§ 10. - Zwrot opakowań stosowanych w branży spożywczej.

Monitor Polski

M.P.1951.A-63.829

Akt utracił moc
Wersja od: 20 listopada 1953 r.
§  10.
1.
Braki ilościowe i wady jakościowe opakowań, zwracanych dostawcy bezpośrednio ze składu odbiorcy, powinny być stwierdzone niezwłocznie w drodze protokołu sporządzonego przez przedstawicieli odbiorcy i dostawcy.
2.
Protokół powinien zawierać:
a)
imiona, nazwiska i stanowiska osób obecnych przy jego sporządzeniu;
b)
treść zarzutów zgłoszonych przez przedstawiciela dostawcy i wyjaśnień przedstawiciela odbiorcy;
c)
opis stwierdzonego stanu faktycznego;
d)
datę i miejsce sporządzenia protokołu;
e)
podpisy osób wymienionych pod lit. a).

§11.

1.
Jeżeli zwrot nastąpił w drodze wysyłki opakowań, dostawca powinien niezwłocznie, a najpóźniej w ciągu 4 dni po ich otrzymaniu, zbadać opakowania i w razie stwierdzenia braków lub wad sporządzić protokół przy udziale czynnika społecznego, a w razie potrzeby - przy udziale biegłego. O zamierzonym sporządzeniu protokołu dostawca zawiadamia oddział odbiorcy, o ile znajduje się on w miejscu odebrania opakowań.
2.
Przy sporządzaniu protokołu ma odpowiednie zastosowanie przepis § 10 ust. 2 z tym, że jeżeli przedstawiciel odbiorcy jest nieobecny, należy uczynić wzmiankę, czy został zawiadomiony, a ponadto zamieścić w protokole opinię biegłego, o ile był wzywany.