Zm.: uchwała w sprawie zatwierdzenia Programu rzeczowo-finansowego wykorzystania środków Funduszu Kolejowego w 2009 r.

Monitor Polski

M.P.2009.68.878

Akt jednorazowy
Wersja od: 26 października 2009 r.

UCHWAŁA Nr 182
RADY MINISTRÓW
z dnia 9 października 2009 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie zatwierdzenia Programu rzeczowo-finansowego wykorzystania środków Funduszu Kolejowego w 2009 r.

Na podstawie art. 9 ust. 3 ustawy z dnia 16 grudnia 2005 r. o Funduszu Kolejowym (Dz. U. z 2006 r. Nr 12, poz. 61 oraz z 2009 r. Nr 115, poz. 966) Rada Ministrów uchwala, co następuje:
W uchwale nr 40 Rady Ministrów z dnia 1 kwietnia 2009 r. w sprawie zatwierdzenia Programu rzeczowo-finansowego wykorzystania środków Funduszu Kolejowego w 2009 r. (M. P. Nr 22, poz. 289) załącznik otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej uchwały.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

PROGRAM RZECZOWO-FINANSOWY WYKORZYSTANIA ŚRODKÓW FUNDUSZU KOLEJOWEGO W 2009 R.

Część A - Limit środków Funduszu Kolejowego na przygotowanie oraz realizację zadań inwestycyjnych w 2009 r.

tabela nr 1

Lp.Beneficjent Funduszu KolejowegoNr liniiNazwa liniiNazwa odcinkaNazwa i zakres rzeczowy zadaniaWielkośćOkres realizacjiWartość kosztorysowa

(tys. zł)

Źródła finansowania ogółem w 2009 roku

(tys. zł)

Środki Funduszu Kolejowego

(tys. zł)

Środki własne Spółki

(tys. zł)

Środki z budżetu państwa

(tys. zł)

Środki Funduszu TEN-T w 2009 roku

(tys. zł)

Środki z do kapitalizowania PKP PLK S.A. w 2009 roku

(tys. zł)

Środki Funduszu Spójności

(tys. zł)

Kredyt EBI

(tys. zł)

Środki z dokapitalizowania PKP SKM przez miasto Sopot w 2009 roku
123456789101112131415161718
1.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.274Wrocław - ZgorzelecWałbrzych Miasto - Wałbrzych Fabrycznymodernizacja nawierzchni na typ UIC60 km 72,580-74,130 wraz z niezbędną renowacją odwodnienia i związaną z nią modernizacją przejazdów kolejowych i obiektów inżynieryjnych wraz z towarzyszącymi robotami elektroenergetycznymi i sterowania ruchem kolejowym (tor nr 1) 1,6 km torów2008 - 20093.544,301.074,30966,90107,40------
2.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.274Wrocław - ZgorzelecWałbrzych Miasto - Wałbrzych Fabrycznymodernizacja nawierzchni na typ UIC60 km 72,570-74,100 wraz z niezbędną renowacją odwodnienia i związaną z nią modernizacją przejazdów kolejowych i obiektów inżynieryjnych wraz z towarzyszącymi robotami elektroenergetycznymi i sterowania ruchem kolejowym (tor nr 2) 1,5 km torów2008 - 20093.497,601.027,60924,80102,80------
3.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.274Wrocław - ZgorzelecWałbrzych Fabryczny - Boguszów - Gorce, stacja Wałbrzych Główny, Boguszów Gorce Wsch. Boguszów Gorcemodernizacja nawierzchni na typ UIC60 km 74,900-81,075, km 82,710-85,820 wraz z niezbędną renowacją odwodnienia i związaną z nią modernizacją przejazdów kolejowych i obiektów inżynieryjnych wraz z towarzyszącymi robotami elektroenergetycznymi i sterowania ruchem kolejowym (tor nr 2) oraz modernizacja torów na stacji Wałbrzych Główny (tory nr 5,17,17a) 10,9 km torów2008 - 200927.890,208.973,208.075,90897,30------
4.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.E59-Poznań - Szczecin - Świnoujścieprzygotowanie projektu modernizacji linii kolejowej E 59 na odcinku Poznań - Szczecin - Świnoujście

2004-PL-92602-S

-2005 - 201012.817,505.621,301.799,00-1.624,00**2.198,30----
5.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.E65Warszawa - GdyniaWarszawa - Gdyniamodernizacja linii kolejowej E 65, odcinek Warszawa - Gdynia, etap II *(1) 151 km2007 - 20104.460.316,101.492.514,80236.250,00609,30194.964,00-10.000,00612.879,50437.812,00-
6.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.131Chorzów Batory - TczewNowa Wieś Wielka - Trzciniecmodernizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Tczew w km 344,719 - 362,385 *(2)14 przejazdów,

17,9 km torów,

18 rozjazdów

2008 - 200949.182,9033.784,6030.406,103.378,50------
7.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.202Gdańsk - Stargard SzczecińskiBiałogard - Cieszyno Łobeskiemodernizacja nawierzchni linii kolejowej nr 202 Gdańsk - Stargard Szczeciński na odcinku Białogard - Cieszyno Łobeskie w km 265,400 - 289,100 *(3)23,7 km torów, 5 przejazdów, 5 rozjazdów, 1 peron - przebudowa krawędzi200939.395,6039.395,6035.456,003.939,60------
8.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.272Kluczbork - Poznań GłównyKluczbork - Poznań Główny, stacja Witaszycewymiana nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na linii nr 272 Kluczbork - Poznań (tor nr 1) wraz z przebudową stacji Witaszyce24,431 km torów2008 - 200967.494,4029.494,4026.545,002.949,40------
9.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.204Malbork - Braniewo - Granica PaństwaMalbork - Braniewo - Granica Państwapoprawa dostępu do kolejowego przejścia granicznego z Federacją Rosyjską w rejonie stacji Braniewo na liniach kolejowych nr 204 Malbork - Braniewo - Granica Państwa i nr 217 Wielkie Wierzno - Braniewo(SZ) - Granica Państwa42,3 km torów,

29 rozjazdów,

6 obiektów inżynieryjnych,

1 przejazd,

1 rampa,

odwodnienie 1 stacji

2008 - 200939.850,0031.555,0028.399,503.155,50------
217Wielkie Wierzno - Braniewo (SZ) - Granica PaństwaWielkie Wierzno - Braniewo (SZ) - Granica Państwa
10.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.19Warszawa Główna Towarowa - JózefinówWarszawa Główna Towarowa - Józefinówmodernizacja układu torowego dla prowadzenia ruchu pociągów pasażerskich w ciągu linii kolejowych:

1. Nr 19 Warszawa Główna Towarowa - Józefinów w km 1,094 - 6,255,

2. Nr 507 Warszawa Główna Towarowa - Gołąbki w km 0,965 - 2,523,

3. Nr 509 Warszawa Główna Towarowa - Warszawa Gdańska w km 1,250 - 7,925

27,3 km torów,

45 rozjazdów,

7 przejazdów

2008 - 2009127.465,00116.812,7049.087,608.205,103.020,00-56.500,00---
507Warszawa Główna Towarowa - GołąbkiWarszawa Główna Towarowa - Gołąbki
509Warszawa Główna Towarowa - Warszawa GdańskaWarszawa Główna Towarowa - Warszawa Gdańska
11.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.271Wrocław - PoznańWrocław - Poznańodbudowa elementów estakady kolejowej i wiaduktów w ciągu linii:

1. nr 271 Wrocław - Poznań,

2. nr 273 Wrocław - Szczecin wraz z robotami towarzyszącymi

5 wiaduktów stalowych,

1 wiadukt masywny (0,182 km torów,

4 rozjazdy)

2008 - 200925.750,6018.379,1016.541,201.837,90------
273Wrocław - SzczecinWrocław - Szczecin
12.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.274Wrocław Świebodzki - Zgorzelecstacje: Wałbrzych Szczawienko, Wałbrzych Główny, Wałbrzych Fabrycznymodernizacja toru i rozjazdu wraz z robotami towarzyszącymi na stacji Wałbrzych Szczawienko w torze nr 1 w km 65,388 - 66,346;

wymiana szyn i rozjazdów wraz z robotami towarzyszącymi na stacji Wałbrzych Szczawienko w torze nr 2 w km 64,900 - 66,530;

modernizacja nawierzchni oraz wymiana szyn wraz z robotami towarzyszącymi na stacji Wałbrzych Główny w torze nr 25 w km 78,488 - 78,968;

modernizacja toru i rozjazdów wraz z robotami towarzyszącymi na stacji Wałbrzych Fabryczny w torze nr 2 w km 74,092 - 74,192

1,328 km torów 1.890 m.b. szyn,

5 rozjazdów

20094.660,004.660,004.194,00466,00------
13.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.273Wrocław Główny - Szczecin GłównyZielona Góra - Czerwieńskmodernizacja linii nr 273 w torze nr 1 w km 154,990 - 165,740 wraz z robotami towarzyszącymi i modernizacją przejazdów kolejowych w km 158,431; 159,511; 160,279; 160,933; 164,51710,750 km torów 5 przejazdów200924.357,0024.357,0021.921,302.435,70------
14.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 525525Czachówek Południowy - Czachówek WschodniCzachówek Południowy - Czachówek Wschodnimodernizacja linii nr 525 Czachówek Południowy - Czachówek Wschodni w torze nr 1 km 0,018 - 1,6441,626 km torów20092.744,402.744,402.470,00274,40------
PKP PLK S.A. RAZEM4.888.965,601.810.394,00463.037,3028.358,90199.608,002.198,3066.500,00612.879,50437.812,000,00
15.PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o.250Gdańsk-RumiaSopotBudowa Dyspozytorskiego Centrum Sterowania Ruchem (DCS) - Etap III - stacja Sopot1 DCS2007 - 20095.900,005.900,002.655,00295,00---2.950,00--
16.PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o.250Gdańsk-RumiaGdańsk OliwaBudowa Dyspozytorskiego Centrum Sterowania Ruchem (DCS) - Etap IV - stacja Gdańsk Oliwa1 DCS2007 - 20093.500,003.500,001.575,00175,00---1.750,00--
17.PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o.250Gdańsk-Rumiastacja SopotModernizacja stacji Sopot wraz z przebudową układu torowego, wraz z budową dźwigu osobowego do przewożenia osób z ograniczoną możliwością poruszania się1 stacja2009 - 201012.500,007.500,003.835,00165,00---3.500,00--
18.PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o.250Gdańsk-Rumiaprzystanek Sopot WyścigiModernizacja przystanku Sopot Wyścigi1 przystanek20097.000,007.000,001.960,00350,00---3.500,00-1.190,00
19.PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o.250Gdańsk-Rumiaprzystanek Gdynia Wzgórze Św. MaksymilianaSporządzenie dokumentacji technicznej na modernizację przystanku Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana1 komplet dokumentacji2009200,00200,0090,0010,00---100,00--
20.PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o.250Gdańsk-Rumiaprzystanek Gdańsk PolitechnikaModernizacja przystanku Gdańsk Politechnika, etap I utworzenie ciągu komunikacyjnego dla osób niepełnosprawnych1 przystanek2009800,00800,00360,0040,00---400,00--
21.PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o250Gdańsk-Rumiaprzystanek Gdańsk PolitechnikaSporządzenie dokumentacji technicznej na modernizację przystanku Gdańsk Politechnika dla etapów I i II1 komplet dokumentacji200980,0080,0036,004,00---40,00--
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. RAZEM29.980,0024.980,0010.511,001.039,000,000,000,0012.240,000,001.190,00
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o. RAZEM4.918.945,601.835.374,00473.548,3029.397,90199.608,002.198,3066.500,00625.119,50437.812,001.190,00

*(1) Zadanie nr 5 - modernizacja linii kolejowej E65 Warszawa-Gdynia, etap II dotyczy:

1) LCS (Lokalne Centrum Sterowania) Tczew km 287,7 do km 315,7

a) Szlak Szymankowo-Lisewo, zakres prac: modernizacja szlaku Szymankowo-Lisewo, budowa drogi równoległej od km 287,300 do 288,900 wraz z przepustami, budowa drogi równoległej od km 287,100 do 287,700 wraz z przepustami, budowa odcinka LPN (linii potrzeb nietrakcyjnych) na całym szlaku i przebudowa obiektów inżynieryjnych (przepustów)

b) Most na Wiśle (roboty w torze nr 1 w zakresie wymaganego wyłączenia ruchu)

c) Stacja Tczew, zakres prac: modernizacja 6 torów stacyjnych i 22 rozjazdów, budowa nowego budynku Lokalnego Centrum Sterowania (LCS)

d) Szlak Tczew-Pszczółki, zakres prac: budowa wiaduktu kolejowego w km 302,668 wraz z drogami dojazdowymi, przebudowa toru nr 4Z Zajączkowo-Pszczółki wraz z przepustami w km 301,688; 302,9 i 303,4 oraz przebudowa toru nr 3Z Zajączkowo-Pszczółki wraz z przepustami w km 301,156; 301,688; 302,9 i 303,4

e) Stacja Pszczółki, zakres prac: budowa wiaduktu kolejowego w km 306,342 w lokalizacji istniejącego przejazdu, przebudowa 3 torów stacyjnych oraz budowa nowego budynku nastawni

f) Szlak Pszczółki-Pruszcz Gdański, zakres prac: budowa wiaduktów drogowych (w km 310,773 wraz z dojazdami w miejscowości Różyny, w km 313,148 wraz z dojazdami w miejscowości Łęgowo i w km 314,077 wraz z dojazdami w miejscowości Cieplewo);

2) LCS (Lokalne Centrum Sterowania) Nasielsk

a) szlak Legionowo-Nowy Dwór Mazowiecki od km 26,900 do km 38,500, zakres prac: modernizacja 3 obiektów inżynieryjnych, budowa tunelu w Choszczówce, przebudowa przejazdu w km 34,036; budowa i likwidacja tymczasowego przejazdu w km 29,207

b) stacja Nasielsk zakres prac: modernizacja układu torowego, budowa nastawni, tunelu i strażnicy.

*(2) Zadanie nr 6 dotyczy wykonania robót w branży torowej, wraz z robotami towarzyszącymi w branżach: automatyki i telekomunikacji, elektroenergetycznej, prace rozbiórkowe

*(3) Zadanie nr 7 dotyczy wykonania robót w branżach: torowej, elektroenergetycznej, automatyki i telekomunikacji oraz modernizacja peronu na st. Łobez.

** Środki planowane do pozyskania przez PKP PLK S.A. z rezerwy celowej budżetu państwa na 2009 rok.

Część B - Limit środków Funduszu Kolejowego do wydatkowania na zadania w zakresie remontów i utrzymania w 2009 r.

tabela nr 2

Lp.Beneficjent Funduszu KolejowegoNr liniiNazwa liniiNazwa odcinkaNazwa i zakres rzeczowy zadaniaWielkośćOkres realizacjiWartość kosztorysowa

(tys. zł)

Źródła finansowania ogółem w 2009 roku

(tys. zł)

Środki Funduszu Kolejowego

(tys. zł)

Środki własne Spółki

(tys. zł)

Środki z budżetu państwa

(tys. zł)

Środki Funduszu TEN-T w 2009 roku

(tys. zł)

Środki z do kapitalizowania PKP PLK S.A. w 2009 roku

(tys. zł)

Środki Funduszu Spójności

(tys. zł)

Kredyt EBI

(tys. zł)

1234567891011121314151617
1.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.11Skierniewice - Łowicz GłównySkierniewice - Łowicz Głównyremont tras objazdowych dla pociągów pasażerskich i towarowych w okresie prowadzenia robót na linii Warszawa - Łódź na odcinku Warszawa Zachodnia - Skierniewice na wybranych liniach:

1. linia nr 11 Skierniewice - Łowicz tor nr 1 oraz tor nr 2, naprawa przepustu w torze nr 1 i nr 2 w km 18,144

2. linia nr 15 Bednary - Łódź Kaliska tor nr 1, naprawa przepustu w km 2,224, naprawa mostu stalowego w km 4,027

3. linia nr 12 Skierniewice - Łuków tor nr 1 oraz remont stacji Mszczonów,

4. łącznica nr 526 Czachówek Zachodni - Czachówek Południowy tor nr 1,

5. łącznica nr 533 Arkadia - Placencja tor nr 1,

6. łącznica nr 530 Skierniewice Park - Skierniewka tor nr 1 i 2

naprawa główna 25,0 km torów, utrzymanie 103,0 km torów,

47 rozjazdów,

2 przepusty,

1 most

200924.094,4024.094,4021.684,702.409,70-----
15Bednary - Łódź KaliskaBednary - Łódź Kaliska
12Skierniewice - Łukówstacja Mszczonów
526Czachówek Zachodni - Czachówek PołudniowyCzachówek Zachodni - Czachówek Południowy
533Arkadia - PlacencjaArkadia - Placencja
530Skierniewice Park - SkierniewkaSkierniewice Park - Skierniewka
2.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.151Kędzierzyn Koźle - Chałupkistacja Krzyżanowicenaprawa główna przejazdu w km 45,058 łącznie z wymianą torów nr 1, 2, 4 i 6 wraz z robotami towarzyszącymi i wymianą 2 doborów podrozjazdnic w rozjeździe nr 10 i 111 przejazd,

0,669 km torów,

2 dobory podrozjazdnic

20092.500,002.500,002.250,00250,00-----
3.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.132Bytom - Wrocław Głównystacja Toszekdokumentacja, naprawa główna przejazdu w km 50,220 z wymianą torów nr 1 i 2 wraz z robotami towarzyszącymi1 przejazd,

0,464 km torów

20092.300,002.300,002.070,00230,00-----
4.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.7Warszawa Wschodnia Osobowa - DorohuskWarszawa Gocławek - Warszawa Wawer, stacja Celesty-nównaprawa główna toru nr 11 i 22 w km 11,169 - 13,246 wraz z wymianą 6 szt. rozjazdów na stacji Warszawa Wawer i Warszawa Gocławek oraz wymiana nawierzchni w torze nr 1 st. Celestynów w km 38,440 - 38,940; dokumentacja4,607 km torów, 6 szt. rozjazdów200912.914,2012.914,2011.622,801.291,40-----
5.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.131Chorzów Batory - TczewBydgoszcz Główna - Maksymilianowowymiana szyn "OC" w torze nr 1 w km 370,950 - 377,7526,802 km torów20092.750,002.750,002.475,00275,00-----
6.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.132Bytom - Wrocław GłównyBłotnica Strzelecka - Strzelce Opolskiewymiana szyn "OC" w torze nr 2 w km 62,660 - 65,0001,890 km torów20091.028,001.028,00925,20102,80-----
7.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.272Kluczbork - Poznań GłównyByczyna - Kostówwymiana szyn "OC" w torze nr 2 w km 18,000 - 19,2001,050 km torów2009572,00572,00514,8057,20-----
8.PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.274Wrocław Świebodzki - Zgorzelecp.o. Mietków, stacja Wałbrzych Miasto, stacja Wałbrzych Głównywymiana 3 szt. rozjazdów wraz z wymianą toru nr 2 w km 28,647 - 28,820 na p.o. Mietków; wymiana toru nr 2 na długości 0,550 km torów wraz z oczyszczeniem podsypki i podbiciem toru w km 69,072 - 69,832 na stacji Wałbrzych Miasto;

wymiana podwójnego połączenia torów nr 1 i 2 w km 78,388 - 78,442 poprzez wymianę 4 szt. rozjazdów i 1 skrzyżowania torów na stacji Wałbrzych Główny

7 szt. rozjazdów, 1 skrzyżowanie, 0,640 km torów20093.800,003.800,003.420,00380,00-----
RAZEM49.958,6049.958,6044.962,504.996,100,000,000,000,000,00

Część C - Limit środków Funduszu Kolejowego do wydatkowania na zadania w zakresie zakupu, modernizacji oraz napraw pojazdów kolejowych przeznaczonych do przewozów pasażerskich wykonywanych na podstawie umowy o świadczenie usług publicznych, o której mowa w art. 4 pkt 19 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94, z późn. zm.)

Lp.Beneficjent Funduszu KolejowegoOkres realizacjiWartość kosztorysowa

(tys. zł)

Źródła finansowania ogółem w 2009 rok

(tys. zł)

Środki Funduszu Kolejowego

(tys. zł)

123456
1dolnośląskie2009 rok12.500,0012.500,0012.500,00
2kujawsko-pomorskie2009 rok12.500,0012.500,0012.500,00
3lubelskie2009 rok12.500,0012.500,0012.500,00
4lubuskie2009 rok12.500,0012.500,0012.500,00
5łódzkie2009 rok12.500,0012.500,0012.500,00
6małopolskie2009 rok12.500,0012.500,0012.500,00
7mazowieckie2009 rok12.500,0012.500,0012.500,00
8opolskie2009 rok12.500,0012.500,0012.500,00
9podkarpackie2009 rok12.500,0012.500,0012.500,00
10podlaskie2009 rok12.500,0012.500,0012.500,00
11pomorskie2009 rok12.500,0012.500,0012.500,00
12śląskie2009 rok12.500,0012.500,0012.500,00
13świętokrzyskie2009 rok12.500,0012.500,0012.500,00
14warmińsko-mazurskie2009 rok12.500,0012.500,0012.500,00
15wielkopolskie2009 rok12.500,0012.500,0012.500,00
16zachodniopomorskie2009 rok12.500,0012.500,0012.500,00
RAZEM WOJEWÓDZTWA200.000,00200.000,00