§ 1. - Zm.: zarządzenie w sprawie norm zużycia paliw płynnych w eksploatacji pojazdów samochodowych.
M.P.1971.6.42
Akt jednorazowy"4. Stosowanie normy wyjątkowej zużycia paliwa wymaga zgody jednostki nadrzędnej nad jednostką eksploatującą, z tym że o ustaleniu normy wyjątkowej w transporcie innym niż wymieniony w § 6 ust. 3 pkt 2 lit. a) jednostka nadrzędna obowiązana jest powiadomić wydział komunikacji prezydium wojewódzkiej rady narodowej (rady narodowej miasta wyłączonego z województwa) właściwy ze względu na siedzibę jednostki eksploatującej.",
"3) ciągników rolniczych wyposażonych w liczniki motogodzin i nie posiadających liczników kilometrów.",
"Tablica 1.
Normy podstawowe zużycia paliw płynnych dla niektórych pojazdów samochodowych produkcji krajowej.
Lp. | Rodzaj, marka i typ pojazdu | Typ silnika | Przełożenie przekładni głównej | Zużycie w litrach na 100 km przebiegu pojazdu z silnikiem | |
niskoprężnym | wysokoprężnym | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Samochody osobowe i sanitarne: | ||||
1) Polski Fiat 125 P | 1300 | - | 10,0 | - | |
-116C.076 | |||||
2) Polski Fiat 125 P | 1500 | - | 11,5 | - | |
-115C.076 | |||||
3) FSO-Warszawa (wszystkie typy) | S-21 | - | 13 | - | |
4) FSO-Warszawa (wszystkie typy) | M-20 | - | 14 | - | |
2 | Dostawcze samochody ciężarowe oraz pochodne od nich samochody sanitarne i autobusy: | ||||
1) FSO "Pick up" (wszystkie typy) | M-20 | - | 14 | - | |
2) "Nysa" (wszystkie typy) | M-20 i | - | 14 | - | |
S-21 | |||||
3) FSC "ŻUK" (wszystkie typy) z nadwoziem skrzyniowym | M-20 i S-21 | - | 14,5 | - | |
4) FSC "ŻUK" (wszystkie typy) z nadwoziem obudowanym | M-20 i S-21 | - | 15 | - | |
3 | Samochody ciężarowe i pochodne od nich samochody specjalne:*) | ||||
1) "Star" typ 20, 21, 25 | S-472**) | 6,13 | 27,5 | - | |
2) "Star" typ 20, 21, 25 | S-472**) | 7,17 | 28,5 | - | |
3) "Star" typ 20, 21, 25 | S-474 | 6,13 | 28 | - | |
4) "Star" typ 20, 21, 25 | S-474 | 7,17 | 29 | - | |
5) "Star" 25 L | S-472**) | 7,17 | 30 | - | |
6) "Star" 25 L | S-474 | 7,17 | 31 | - | |
7) "Star" 25 L | S-474 | 6,13 | 28,5 | - | |
8) "Star" 27 | S-53 | 6,13 | - | 20,5 | |
9) "Star" 28 | S-530 | 7,17 | - | 25 | |
10) "Star" 29 | S-47A | 7,17 | 32 | - | |
11) "Star" 66 | S-47 | 7,17 | 35 | - | |
12) "Star" C-25/D-60 | S-472**) | 7,17 | 32 | - | |
13) "Star" C-25/D-60 | S-474 | 7,17 | 33 | - | |
14) "Star" W-14, W-21, W-25 | 29 | - | |||
15) "Żubr" | S-56 | 6,3 | - | 33 | |
16) "Jelcz" 315 | SW 680/1 | 6,83 | |||
lub | |||||
7,07 | - | 26 | |||
4 | Autobusy: | ||||
1) "SAN" 27 A i B | S-472 | 7,17 | 29 | - | |
2) "SAN" 27 A i B | S-474 | 7,17 | 30 | - | |
3) "SAN" 27 A i B | S-53 | 6,13 | - | 21 | |
4) "SAN" H-100 | S-474 | 7,17 | 32 | - | |
5) "SAN" H-100 | S-530 | 6,13 | - | 25 | |
6) "Jelcz" | Skoda | 4,87 | - | 26 |
*) Dla nadwozi obudowanych (furgon) norma podstawowa jest wyższa o 5%.
**) Dotyczy również silników S-42."
"Lp. | Rodzaj pojazdu | Norma w litrach na 100 km |
1 | Samochody osobowe, sanitarne i pochodne od samochodów osobowych, dostawcze samochody ciężarowe, jeżeli dopuszczalny ciężar całkowity tych ostatnich nie przekracza 2,5 t, z silnikiem o pojemności skokowej: | |
1) do 0,7 l włącznie | 6 | |
2) powyżej 0,7 l do 0,9 l włącznie | 8 | |
3) powyżej 0,9 l do 1,3 l włącznie | 9 | |
4) powyżej 1,3 l do 1,8 l włącznie | 11 | |
5) powyżej 1,8 l do 2,1 l włącznie | 13 | |
6) powyżej 2,1 l do 2,9 l włącznie | 15 | |
7) powyżej 2,9 l do 3,4 l włącznie | 16 | |
8) powyżej 3,4 l do 4,0 l włącznie | 18 | |
9) powyżej 4,0 l do 5,0 l włącznie | 22 | |
10) powyżej 5,0 l | 25 | |
2 | Samochody ciężarowe oraz specjalne i sanitarne pochodne od samochodów ciężarowych, jak również ciągniki siodłowe z naczepą o dopuszczalnym ciężarze całkowitym: | |
1) powyżej 2,5 t do 3,5 t włącznie z silnikiem o pojemności skokowej: | ||
a) powyżej 1,0 l do 1,8 l włącznie | 13 | |
b) powyżej 1,8 l do 2,5 l włącznie | 15 | |
c) powyżej 2,5 l | 23 | |
2) powyżej 3,5 t do 5,5 t włącznie z silnikiem o pojemności skokowej: | ||
a) do 2,5 l włącznie | 18 | |
b) powyżej 2,5 l | 23 | |
3) powyżej 5,5 t do 8,5 t włącznie z silnikiem o pojemności skokowej: | ||
a) do 4,5 l włącznie | 25 | |
b) powyżej 4,5 l | 33 | |
4) powyżej 8,5 t do 11 t włącznie z silnikiem o pojemności skokowej: | ||
a) do 5 l włącznie | 36 | |
b) powyżej 5 l | 42 | |
5) powyżej 11 t | 45" |