Zawieranie umów o stworzenie oryginalnych dzieł lutniczych i ich konserwację oraz stawki wynagrodzeń za te prace.
M.P.1989.40.317
Akt utracił mocZARZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I SZTUKI
z dnia 20 listopada 1989 r.
w sprawie zawierania umów o stworzenie oryginalnych dzieł lutniczych i ich konserwację oraz stawek wynagrodzeń za te prace.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
TABELE MNOŻNIKÓW SŁUŻĄCYCH DO OBLICZANIA MINIMALNYCH WYNAGRODZEŃ ZA STWORZENIE LUB KONSERWACJĘ ORYGINALNYCH DZIEŁ LUTNICZYCH
TABELE MNOŻNIKÓW SŁUŻĄCYCH DO OBLICZANIA MINIMALNYCH WYNAGRODZEŃ ZA STWORZENIE LUB KONSERWACJĘ ORYGINALNYCH DZIEŁ LUTNICZYCH
mnożników służących do obliczania minimalnych wynagrodzeń za stworzenie oryginalnych instrumentów lutniczych i smyczków
Poz. | Rodzaj dzieła | Mnożnik najniższego wynagrodzenia pracowników zatrudnionych w uspołecznionych zakładach pracy |
I. Instrumenty | ||
1 | skrzypce | 15,75 |
2 | altówka | 17,5 |
3 | wiolonczela | 52,5 |
4 | kontrabas | 105 |
5 | kwartet z jednolitego materiału | 175 |
6 | gitara klasyczna | 10,5 |
7 | viola da gamba dyszkantowa | 17,5 |
8 | viola da gamba altowa | 21 |
9 | viola da gamba tenorowa | 52,5 |
10 | viola da gamba basowa | 61,25 |
11 | viola ďamore | 31,5 |
12 | viola barytonowa | 70 |
13 | fidel, rebec i podobne | 8,75 |
14 | lira da braccio | 31,5 |
15 | lutnia sopranowa, altowa i podobne | 31,5 |
16 | lutnia basowa i odmiany | 43,75 |
17 | cytara | 33,25 |
II. Smyczki | ||
1 | smyczek współczesny fernambukowy | 6,3 |
2 | smyczek współczesny niefernambukowy | 5,4 |
3 | smyczek historyczny fernambukowy | 6,3 |
4 | smyczek historyczny niefernambukowy | 5,4 |
Uwaga: W razie wystąpienia instrumentu nie wyszczególnionego w tabeli, stosuje się stawki na zasadzie analogii.
Tabela II
mnożników służących do obliczania minimalnych wynagrodzeń za twórcze prace konserwatorsko-korektorskie w zakresie instrumentów lutniczych i smyczków
Poz. | Rodzaj pracy | Skrzypce, altówka, instrumenty historyczne, dyszkantowe i altowe | Wiolonczela, instrumenty historyczne, tenorowe i basowe | Kontrabas |
mnożnik najniższego wynagrodzenia pracowników zatrudnionych w uspołecznionych zakładach pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
I. Konserwacja i korekta instrumentów | ||||
1 | Mała korekta | 0,03 | 0,05 | 0,07 |
2 | Duża korekta | 0,07 | 0,15 | 0,17 |
3 | Drobne zabiegi konserwatorskie | 0,07 | 0,07 | 0,07 |
4 | Mała konserwacja | 0,45 | 1,55 | 3,15 |
5 | Średnia konserwacja | 2,35 | 7,85 | 15,75 |
6 | Pełna konserwacja | 6,30 | 21,00 | 42,00 |
II. Konserwacja i korekta smyczka | ||||
1 | Konserwacja | 0,10 | 0,10 | 0,10 |
2 | Korekta | 0,04 | 0,04 | 0,04 |
III. Konserwacja lakieru | ||||
1 | Oczyszczenie i odświeżenie lakieru*) | 0,07 | 0,25 | 0,35 |
2 | Retusz lakieru*) | 0,04 | 0,06 | 0,06 |
3 | Mała konserwacja*) | 0,15 | 0,25 | 0,50 |
4 | Średnia konserwacja | 1,40 | 2,60 | 5,25 |
5 | Pełna konserwacja | 2,60 | 5,25 | 10,50 |
IV. Prace rekonstrukcyjne | ||||
1 | Częściowa rekonstrukcja jednego z elementów instrumentu | 0,35 | 0,50 | 0,70 |
2 | Rekonstrukcja szyjki | 5,25 | 17,50 | 35,00 |
3 | Rekonstrukcja korpusu rezonansowego | 12,60 | 42,00 | 56,00 |
4 | Rekonstrukcja smyczka | 1,75 | 1,75 | 1,75 |
5 | Rekonstrukcja lakieru | 2,10 | 10,50 | 21,00 |
V. Prace nie wymienione - według umowy między stronami |
Uwaga: Pozycje oznaczone "*)" dotyczą również smyczków, przy czym należy stosować stawki obowiązujące w grupie skrzypiec.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
WZORCOWA UMOWA O STWORZENIE LUB KONSERWACJĘ ORYGINALNYCH DZIEŁ LUTNICZYCH
WZORCOWA UMOWA O STWORZENIE LUB KONSERWACJĘ ORYGINALNYCH DZIEŁ LUTNICZYCH
pomiędzy ......................................................
(adres, siedziba)
zwanym dalej "zamawiającym", w imieniu którego działają Ob. ............ a Ob. ........................ zam. ..............
zwanym dalej "twórcą", została zawarta umowa następującej
treści:
§ 1. Twórca zobowiązuje się wykonać ........................
(określenie dzieła)
lub wykonać konserwację .......................................
(określenie czynności składających się na konserwację)
w terminie do dnia ......................
§ 2.1. Wynagrodzenie twórcy strony ustalają zgodnie z poz.
... tabeli nr ... załącznika nr l do zarządzenia Ministra
Kultury i Sztuki z dnia 20 listopada 1989 r. w sprawie
zawierania umów o stworzenie oryginalnych dzieł lutniczych i
ich konserwację oraz stawek wynagrodzeń za te prace (Monitor
Polski Nr 40, poz. 317), tj. na podstawie mnożnika ............
najniższego wynagrodzenia obowiązującego w dniu przyjęcia
dzieła.
2. Wynagrodzenie twórcy zostanie wypłacone w sposób
następujący:
1) 25% wynagrodzenia obliczonego według kwoty najniższego
wynagrodzenia obowiązującego w dniu zawarcia umowy, tj.
kwota .......... zł - w terminie 14 dni od podpisania umowy,
2) 100 % wynagrodzenia obliczonego według kwoty najniższego
wynagrodzenia obowiązującego w dniu przyjęcia dzieła, z
potrąceniem wypłaconej zaliczki - w terminie 14 dni od
przyjęcia dzieła.
§ 3. Twórca jest obowiązany do osobistego świadczenia, chyba
że umowa dotyczy prac pomocniczych.
§ 4. Twórca powinien wykonać zamówione dzieło w terminie
określonym w umowie oraz przy użyciu własnych narzędzi i
materiałów, chyba że umowa stanowi inaczej.
§ 5. Twórca może do czasu przekazania dzieła zamawiającemu
odstąpić od umowy, jeżeli po jej zawarciu zaszły okoliczności
uzasadniające zaniechanie dzieła ze względu na szczególnie
ważne interesy twórcze lub inne ważne przyczyny.
§ 6. Jeżeli twórca przewiduje, że nie będzie w stanie
wykonać umowy w terminie, powinien zawiadomić o tym pisemnie
zamawiającego, wskazując proponowany termin jej wykonania.
§ 7. Jeżeli twórca w umówionym terminie nie dostarczy dzieła
zamawiającemu, zamawiający może wyznaczyć odpowiedni termin
dodatkowy z zagrożeniem odstąpienia od umowy, a po jego
bezskutecznym upływie - od umowy odstąpić.
§ 8. W terminie miesiąca od dostarczenia dzieła zamawiający
powinien oświadczyć, czy dzieło przyjmuje. Brak pisemnej odmowy
przyjęcia w tym terminie jest uważany za przyjęcie dzieła.
§ 9. W sprawach nie uregulowanych w niniejszej umowie
stosuje się przepisy zarządzenia Ministra Kultury i Sztuki z
dnia 20 listopada 1989 r. w sprawie zawierania umów o
stworzenie oryginalnych dzieł lutniczych i ich konserwację oraz
stawek wynagrodzeń za te prace (Monitor Polski Nr 40, poz.
317).
§ 10. Spory wynikające z niniejszej umowy rozpoznają sądy
właściwe dla miejsca zamieszkania zamawiającego.
§ 11. Zmiany niniejszej umowy wymagają zachowania, pod
rygorem nieważności, formy pisemnej.
§ 12. Umowa zostaje sporządzona w ... jednobrzmiących
egzemplarzach, z których ... otrzymuje twórca i ...
zamawiający.
§ 13. Postanowienia dodatkowe ..............................
...............................................................
...............................................................
...............................................................
Twórca Zamawiający
.............. ..................
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »