne jest też, jak zostaną zinterpretowane. Nowe technologie są bezspornym ułatwieniem w dzisiejszych czasach, aczkolwiek mają też wady. Zdarza się też, że mail nie zostanie odczytany w odpowiednim czasie lub nie trafi do adresata. A zatem to, że wydaliśmy polecenie, nie oznacza, iż dotarło ono we właściwe miejsce. Tym bardziej nie...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX