Murszewski Jakub, Bezpieczeństwo pracy jako wizerunek pracodawcy

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2017/8/40-41
Autor:
Rodzaj: artykuł

Bezpieczeństwo pracy jako wizerunek pracodawcy

W wielu przedsiębiorstwach bezpieczeństwo pracy nie jest uznawane za kluczowy obszar działalności. Co więcej – nadal istnieje przeświadczenie, że zasady bhp negatywnie wpływają na produktywność, z uwagi na konieczność stosowania się do określonych reguł i zasad związanych z bezpiecznym wykonywaniem pracy. Warto sobie jednak zadać pytanie, czy takie podejście do bezpieczeństwa jest właściwe oraz czy na pozytywny wizerunek pracodawcy faktycznie bardziej wpływa wydajność niż bezpieczeństwo.

Zarządzanie bezpieczeństwem pracy stanowi bardzo ważny element funkcjonowania przedsiębiorstwa i jednocześnie ma ogromny wpływ na wizerunek pracodawcy. Pomimo istniejącego stereotypu, że zasady bezpieczeństwa utrudniają pracę, coraz więcej pracodawców, w szczególności dużych przedsiębiorców, niejednokrotnie z kapitałem zagranicznym, interesuje się tym obszarem, inwestuje, analizuje i podejmuje właściwe działania mające na celu poprawę warunków pracy oraz budowanie szeroko pojętej kultury bezpieczeństwa.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX