Zm.: zarządzenie w sprawie dopuszczenia do ruchu na drogach publicznych pojazdów nie odpowiadających niektórym warunkom technicznym.

Monitor Polski

M.P.1966.32.170

Akt jednorazowy
Wersja od: 11 lipca 1966 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA KOMUNIKACJI
z dnia 29 czerwca 1966 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie dopuszczenia do ruchu na drogach publicznych pojazdów nie odpowiadających niektórym warunkom technicznym.

Na podstawie art. 17 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 listopada 1961 r. o bezpieczeństwie i porządku ruchu na drogach publicznych (Dz. U. Nr 53, poz. 295) i § 169 ust. 4 pkt 2 rozporządzenia Ministrów Komunikacji i Spraw Wewnętrznych z dnia 1 października 1962 r. w sprawie ruchu na drogach publicznych (Dz. U. z 1962 r. Nr 61, poz. 295 i z 1965 r. Nr 19, poz. 128) zarządza się, co następuje:
W § 1 zarządzenia Ministra Komunikacji z dnia 30 kwietnia 1964 r. w sprawie dopuszczenia do ruchu na drogach publicznych pojazdów nie odpowiadających niektórym warunkom technicznym (Monitor Polski Nr 35, poz. 165) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w pkt 2 wyrazy "rejestrowane po raz pierwszy przed dniem 1 lipca 1966 r." zastępuje się wyrazami "rejestrowane po raz pierwszy przed dniem 1 lipca 1971 r.",
2)
w pkt 3 wyrazy "rejestrowane po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1966 r." zastępuje się wyrazami "rejestrowane po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1967 r.",
3)
po pkt 4 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się pkt 5-10 w brzmieniu:

"5) niesamobieżne maszyny rolnicze na kołach nie ogumionych, ciągnięte przez ciągnik rolniczy, z ograniczeniem szybkości do 10 km na godzinę i pod warunkiem zachowania przepisów § 62 rozporządzenia (odmiennie od przepisów § 172 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia),

6) ciągniki rolnicze, których cechy konstrukcyjne ograniczają szybkość do 25 km na godzinę, oraz przyczepy ciągnięte przez te ciągniki bez światła "stop", sygnalizującego działanie hamulca samochodowego (odmiennie od przepisów § 174 ust. 1 pkt 5 oraz ust. 15 rozporządzenia),

7) samochody również z dwoma światłami cofania (odmiennie od przepisów § 174 ust. 17 pkt 1 rozporządzenia),

8) rejestrowane w okresie od dnia 1 stycznia 1966 r. do dnia 1 stycznia 1967 r. przyczepy ciężarowe o dopuszczalnym ciężarze całkowitym większym niż 3,5 t, lecz nie większym niż 5 t, jak również produkowane w okresie od dnia 1 stycznia 1966 r. do dnia 1 marca 1967 r. niesamobieżne maszyny rolnicze o dopuszczanym ciężarze całkowitym większym niż 3,5 t, lecz nie większym niż 5,5 t, których największa dopuszczalna szybkość, z jaką mogą się poruszać, określona zgodnie z przepisem § 24 ust. 9 pkt 2 rozporządzenia, nie przekracza 25 km na godzinę, zaopatrzone w hamulec najazdowy (odmiennie od przepisów § 181 ust. 4 pkt 1 rozporządzenia),

9) produkowane przed dniem 1 marca 1967 r. niesamobieżne maszyny rolnicze bez hamulca, których dopuszczalny ciężar całkowity jest większy niż 1,5 t, lecz nie większy niż 1,8 t, jeżeli ciągnie je ciągnik rolniczy (odmiennie od przepisów § 181 ust. 4 pkt 3 lit. c) rozporządzenia),

10) samobieżne maszyny rolnicze o asymetrycznej konstrukcji, wyposażone zamiast w światła pozycyjne w żółte światła obrysowe, umieszczone na wysokości nie niżej niż 40 cm i nie wyżej niż 190 cm na skrajniach obrysu, oraz w niesymetrycznie umieszczone światła do oświetlenia drogi przed pojazdem (odmiennie od przepisów § 186 rozporządzenia)".

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.