§ 5. - Zgłaszanie wniosków o przyznanie zaopatrzenia inwalidzkiego inwalidom wojskowym i członkom ich rodzin.

Monitor Polski

M.P.1954.83.966

Akt utracił moc
Wersja od: 1 lipca 1954 r.
§  5.
1.
Do wniosku o zaopatrzenie inwalidzkie należy w szczególności dołączyć:
1)
kwestionariusz, sporządzony według ustalonego wzoru, ze wskazaniem okresów zatrudnienia żołnierza (okresów równorzędnych) przed powołaniem go do służby wojskowej oraz okresów odbytej przez żołnierza służby wojskowej (bez podawania jednostek wojskowych i zajmowanych stanowisk),
2)
dokumenty stwierdzające okresy podane w kwestionariuszu,
3)
jeżeli żołnierz był zatrudniony przed powołaniem do służby wojskowej - zaświadczenie zakładu pracy stwierdzające rodzaj zatrudnienia oraz zaświadczenie stwierdzające wysokość zarobku z ostatnich 12 miesięcy zatrudnienia i datę ustania zatrudnienia,
4)
orzeczenie wojskowej komisji lekarskiej stwierdzające zupełną niezdolność żołnierza do służby wojskowej i związek inwalidztwa ze służbą wojskową.
2.
W kwestionariuszu dotyczącym okresów zatrudnienia należy podać datę powołania żołnierza do czynnej służby wojskowej i datę uwolnienia go z tej służby. Jeżeli żołnierz odbywał służbę wojskową w tych rodzajach wojsk i służb, w których służba ta - w myśl osobnych zarządzeń Ministra Obrony Narodowej - zalicza się do I kategorii zatrudnienia, należy wyraźnie to zaznaczyć w kwestionariuszu i dołączyć zaświadczenie stwierdzające odbywanie tej służby.