§ 10. - Zwrot opakowań stosowanych w branży materiałów budowlanych pochodzenia mineralnego.

Monitor Polski

M.P.1951.A-55.730

Akt utracił moc
Wersja od: 29 sierpnia 1953 r.
§  10.
Przy ustalaniu braków ilościowych i wad jakościowych opakowań zwróconych dostawcy towaru stosuje się następujące zasady:
1)
Przy zwrocie opakowań na miejscu braki i wady powinny być stwierdzone niezwłocznie w protokole sporządzonym przez przedstawicieli dostawcy i odbiorcy.

Protokół powinien zawierać:

a)
imiona, nazwiska i stanowiska osób obecnych przy jego sporządzeniu;
b)
treść zarzutów zgłoszonych przez przedstawiciela dostawcy i wyjaśnień przedstawiciela odbiorcy;
c)
opis stwierdzonego stanu faktycznego;
d)
datę i miejsce sporządzenia protokołu;
e)
podpisy osób wymienionych pod lit. a),
2)
Jeżeli zwrot opakowań nastąpił w drodze wysyłki, dostawca powinien niezwłocznie, a najpóźniej w ciągu 4 dni od daty otrzymania, zbadać opakowanie i w razie stwierdzenia braków lub wad sporządzić protokół przy udziale czynnika społecznego. O zamierzonym sporządzeniu protokołu dostawca zawiadomi oddział odbiorcy, o ile znajduje się w miejscu otrzymania opakowania.

Przy sporządzaniu protokołu ma odpowiednie zastosowanie przepis pkt 1, z tym jednak, że jeżeli przedstawiciel odbiorcy nie jest obecny, należy uczynić w protokole wzmiankę, czy został zawiadomiony.

Dostawca obowiązany jest pod rygorem utraty roszczeń wobec odbiorcy zawiadomić go w terminie przewidzianym w pkt 2 telegraficznie lub telefonicznie o stwierdzonych brakach lub wadach, a jednocześnie przesłać mu odpis sporządzonego w tym przedmiocie protokołu.

O ile odbiorca ma zamiar dokonać oględzin zakwestionowanych opakowań, powinien o tym zawiadomić dostawcę najpóźniej następnego dnia po otrzymaniu protokołu i w ciągu następnych 3 dni delegować w powyższym celu swego przedstawiciela.