Mołtawski Szymon, 2016 - rok optymalizacji

Artykuły
Opublikowano: PPlus.2015/12/44-45
Autor:
Rodzaj: artykuł

2016 - rok optymalizacji

Rok 2016 nie przyniesie rewolucji ani w rekrutacji, ani w obszarze budowania marki pracodawcy. Będzie to ewolucja rozpoczętych już w tym roku inicjatyw, nastawionych na optymalizację działań, przy wsparciu coraz większej liczby narzędzi analitycznych i coraz dokładniejszych badań preferencji kandydatów i pracowników.

Ostatnie lata pokazały, jak bardzo opłaca się wyjść poza standard w komunikacji rekrutacyjnej. Trendem, który z pewnością zaobserwujemy w praktyce, jest głębsze profilowanie grup docelowych i zawężanie komunikacji, tak aby spływ aplikacji był jakościowy, a nie ilościowy. Chodzi o definicję kandydata pożądanego nie tylko w zakresie kompetencji, lecz także w zakresie jego aspiracji, osobowości i dopasowania do kultury organizacyjnej. Dodatkowo rzetelna informacja na poziomie ogłoszenia, np. przybliżająca kandydatom dzień pracy na proponowanym stanowisku z wszystkimi plusami i minusami, pomoże kandydatom aplikować świadomie, a rekruterom oszczędzi czasu spędzonego na selekcji.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX