Drab Tomasz, Badanie identyczności i podobieństwa towarów lub usług w ramach niebezpieczeństwa wprowadzenia w błąd w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej
Artykuły
Opublikowano: ZNUJ. PPWI 2019/3/74-102
Rodzaj: artykuł
Badanie identyczności i podobieństwa towarów lub usług w ramach niebezpieczeństwa wprowadzenia w błąd w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej
Niebezpieczeństwo wprowadzenia w błąd jest centralnym pojęciem prawa znaków towarowych. Jedną z jego przesłanek jest identyczność lub podobieństwo towarów lub usług. Tak długo jak uprawnieni do identycznych lub podobnych znaków towarowych używają ich dla towarów lub usług niepodobnych, nie zachodzi niebezpieczeństwo, że właściwy krąg odbiorców uzna, iż oznaczane nimi towary lub usługi pochodzą z tego samego przedsiębiorstwa lub przedsiębiorstw ekonomicznie powiązanych. A contrario, w sytuacji wystąpienia choćby minimalnego stopnia podobieństwa towarów lub usług, przy spełnieniu innych warunków, możliwe jest wystąpienie niebezpieczeństwa wprowadzenia odbiorców w błąd.
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX