Zm.: uchwała w sprawie przyjęcia statutu miasta stołecznego Warszawy.
M.P.2002.15.251
Akt jednorazowyUCHWAŁA Nr XLVI/642/2002
RADY MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY
z dnia 25 marca 2002 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia statutu miasta stołecznego Warszawy.
ZAŁĄCZNIK Nr 1
ZMIANY STATUTU MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY
ZMIANY STATUTU MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY
"a) promocji gospodarczej, kulturalnej, oświatowej, naukowej, turystycznej i sportowej Warszawy,"
"5a) wspierania i rozpowszechniania idei samorządowej, współpracy z organizacjami pozarządowymi i społecznościami lokalnymi oraz regionalnymi innych państw,";
"i) zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów,"
"11a) podejmowanie uchwał w sprawie przejęcia zadań z zakresu administracji rządowej, powiatu i województwa,";
"4. W przypadku rezygnacji przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego Rada podejmuje uchwałę w sprawie przyjęcia tej rezygnacji nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia rezygnacji.
5. Niepodjęcie uchwały, o której mowa w ust. 4, w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia rezygnacji przez przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego jest równoznaczne z przyjęciem rezygnacji przez Radę z upływem ostatniego dnia miesiąca, w którym powinna być podjęta uchwała.";
"2a. Członkostwa w Zarządzie nie można łączyć z mandatem posła lub senatora oraz z zatrudnieniem w administracji rządowej, a od kadencji rozpoczynającej się w 2002 r. także z członkostwem w organie innej jednostki samorządu terytorialnego.",
"W przypadku braku takiego upoważnienia czynności te podejmuje najstarszy wiekiem wiceprzewodniczący.";
"§ 11a. Tryb wyboru, odwołania oraz rezygnacji z funkcji Prezydenta, wiceprezydentów oraz Zarządu określa ustawa o ustroju Warszawy oraz ustawa o samorządzie gminnym.";
"§ 11b. 1. Oświadczenie woli w imieniu m.st. Warszawy w zakresie zarządu mieniem składają dwaj członkowie Zarządu lub członek Zarządu i osoba upoważniona przez Zarząd (pełnomocnik).
2. Kierownicy jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy nieposiadających osobowości prawnej działają jednoosobowo na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Zarząd.
3. Do czynności przekraczających zakres pełnomocnictwa potrzebna jest zgoda Zarządu.";
"3a) wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,"
"5) mianuje naczelników, zastępców naczelników wydziałów, kierowników referatów i zespołów,"
"IIIa. Zasady dostępu i korzystania z dokumentów organów m.st. Warszawy
§ 16a. 1. Protokoły z przebiegu sesji Rady oraz posiedzeń Zarządu w zakresie wynikającym z wykonywania zadań publicznych udostępniane są do wglądu obywateli w siedzibie Biura Zarządu m.st. Warszawy.
2. Udostępnieniu podlegają protokoły przyjęte (zatwierdzone) przez właściwy organ m.st. Warszawy.
3. Sprawy objęte ochroną informacji niejawnych, danych osobowych, tajemnicą skarbową i inną wynikającą z odrębnych ustaw nie podlegają udostępnieniu.
4. Na wniosek obywatela pracownicy Biura Rady udostępniają protokoły z sesji Rady, z wyłączeniem tych części, co do których wyłączona została jawność obrad Rady m.st. Warszawy.
5. Protokoły z posiedzeń Zarządu, z zastrzeżeniem ust. 3, udostępniają obywatelom pracownicy Biura Zarządu m.st. Warszawy obsługujący posiedzenia tego organu m.st. Warszawy.
6. Wątpliwości co do kwalifikacji informacji zawartej w protokołach rozstrzyga odpowiednio:
1) Przewodniczący Rady m.st. Warszawy,
2) Prezydent m.st. Warszawy,
niezwłocznie po zasygnalizowaniu takiej potrzeby przez dyrektora Biura Rady lub dyrektora jednostki określonej w ust. 5.
7. Z udostępnionych protokołów obywatele mogą sporządzać notatki i odpisy.
8. Na wniosek obywatela sporządza się kserokopie protokołów lub ich części, po uprzednim pobraniu należności za tę usługę. Uwierzytelnienie zgodności sporządzonych kopii z oryginałem podlega opłacie skarbowej.
9. Do udostępniania protokołów z posiedzeń Komisji Rady m.st. Warszawy zasady określone w ust. 1-8 stosuje się odpowiednio.";
"3. Przygotowanie projektu uchwały budżetowej, a także zgłaszanie propozycji zmian w budżecie przysługuje wyłącznie Zarządowi.";
"1a) wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych na obszarze m.st. Warszawy,";
ZAŁĄCZNIK Nr 2
ZMIANY REGULAMINU RADY MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY
ZMIANY REGULAMINU RADY MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY
"2. W sprawach, w których Rada nie realizuje swoich uprawnień stanowiących i kontrolnych, może wyrażać stanowisko, które nie rodzi skutków prawnych.";
"Zwołanie Rady następuje z zachowaniem zasady określonej w § 6 ust. 1.",
"2. Na pierwszej sesji Rada wybiera co najmniej przewodniczącego.";
"W przypadku niewyznaczenia wiceprzewodniczącego zadania przewodniczącego wykonuje wiceprzewodniczący najstarszy wiekiem.",
"Rada podejmuje uchwały i inne ustalenia wynikające z jej zadań stanowiąco-kontrolnych bezwzględną większością ustawowego składu Rady w głosowaniu jawnym, chyba że ustawa stanowi inaczej.",
"1. Sesję otwiera, prowadzi, przerywa i zamyka przewodniczący Rady, z zastrzeżeniem § 5 ust. 2.";
"1. Po stwierdzeniu quorum przewodniczący sesji prowadzi obrady zgodnie z porządkiem.",
"Podczas sesji mogą być zgłaszane wnioski formalne, których przedmiotem są:",
"12. Zasady i terminy określone w ust. 2-11 nie mają zastosowania do projektów uchwał wnoszonych przez Prezydenta, jeżeli wnioskodawcą jest Zarząd, a projekt uchwały wpłynął do Rady co najmniej na 7 dni przed dniem rozpoczęcia sesji Rady. W tym przypadku przewodniczący Rady jest obowiązany wprowadzić do porządku obrad najbliższej sesji Rady projekt uchwały. Projekt uchwały przewodniczący Rady może przekazać właściwej komisji, celem zaopiniowania najpóźniej przed otwarciem sesji.";
"1. Każdy projekt uchwały powinien być opiniowany przez komisje merytoryczne Rady, z zastrzeżeniem projektów uchwał wnoszonych w trybie § 21 ust. 12.";
"§ 26. Uchwały Rady zapadają bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy składu Rady w głosowaniu jawnym, chyba że ustawa stanowi inaczej.";
"§ 34. Zadaniem przewodniczącego jest wyłącznie organizowanie pracy Rady oraz prowadzenie obrad Rady.";
"1. Komisja Rewizyjna kontroluje Zarząd oraz jednostki organizacyjne m.st. Warszawy na podstawie kryteriów legalności, celowości, rzetelności i gospodarności w zakresie budżetu.",
"3. W skład Komisji Rewizyjnej nie powołuje się radnych pełniących funkcje przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego Rady oraz będących członkami Zarządu.",
"3a. Poczynając od kadencji następującej po kadencji 1998-2002, w skład Komisji Rewizyjnej wchodzą radni, w tym przedstawiciele wszystkich klubów, z wyjątkiem radnych pełniących funkcje określone w ust. 3.",
"6. W pracach Komisji Rewizyjnej mogą brać udział eksperci i rzeczoznawcy powołani przez przewodniczącego Rady na wniosek Komisji.",
"2. Komisja Rewizyjna działa zgodnie z półrocznym planem pracy zatwierdzonym przez Radę. Rada może dokonać w nim zmian w każdym czasie.";
"1. Komisje Rady działają na posiedzeniach oraz przez swoich członków wyznaczonych do zbadania określonej sprawy.";
"1. W posiedzeniach komisji mogą uczestniczyć radni niebędący ich członkami. Mogą oni zabierać głos w dyskusji i składać wnioski bez prawa udziału w głosowaniu.",
"1a. Ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania «Tak mi dopomóż Bóg.»",
"4. Odmowa złożenia ślubowania oznacza zrzeczenie się mandatu.";
"§ 52. Radny obowiązany jest kierować się dobrem m.st. Warszawy. Radny utrzymuje stałą więź z mieszkańcami Warszawy oraz ich organizacjami, a w szczególności przyjmuje zgłaszane przez mieszkańców postulaty i przedstawia je organom m.st. Warszawy do rozpatrzenia, nie jest jednak związany instrukcjami wyborców.";
"§ 52a. Radny nie może brać udziału w głosowaniu w Radzie, w Zarządzie ani w komisji, jeżeli dotyczy ono jego interesu prawnego.";
"4. Terminy składania oświadczeń oraz skutki związane z niedotrzymaniem terminu określa ustawa o samorządzie gminnym.";
"1. Radny powinien odbywać dyżur w swoim okręgu wyborczym.",
"2. Radny nie może pełnić funkcji kierownika jednostki organizacyjnej m.st. Warszawy, a począwszy od kadencji rozpoczynającej się w 2002 r. także zastępcy kierownika.",
"Od kadencji Rady rozpoczynającej się w 2002 r. ustalenie to odnosi się także do zastępcy kierownika.",
"3. Radny może należeć tylko do jednego klubu (koła).";
"2. Fakt utworzenia klubu lub koła radnych zgłasza się przewodniczącemu Rady w terminie 5 dni od dnia zebrania założycielskiego i wyboru przewodniczącego klubu (koła).",
"2a. W zgłoszeniu podaje się nazwę klubu (koła), skład osobowy ze wskazaniem przewodniczącego oraz zasadę, na jakiej został utworzony klub (koło).",
"3. Zmiany w składzie osobowym klubu (koła) zgłasza się w trybie określonym w ust. 2 i 2a.",
"4. Kluby (koła) działają na podstawie własnych regulaminów.
5. Klub (koło) może zajmować stanowisko we wszystkich sprawach stanowiących przedmiot obrad sesji. Stanowisko to przedstawia przewodniczący klubu (koła) lub inny umocowany przedstawiciel.
6. Przewodniczący Rady prowadzi rejestr klubów (kół).";
"1. W skład konwentu wchodzą: przewodniczący i wiceprzewodniczący Rady oraz przewodniczący klubów i kół radnych.",
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »