Czarny-Drożdżejko Elżbieta, Anonimowość ogłoszeniodawcy i reklamodawcy na gruncie przepisów Prawa prasowego

Artykuły
Opublikowano: PS 2017/11-12/23-44
Autor:
Rodzaj: artykuł

Anonimowość ogłoszeniodawcy i reklamodawcy na gruncie przepisów Prawa prasowego

1.Wstęp

Na gruncie ustawy z 26.01.1984 r. – Prawo prasowe została sformułowana tajemnica dziennikarska i prawo anonimatu. Zgodnie z art. 15 ust. 1 pr. pras. „Autorowi materiału prasowego przysługuje prawo zachowania w tajemnicy swego nazwiska”. Z kolei ust. 2 powołanego artykułu przewiduje, że „Dziennikarz ma obowiązek zachowania w tajemnicy:

1)

danych umożliwiających identyfikację autora materiału prasowego, listu do redakcji lub innego materiału o tym charakterze, jak również innych osób udzielających informacji opublikowanych albo przekazanych do opublikowania, jeżeli osoby te zastrzegły nieujawnianie powyższych danych,

2)

wszelkich informacji, których ujawnienie mogłoby naruszać chronione prawem interesy osób trzecich”.

Obowiązek dochowania tajemnicy dziennikarskiej rozciąga się także na redaktora naczelnego, który powinien być o niej poinformowany w niezbędnym zakresie, oraz na osoby zatrudnione w redakcji, które weszły w kontakt z takimi informacjami.

Powyższy obowiązek zachowania tajemnicy...

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX