§ 1. - Zm.: zarządzenie z dnia 16 listopada 1959 r. w sprawie norm zużycia paliw płynnych w eksploatacji pojazdów samochodowych.
M.P.1961.72.307
Akt jednorazowy"5. Zakładową normę wyjątkową można ustalić:
1) w razie konieczności ciągłego używania niższych biegów na trasach:
a) prowadzących po drogach grząskich lub o nawierzchni wyjątkowo nierównej,
b) górskich o wyjątkowo stromych wzniesieniach,
c) miejskich o wyjątkowym zagęszczeniu ruchu;
2) w razie używania pojazdu na krótkich odcinkach, nie przekraczających 1000 m, licząc od miejsca naładunku do miejsca wyładunku całkowitego (np. wywóz ziemi z wykopu itp.) lub częściowego (w razie rozwózki lub zwózki),
3) w razie używania pojazdu do akcji ratowniczej i innych zadań specjalnych.
Zakładowe normy wyjątkowe można ustalić tylko na podstawie badania zużycia paliwa na określonej trasie, przeprowadzonego według instrukcji stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszych norm.";
"W przypadkach określonych w § 3 ust. 5 pkt 2 i 3 kierownik zakładu może ustalić zakładową normę wyjątkową bez powyższych ograniczeń, powiadamiając o każdorazowym wprowadzeniu takiej normy wydział komunikacji prezydium właściwej wojewódzkiej rady narodowej (rady narodowej miasta wyłączonego z województwa).";
"2. Norma zakładowa ustalona w trybie określonym ust. 1 w dopuszczalnych granicach szczytowych może być powiększona dodatkowo do 10%, jeżeli w okresie od 1 listopada do 31 marca z przyczyn atmosferycznych stosowanie ustalonej normy zakładowej nie będzie możliwe.";
1) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
"3. Każdy z wybranych odcinków drogi (ust. 2) powinien posiadać długość co najmniej 10 km.";
2) w ust. 4 liczby "2 x 25 x 2 = 100" zastępuje się liczbami "2 x 10 x 2 = 40";
3) po ust. 5 dodaje się nowy ust. 6 w brzmieniu:
"6. O ile badania (§ 1) wykonuje się przez zastosowanie zbiorniczków pomiarowych lub podobnych przyrządów powszechnie do tego celu używanych, długość trasy, na której przeprowadza się badanie, może być o połowę mniejsza niż wymieniona w ust. 3 i 4."