Zm.: zarządzenie w sprawie zasad i trybu postępowania z materiałami archiwalnymi i inną dokumentacją w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.

Monitor Polski

M.P.2012.570

Akt jednorazowy
Wersja od: 3 sierpnia 2012 r.

ZARZĄDZENIE Nr 64
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 1 sierpnia 2012 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie zasad i trybu postępowania z materiałami archiwalnymi i inną dokumentacją w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego

Na podstawie art. 5 ust. 3 pkt 6 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2011 r. Nr 123, poz. 698 i Nr 171, poz. 1016) zarządza się, co następuje;
W zarządzeniu nr 118 Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 października 2007 r. w sprawie zasad i trybu postępowania z materiałami archiwalnymi i inną dokumentacją w Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego (M. P. Nr 79, poz. 843 oraz z 2009 r. Nr 1, poz. 3) wprowadza się następujące zmiany:
1)
§ 7 otrzymuje brzmienie:

"§ 7. Czynności kwalifikacji i klasyfikacji dokumentacji są dokonywane na podstawie jednolitego rzeczowego wykazu akt Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, zwanego dalej "wykazem akt ABW", podlegającego ochronie zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych.";

2)
w § 10 uchyla się ust. 2;
3)
w § 13 w ust. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) co najmniej jeden, wyznaczony przez dyrektora archiwum ABW lub upoważnionego przez niego funkcjonariusza, funkcjonariusz archiwum ABW oraz przynajmniej dwóch funkcjonariuszy wyznaczonych przez kierownika jednostki organizacyjnej, której dokumentacja niearchiwalna będzie brakowana w przypadku, o którym mowa w § 10 ust. 4.";

4)
w § 14 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. W przypadku brakowania dokumentacji, o której mowa w § 10 ust. 4, w sytuacji zaistnienia uzasadnionych wątpliwości co do prawidłowej oceny jej przydatności praktycznej dla ABW każdy z członków komisji, o której mowa w § 13 ust. 2 pkt 2, może wnieść zdanie odrębne do spisu i protokołu, tej dokumentacji.";

5)
w § 16:
a)
ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. W przypadku brakowania dokumentacji niearchiwalnej, o której mowa w § 10 ust. 4, informacje o wybrakowaniu zamieszcza się we właściwych ewidencjach prowadzonych w jednostce organizacyjnej brakującej dokumentację.",

b)
po ust. 3 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:

"4. Czynności, o których mowa w ust. 3, dokonuje się za zgodą dyrektora archiwum ABW, jeżeli ewidencje te zostały przekazane na stan ewidencyjny archiwum ABW.";

6)
w § 18 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Zniszczenie wybrakowanej dokumentacji niearchiwalnej powinno nastąpić niezwłocznie po otrzymaniu zezwolenia, w obecności wszystkich członków komisji, o której mowa w § 13 ust. 1, lub co najmniej w obecności jej przewodniczącego.";

7)
załącznik nr 2 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia;
8)
załącznik nr 4 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

Protokół oceny dokumentacji niearchiwalnej1)

"Zatwierdzam"

(pieczęć i podpis osoby zatwierdzającej)

...............................................................................

(nazwa jednostki/komórki organizacyjnej ABW)

Komisja w składzie: (stopnie służbowe, imiona i nazwiska, stanowiska służbowe członków komisji)

1. ................................................................................................................................................

2. ................................................................................................................................................

3. ................................................................................................................................................

4. ................................................................................................................................................

dokonała oceny i wydzielenia przeznaczonej do zniszczenia dokumentacji niearchiwalnej wymienionej w piśmie nr .... z dnia ........................, w ilości ............. m.b. i stwierdziła, że stanowi ona dokumentację niearchiwalną, której terminy przechowywania określone w wykazie akt ABW upłynęły, oraz że utraciła przydatność do celów praktycznych jednostki organizacyjnej ABW.

Przewodniczący komisji .............................................

(podpis)

Członkowie komisji: 1. ..............................................

(podpisy)

2. ..............................................

3. ..............................................

Załączniki:

................ kart spisu

(liczba)

................ pozycji spisu

(liczba)

______

1) Odpowiednią klauzulą oznacza się po wypełnieniu zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228).

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

Protokół oceny dokumentacji niearchiwalnej kategorii "Bc"1)

"Zatwierdzam"

(pieczęć i podpis osoby zatwierdzającej)

...............................................................................

(nazwa jednostki/komórki organizacyjnej ABW)

Komisja w składzie: (stopnie służbowe, imiona i nazwiska, stanowiska służbowe członków komisji)

1. ................................................................................................................................................

2. ................................................................................................................................................

3. ................................................................................................................................................

4. ................................................................................................................................................

dokonała oceny i wydzielenia przeznaczonej do zniszczenia dokumentacji niearchiwalnej wymienionej w piśmie nr .... z dnia .................., w ilości ....... m.b. i stwierdziła, że stanowi ona dokumentację niearchiwalną nieprzydatną dla celów praktycznych ABW.

Przewodniczący komisji .............................................

(podpis)

Członkowie komisji: 1. ..............................................

(podpisy)

2. ..............................................

3. ..............................................

Załączniki:

................ kart spisu

(liczba)

................ pozycji spisu

(liczba)

______

1) Odpowiednią klauzulą oznacza się po wypełnieniu zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228).