Redakcja PPlus, Aktualności
Aktualności
Gamifikacja odpowiedzią na brak zaangażowania pracowników
Gamifikacja – to modne w dzisiejszych czasach zjawisko jest wykorzystywane nie tylko w marketingu, lecz także w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Jest to doskonały sposób na przełamanie rutyny w miejscu pracy, które dodatkowo staje się bardziej atrakcyjne.
Gamifikacja (ang. gamification) jest wykorzystywaniem elementów gier (mechaniki, mechanizmów i komponentów) oraz zasad projektowania gier w rozwiązywaniu problemów, które same w sobie nie są grami. Gamifikacja jako metoda uczenia oraz motywowania pracowników jest oparta o gry. Podobnie jak one posiada sprecyzowany cel oraz reguły.
Procesy biznesowe, takie jak szkolenia lub codzienne obowiązki, stają się ciekawsze z wykorzystaniem niestandardowych rozwiązań. To także sprawia, że pracownicy stają się bardziej otwarci i kreatywni w zadaniach, które w trakcie pracy należy wykonać.
Istotną rolę w gamifikacji odgrywa system nagradzania pracowników, który pomaga firmie nawiązać nowe kontakty – zarówno te zewnętrzne (klienci), jak i wewnętrzne...
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX