Zawieranie umów o dzieło z osobami nie wymienionymi w § 8 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 lutego 1949 r. w sprawie dostaw, robót i usług na rzecz Skarbu Państwa, samorządu oraz niektórych kategorii osób prawnych oraz udzielanie zaliczek i zwalnianie od obowiązku zabezpieczenia wykonania tych umów.
M.P.1952.A-85.1345
Akt utracił mocZARZĄDZENIE
MINISTRA HUTNICTWA
z dnia 10 września 1952 r.
w sprawie zawierania umów o dzieło z osobami nie wymienionymi w § 8 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 lutego 1949 r. w sprawie dostaw, robót i usług na rzecz Skarbu Państwa, samorządu oraz niektórych kategorii osób prawnych oraz w sprawie udzielania zaliczek i zwalniania od obowiązku zabezpieczenia wykonania tych umów.
1)
udzielania osobom, nie wymienionym w § 8 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 lutego 1949 r. w sprawie dostaw, robót i usług na rzecz Skarbu Państwa, samorządu oraz niektórych kategorii osób prawnych (Dz. U. z 1949 r. Nr 12, poz. 73, Nr 58, poz. 448 oraz z 1952 r. Nr 19, poz. 116), zwanego dalej "rozporządzeniem", zamówień do wysokości 15.000 zł w zakresie świadczenia usług, bez potrzeby uzyskiwania stwierdzenia, że osoby wymienione w § 8 rozporządzenia nie mogą zamówień wykonać;
2)
udzielania osobom, nie wymienionym w § 8 rozporządzenia, z którymi zawarto umowy w zakresie i w wysokości podanej w pkt 1, zaliczek do wysokości 15% wartości umowy, z zastrzeżeniami zawartymi w § 57 ust. 3 i § 58 ust. 2 rozporządzenia;
3)
zwalniania osób, o których mowa w pkt 2, od obowiązku składania zabezpieczenia przy zawieraniu umów do wysokości 15.000 zł.
1)
na usługi o charakterze naukowym, literackim i artystycznym;
2)
na usługi z zakresu robót budowlanych.
1)
zwalniania osób, określonych w § 3 ust. 1 zarządzenia Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego z dnia 27 lipca 1950 r., jako osób wykonywających zlecenia osobiście – od obowiązku składania zabezpieczenia przy zawieraniu umów;
2)
udzielania tym osobom zaliczek w wysokości i na zasadach podanych w § 1 pkt 2.
ZAŁĄCZNIK
W dniu .................... 195... r. w .................... zawarta została pomiędzy .................... z siedzibą w ...................., zwanym(ą) w dalszym ciągu "zamawiającym", w imieniu i na rzecz którego działają Ob. Ob. .................... a Ob. .................... zamieszkałym(ą) w ...................., zwanym(ą) poniżej "wykonawcą", umowa następującej treści:
1. ...........................................................................................................................................
2. ...........................................................................................................................................
3. ...........................................................................................................................................
4. ...........................................................................................................................................
Powierzenie wykonania zamówienia osobie trzeciej jak też przelew przypadającego wykonawcy z tytułu niniejszej umowy wynagrodzenia może nastąpić jedynie za uprzednią zgodą zamawiającego.
1. ...................................................... na dzień .....................................................................
2. ...................................................... na dzień .....................................................................
3. ...................................................... na dzień .....................................................................
4. ...................................................... na dzień .....................................................................
1. ...........................................................................................................................................
2. ...........................................................................................................................................
3. ...........................................................................................................................................
4. ...........................................................................................................................................
Ogólna suma wynagrodzenia wyniesie ...................., z tym że przyjęto jako cenę jednostkową wykonania ....................
W razie niedotrzymania przez wykonawcę terminów, przewidzianych w § 4 niniejszej umowy, wykonawca zapłaci zamawiającemu odszkodowanie umowne w wysokości .................... (do 0,4%) wartości zamówienia lub jego części za każdy dzień zwłoki z wyłączeniem niedziel i świąt.
Gdyby strata, wynikła z niewykonania zamówienia lub niedotrzymania terminów jego realizacji, przewyższyła odszkodowanie umowne, zamawiającemu przysługiwałoby prawo do dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych.
................................... .....................................
(podpis -wykonawcy) (podpis zamawiającego)
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »