Kołacz Jacek, "Tradycyjny" sposób podania prospektu emisyjnego do wiadomości publicznej - kilka uwag na kanwie art. 47 ustawy o ofercie publicznej

Artykuły
Opublikowano: PPH 2011/10/36-42
Autor:
Rodzaj: artykuł

"Tradycyjny" sposób podania prospektu emisyjnego do wiadomości publicznej - kilka uwag na kanwie art. 47 ustawy o ofercie publicznej

W ramach etapu „prospektowego” jeden z kluczowych dla koncepcji rynku kapitałowego obowiązków, jakim jest konieczność zapewnienia inwestorom – przynajmniej hipotetycznie – równego dostępu do informacji rynkowej w tym samym czasie , realizowany jest m.in. przez regulację art. 47 ustawy z 29.07.2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych . Chociaż prima facie przepis ten zdaje się nie stwarzać większych problemów interpretacyjnych, wskazując wyłącznie na techniczne metody upublicznienia prospektu emisyjnego, to jego bliższa analiza może już prowadzić do zgoła odmiennego wniosku. Artykuł jest poświęcony właśnie próbie zasygnalizowania i bliższego omówienia co najmniej niektórych z wyłaniających się na tle przywołanego uregulowania wątpliwości, związanych z „tradycyjnym” („drukowanym”) sposobem upowszechnienia dokumentu ofertowego.

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX