Zm.: zarządzenie w sprawie ustalenia i ogłoszenia statutu stowarzyszenia wyższej użyteczności "Aeroklub Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej".

Monitor Polski

M.P.1975.5.27

Akt jednorazowy
Wersja od: 25 lutego 1975 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH
z dnia 11 lutego 1975 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia i ogłoszenia statutu stowarzyszenia wyższej użyteczności "Aeroklub Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej".

Na podstawie § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 5 października 1963 r. w sprawie uznania "Aeroklubu Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej" za stowarzyszenie wyższej użyteczności (Dz. U. Nr 44, poz. 249) zarządza się, co następuje:
W załączniku do zarządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 1 marca 1971 r. w sprawie ustalenia i ogłoszenia statutu stowarzyszenia wyższej użyteczności "Aeroklub Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej" (Monitor Polski Nr 16, poz. 116) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 7 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Członkowie stowarzyszeni przyjmowani są przez zarząd koła lotniczego na podstawie wypełnionej deklaracji członkowskiej. Młodzież w wieku do lat 18 jest przyjmowana za zezwoleniem rodziców lub opiekunów.",

2)
w § 9 ust. 2 i 3 skreśla się,
3)
dodaje się nowy § 9a w brzmieniu:

"§ 9a. 1. Członkowie Aeroklubu PRL mają prawo:

1) korzystać z wszelkiej pomocy i urządzeń stowarzyszenia oraz uczestniczyć w krajowych i zagranicznych imprezach lotniczych na zasadach określonych przez Zarząd Główny,

2) nosić odznaki Aeroklubu PRL.

2. Członkowie zwyczajni i honorowi mają prawo wybierać i być wybierani do władz Aeroklubu PRL.",

4)
w § 10 dodaje się ust. 5 w brzmieniu:

"5. Do władz Aeroklubu PRL mogą być wybierani tylko członkowie zwyczajni i honorowi.",

5)
w § 15 ust. 2 dodaje się pkt 3 i 4 w brzmieniu:

"3) delegat Ministra Oświaty i Wychowania,

4) delegat Przewodniczącego Głównego Komitetu Kultury Fizycznej i Turystyki",

6)
w § 20 ust. 2 liczbę "9" zastępuje się liczbą "5",
7)
w § 20 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Członkowie Głównej Komisji Rewizyjnej wybierają ze swego grona przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i sekretarza.",

8)
w § 21 ust. 1 liczbę "7" zastępuje się liczbą "5",
9)
w § 26 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"4. Posiedzenia zarządu odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż 4 razy w roku. Posiedzenia prezydium odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz w miesiącu.",

10)
w § 29 ust. 2 liczby "5-7" zastępuje się liczbą "5",
11)
w § 34 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Umowy, zobowiązania, pełnomocnictwa i inne akty prawne podpisują w imieniu Zarządu Głównego: prezes lub wiceprezes i sekretarz generalny lub skarbnik. Dokumenty finansowe podpisują prezes lub wiceprezes i sekretarz generalny lub skarbnik oraz główny księgowy."

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.