Piotrowicz-Przyłuska Aleksandra, Amortyzacja w trudnych rozmowach
Amortyzacja w trudnych rozmowach
O komunikacji w pracy, szczególnie w roli lidera, napisano już wiele. Jednak wciąż warto podejmować ten temat. Zarówno w pracy z klientami indywidualnymi, jak i organizacjami zagadnienie tzw. trudnych rozmów powraca regularnie zarówno podczas sesji tutoringowych, coachingowych, jak i warsztatów. Jesteśmy obecnie w sytuacji dość poważnego kryzysu środowiskowego, wywołanego przez pandemię, a związane z nią różne środki bezpieczeństwa wpływają znacząco, zarówno pośrednio, jak i bezpośrednio, na kondycję psychofizyczną wielu pracowników. Ma to znaczenie dla sposobu, w jaki strony reagują w trudnych momentach różnych konwersacji.
W mojej opinii nie ma efektywnego zarządzania i zdrowego przywództwa bez skutecznej, świadomej komunikacji. Wpływają na nią, w sprzężeniu zwrotnym, poprawne relacje, a te budujemy m.in. przez jasne i zrozumiałe zasady współpracy oraz oczekiwania, konsekwencję, wzajemne słuchanie, dzielenie się konstruktywną opinią. W sposób nieuchronny pojawiają się w pracy różnego...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX