Dźwignia finansowa AFI
Także jako: Dźwignia finansowa w alternatywnych funduszach inwestycyjnych
Przepisy prawa
Zagadnienie aktualne
Zagadnienie opracowane w ramach systemu informacji prawnej LEX
LEX to ceniony przez użytkowników system online, który oferuje wygodny dostęp do tysięcy aktów prawnych, orzeczeń i wzorów dokumentów oraz do autorskich, unikalnych treści, jak komentarze praktyczne, poradniki i szkolenia online. Poniżej znajdziesz przykłady 6 dokumentów z ogólnej liczby 9 powiązanych z zagadnieniem Dźwignia finansowa AFI, znajdujących się w LEX-ie.
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych z tym zagadnieniem prawnym, zamów bezpłatny dostęp testowy lub zaloguj się do LEX-a.
Fundusze inwestycyjne i zarządzanie alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi.
Ilekroć w ustawie jest mowa o:
- oraz co do których istnieje podaż i popyt umożliwiające ich nabywanie i zbywanie w sposób ciągły na warunkach rynkowych, przy czym przejściowa utrata płynności przez papier wartościowy lub prawo majątkowe nie powoduje utraty przez ten papier lub prawo statusu instrumentu rynku pieniężnego;
- i które jednocześnie mogą świadczyć inne usługi, takie jak prowadzenie rachunków papierów wartościowych i rachunków zbiorczych oraz prowadzenie rachunków pieniężnych lub usługi udzielania pożyczek papierów wartościowych lub rozliczania i dokonywania rozrachunku transakcji;
Fundusze inwestycyjne i zarządzanie alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi.
- wyznaczając okres stosowania podjętych środków.
Dyrektywa 2011/61/UE w sprawie zarządzających alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi i zmiany dyrektyw 2003/41/WE i 2009/65/WE oraz rozporządzeń (WE) nr 1060/2009 i (UE) nr 1095/2010
Definicje
do obrotu na rynku regulowanym w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 14 dyrektywy 2004/39/WE;
Komisja jest uprawniona do przyjmowania projektów regulacyjnych standardów technicznych, o których mowa w akapicie pierwszym, zgodnie z art. 10-14 rozporządzenia (UE) nr 1095/2010.
Dyrektywa 2011/61/UE w sprawie zarządzających alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi i zmiany dyrektyw 2003/41/WE i 2009/65/WE oraz rozporządzeń (WE) nr 1060/2009 i (UE) nr 1095/2010
Zarządzanie ryzykiem
Funkcjonalny i hierarchiczny rozdział funkcji zarządzania ryzykiem zgodnie z akapitem pierwszym poddany jest ocenie przez właściwe organy rodzimego państwa członkowskiego ZAFI, zgodnie z zasadą proporcjonalności, przy założeniu że w każdym przypadku ZAFI jest w stanie wykazać, iż szczególne zabezpieczenia przed konfliktami interesów umożliwiają niezależne wykonywanie zadań z zakresu zarządzania ryzykiem i że proces zarządzania ryzykiem spełnia wymogi niniejszego artykułu i jest stale skuteczny.
ZAFI dokonują przeglądu systemów zarządzania ryzykiem z odpowiednią częstotliwością, co najmniej raz w roku, i dostosowują je w razie konieczności.
Do celów akapitu pierwszego lit. d), jeżeli ZAFI zarządzają AFI uczestniczącymi w udzielaniu pożyczek, w tym także w przypadku gdy te AFI uzyskują ekspozycję z tytułu pożyczki za pośrednictwem osób trzecich, wdrażają oni również skuteczne zasady, procedury i procesy oceny ryzyka kredytowego oraz zarządzania portfelem kredytowym i jego monitorowania, zapewniają, aby te zasady, procedury i procesy pozostawały aktualne i skuteczne, oraz dokonują ich przeglądu regularnie i co najmniej raz w roku.
Bez uszczerbku dla art. 12 ust. 1 lit. b) wymogi określone w akapicie pierwszym lit. d) i w akapicie drugim niniejszego ustępu nie mają zastosowania do udzielania pożyczek udziałowców, jeżeli wartość referencyjna takich pożyczek nie przekracza łącznie 150 % kapitału AFI.
Ograniczenie określone w akapicie pierwszym niniejszego ustępu pozostaje bez uszczerbku dla progów, ograniczeń lub warunków określonych w rozporządzeniach Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 345/2013 58 *, (UE) nr 346/2013 59 * i (UE) 2015/760 60 *.
Dźwignię finansową AFI udzielającego pożyczek wyraża się jako stosunek ekspozycji tego AFI, obliczonej zgodnie z metodą zaangażowania określoną w drodze aktów delegowanych przyjętych zgodnie z art. 4 ust. 3, do wartości jego aktywów netto.
Ustaleń dotyczących zaciągania pożyczek, które są w pełni zabezpieczone umownym zaangażowaniem kapitałowym inwestorów w AFI udzielający pożyczek, nie uznaje się za stanowiące ekspozycję do celów obliczania stosunku, o którym mowa w akapicie drugim.
W przypadku gdy AFI udzielający pożyczek narusza wymogi określone w niniejszym ustępie, a naruszenie to pozostaje poza kontrolą ZAFI, który nim zarządza, ZAFI w stosownym terminie podejmuje środki niezbędne do zaradzenia sytuacji, należycie uwzględniając interesy inwestorów AFI udzielającego pożyczek.
Bez uszczerbku dla uprawnień właściwych organów, o których mowa w art. 25 ust. 3, wymogi określone w akapicie pierwszym niniejszego ustępu nie mają zastosowania do AFI udzielającego pożyczek, którego działalność pożyczkowa polega wyłącznie na udzielaniu pożyczek udziałowców, pod warunkiem że wartość referencyjna tych pożyczek nie przekracza łącznie 150 % kapitału tego AFI.
Zawieszenie, o którym mowa w akapicie pierwszym lit. c), jest ograniczone do okresu, który jest bezwzględnie konieczny, z należytym uwzględnieniem interesów inwestorów AFI, i w żadnym wypadku nie może trwać dłużej niż 12 miesięcy.
Na zasadzie odstępstwa od akapitu pierwszego określony w nim wymóg nie ma zastosowania w przypadku, gdy:
Na wniosek właściwych organów swego rodzimego państwa członkowskiego ZAFI wykazuje, że spełnia warunki niezbędne do zastosowania odpowiedniego odstępstwa określonego w akapicie drugim.
Środki określające systemy zarządzania ryzykiem, o których mowa w akapicie pierwszym lit. a), zapobiegają temu, by ZAFI polegali wyłącznie lub mechanicznie na ratingach kredytowych, o których mowa w ust. 2 akapit pierwszy, przy ocenianiu wiarygodności kredytowej aktywów AFI.
Rozporządzenie delegowane 231/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/61/UE w odniesieniu do zwolnień, ogólnych warunków dotyczących prowadzenia działalności, depozytariuszy, dźwigni finansowej, przejrzystości i nadzoru
SEKCJA 2Obliczanie dźwigni finansowej
Obliczanie dźwigni finansowej
Ogólne przepisy dotyczące obliczania dźwigni finansowej
W zależności od rozwoju sytuacji na rynku i nie później niż do dnia 21 lipca 2015 r. Komisja dokonuje przeglądu metod obliczania, o których mowa w akapicie pierwszym, aby zdecydować, czy metody te są wystarczające i odpowiednie dla wszystkich typów AFI czy też należy opracować dodatkową fakultatywną metodę obliczania dźwigni finansowej.
Zobacz pełną treść w bezpłatnym dostępie testowym lub po zalogowaniu do LEX-a.
Rozporządzenie delegowane 231/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/61/UE w odniesieniu do zwolnień, ogólnych warunków dotyczących prowadzenia działalności, depozytariuszy, dźwigni finansowej, przejrzystości i nadzoru
Regularne ujawnianie informacji inwestorom
Akty prawne - liczba dokumentów powiązanych z zagadnieniem (3)
Dz.U. i M.P. - liczba dokumentów powiązanych z zagadnieniem (1)
- Fundusze inwestycyjne i zarządzanie alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi.
Powiązane przepisy:
art. 2 pkt 42(b) - Pokaż powiązane przepisy art. 227(c) - Pokaż powiązane przepisySprawdź wszystkie powiązane przepisy zamawiając bezpłatny dostęp testowy lub logując się do LEX-a.
Czym są "Dz.U. i M.P."?
Jest to zbiór aktów i przepisów prawnych opublikowanych w Dzienniku Ustaw i Monitorze Polskim. Treści te są ujednolicone i ocenione co do aktualności. Programy LEX oferują dostęp do wszystkich aktów prawa polskiego.
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich aktów prawnych opublikowanych w Dzienniku Ustaw i Monitorze Polskim powiązanych z tym zagadnieniem prawnym, to zamów bezpłatny dostęp testowy »
Dzienniki UE - liczba dokumentów powiązanych z zagadnieniem (2)
- Dyrektywa 2011/61/UE w sprawie zarządzających alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi i zmiany dyrektyw 2003/41/WE i 2009/65/WE oraz rozporządzeń (WE) nr 1060/2009 i (UE) nr 1095/2010
- Rozporządzenie delegowane 231/2013 uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/61/UE w odniesieniu do zwolnień, ogólnych warunków dotyczących prowadzenia działalności, depozytariuszy, dźwigni finansowej, przejrzystości i nadzoru
Powiązane przepisy:
rozdz. II sekcja 2 - Pokaż powiązane przepisy art. 109 - Pokaż powiązane przepisySprawdź wszystkie powiązane przepisy zamawiając bezpłatny dostęp testowy lub logując się do LEX-a.
Czym są "Dzienniki UE"?
Jest to całościowa baza aktów prawnych publikowanych w Dziennikach UE; akty prawne są ujednolicone i ocenione co do obowiązywania. Programy LEX oferują dostęp do wszystkich aktów prawa europejskiego.
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich aktów prawnych opublikowanych w Dziennikach UE, powiązanych z tym zagadnieniem prawnym, to zamów bezpłatny dostęp testowy »
Komentarze i publikacje - liczba dokumentów powiązanych z zagadnieniem (6)
Poradniki - liczba dokumentów powiązanych z zagadnieniem (6)
Czym są "Poradniki"?
Są to praktyczne przewodniki, w których uznani eksperci jasno i „krok po kroku” wyjaśniają dane zagadnienie prawne. Poradniki zawarte w LEX-ie są cenione za czytelny język i dobór tematów ze wszystkich dziedzin prawa.
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich poradników powiązanych z tym zagadnieniem prawnym, to zamów bezpłatny dostęp testowy »
Informacja o aktualizacji
Wszystkie dokumenty w systemie LEX są zawsze ocenione co do aktualności względem bieżącego stanu prawnego.