Płaszowska Renata, Analiza zasad realizacji zadań z zakresu promocji gminy i powiatu w świetle orzecznictwa sądowego

Artykuły
Opublikowano: PPP 2017/11/102-114
Autor:
Rodzaj: artykuł

Analiza zasad realizacji zadań z zakresu promocji gminy i powiatu w świetle orzecznictwa sądowego

1.Wprowadzenie

Zadania z zakresu promocji należą do kategorii zadań przydzielonych jednostkom samorządu terytorialnego na mocy ustrojowych ustaw samorządowych. Ustawodawca ani w tych ustawach, ani w ustawach odrębnych nie wypowiada się jednak, na czym realizacja tych zadań ma polegać, ani na jakich zasadach ma przebiegać. Ustanawia jedynie w aktach regulujących ustrój jednostek samorządu gminnego i powiatowego generalną kompetencję do działania na rzecz promocji poprzez włączenie jej do zakresu spraw będących przedmiotem zadań tych jednostek. I tak, zadania z zakresu promocji gminy zostały wymienione w przykładowym katalogu zadań własnych gminy zawartym w przepisie art. 7 ust. 1 pkt 18 ustawy o samorządzie gminnym , natomiast zadania z zakresu promocji powiatu należą do zadań powiatu na mocy niemal analogicznej regulacji ujętej w przepisie art. 4 ust. 1 pkt 21 ustawy o samorządzie powiatowym .

W tym miejscu warto wspomnieć, że podobnego rozwiązania próżno szukać w ustawie o samorządzie województwa ....

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX