§ 1. - Zm.: zarządzenie z dnia 19 lutego 1955 r. w sprawie zasad używania samochodów osobowych jednostek organizacyjnych administracji państwowej, gospodarki uspołecznionej, organizacji społecznych oraz kontroli ich stosowania.
M.P.1955.116.1522
Akt jednorazowy"2. Użycie samochodu osobowego do przejazdów na dalekich odcinkach (ust. 1 pkt 3) może nastąpić tylko w wyjątkowo uzasadnionych przypadkach, a w szczególności w razie niedogodnych połączeń komunikacyjnych, konieczności dokonania łącznych inspekcji szeregu zakładów położonych w różnych miejscowościach i w innych przypadkach, w których użycie samochodu osobowego podyktowane jest interesem publicznym.";
"4. Użycie samochodu osobowego na dalekich odcinkach w przypadkach, o których mowa w ust. 2, może nastąpić po uzyskaniu uprzednio delegacji służbowej na samochód, wydanej na podstawie zgody:
-
ministra lub jego zastępcy (kierownika urzędu centralnego lub jego zastępcy) dla pracowników centrali ministerstwa (centrali urzędu),
-
dyrektora centralnego zarządu (zarządu, zjednoczenia lub jego zastępcy) dla pracowników centralnego zarządu (zarządu, zjednoczenia),
-
przewodniczącego prezydium rady narodowej lub jego zastępcy dla pracowników prezydium.";
"5. Minister (kierownik urzędu centralnego) w przypadkach uzasadnionych interesem gospodarki narodowej lub innymi ważnymi względami służbowymi może upoważnić kierowników innych jednostek organizacyjnych do korzystania z samochodu osobowego na dalekich odcinkach i wystawiania delegacji służbowych na samochód osobowy. Upoważnienie powinno być udzielone na piśmie i na określony czas.
6. Użycie samochodu osobowego na dalekich odcinkach może być dokonane tylko w granicach kontyngentu przebiegu ustalonego dla jednostki organizacyjnej na dany rok budżetowy.
7. Minister Kontroli Państwowej i Prezes Państwowej Komisji Etatów wydadzą odpowiednie polecenia badania, przy okazji przeprowadzanych kontroli, celowości wykonanych przejazdów na dalekich odcinkach."