Zatwierdzenie zmian w statucie organizacyjnym Ministerstwa Skarbu.
M.P.1947.47.323
Akt utracił mocUCHWAŁA
RADY MINISTRÓW
z dnia 29 maja 1946 r.
o zatwierdzeniu zmian w statucie organizacyjnym Ministerstwa Skarbu.
ZAŁĄCZNIK
ZMIANY W STATUCIE ORGANIZACYJNYM MINISTERSTWA SKARBU
ZMIANY W STATUCIE ORGANIZACYJNYM MINISTERSTWA SKARBU
"Ministerstwo Skarbu dzieli się na Gabinet Ministra, siedem departamentów: I Organizacyjno-Administracyjny, II Obrotu Pieniężnego, III Budżetu i Majątku Państwowego, IV Ceł, V Podatków i Opłat, VI Akcyz i Monopolów, VII Ubezpieczeń oraz Biuro Planu Finansowego.
W miejsce § 10 i § 11 wprowadza się nowy § 10 w następującym brzmieniu:
§ 10. Departament VII obejmuje sprawy nadzoru nad zakładami ubezpieczeń rzeczowych i osobowych, nad Państwowym Zakładem Emerytalnym oraz funduszami emerytalnymi prawno-publicznych zakładów i instytucji, współdziała z Departamentem II przy ustalaniu wytycznych polityki w zakresie ruchu funduszów ubezpieczeniowych i emerytalnych, podlegających nadzorowi Ministerstwa Skarbu.
Departament VII obejmuje ponadto sprawy emerytur i zaopatrzeń.
Departament VII dzieli się na 4 wydziały:
Wydział 1. - Prawno-administracyjny załatwia sprawy:
1) ustawodawstwa z dziedziny ubezpieczeń rzeczowych i osobowych, emerytur i zaopatrzeń,
2) dotyczące podstaw prawnych działalności zakładów ubezpieczeń i funduszów emerytalnych z wyjątkiem spraw o charakterze technicznym i finansowym,
3) zażaleń na działalność zakładów ubezpieczeń i funduszów emerytalnych,
4) związane z nadzorem nad pośrednikami ubezpieczeniowymi zakładów ubezpieczeń,
5) przekazywania składek emerytalnych,
6) budżetowe i gospodarcze,
7) ogólne, nie należące do właściwości innych wydziałów. Ponadto wydział 1 współdziała z Departamentem I w sprawach osobowych, racjonalizacji pracy, oraz w sprawach ogólno-administracyjnych.
Wydział 2. - Techniczno-ubezpieczeniowy załatwia sprawy:
1) związane z badaniem podstaw matematyczno-technicznych działalności zakładów ubezpieczeń i funduszów emerytalnych, a w szczególności bada projekty planów działalności zakładów ubezpieczeń i funduszów emerytalnych i ich zmian, oraz technicznego przebiegu ich interesów,
2) związane z kontrolą i badaniem umów reasekuracyjnych,
3) przepisów i norm technicznych,
4) materiałów w zakresie statystyki, a w szczególności ubezpieczeniowej i prowadzi redakcję Rocznika Ubezpieczeniowego,
5) badań naukowych w zakresie ubezpieczeń oraz opracowuje opinie w sprawach aktuarialnych.
Wydział 3. - Kontroli Finansowej załatwia sprawy:
1) dotyczące podstaw finansowych zakładów ubezpieczeń i funduszów emerytalnych,
2) sprawozdań i zamknięć rachunkowych zakładów ubezpieczeń i funduszów emerytalnych, podlegających nadzorowi Ministerstwa Skarbu,
3) rewizji zakładów ubezpieczeń i funduszów emerytalnych na miejscu,
4) badania i zatwierdzania planów lokat i sprawy budżetowe zakładów ubezpieczeń i funduszów emerytalnych,
5) rejestrów lokat funduszów ubezpieczeniowych i emerytalnych.
Wydział 4. - Emerytur załatwia sprawy orzecznictwa i nadzoru w zakresie emerytur i zaopatrzeń.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »