Zatwierdzenie zmian w statucie organizacyjnym Ministerstwa Skarbu.

Monitor Polski

M.P.1947.47.323

Akt utracił moc
Wersja od: 1 czerwca 1946 r.

UCHWAŁA
RADY MINISTRÓW
z dnia 29 maja 1946 r.
o zatwierdzeniu zmian w statucie organizacyjnym Ministerstwa Skarbu.

Zatwierdza się zmiany w statucie organizacyjnym Ministerstwa Skarbu, w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
Wykonanie niniejszej uchwały porucza się Ministrowi Skarbu.
Zatwierdzone niniejszą uchwałą zmiany statutu organizacyjnego Ministerstwa Skarbu wchodzą w życie z dniem 1 czerwca 1946 r. Z dniem tym tracą moc obowiązującą przepisy statutu organizacyjnego Ministerstwa Skarbu, stanowiącego załącznik do uchwały Rady Ministrów z dnia 15 listopada 1938 r. (Monitor Polski z dnia 23 listopada 1938 r. Nr 268, poz. 628) sprzeczne ze zmianami, zatwierdzonymi niniejszą uchwałą.

ZAŁĄCZNIK 

ZMIANY W STATUCIE ORGANIZACYJNYM MINISTERSTWA SKARBU

W statucie organizacyjnym Ministerstwa Skarbu, stanowiącym załącznik do Uchwały Rady Ministrów z dnia 15 listopada 1938 r. (Monitor Polski z dnia 23 listopada 1938 r. Nr 268, poz. 628) wprowadza się następujące zmiany:
1)
§ 1 statutu otrzymuje następujące brzmienie:

"Ministerstwo Skarbu dzieli się na Gabinet Ministra, siedem departamentów: I Organizacyjno-Administracyjny, II Obrotu Pieniężnego, III Budżetu i Majątku Państwowego, IV Ceł, V Podatków i Opłat, VI Akcyz i Monopolów, VII Ubezpieczeń oraz Biuro Planu Finansowego.

2)
§ 10 i § 11 statutu skreśla się.

W miejsce § 10 i § 11 wprowadza się nowy § 10 w następującym brzmieniu:

§ 10. Departament VII obejmuje sprawy nadzoru nad zakładami ubezpieczeń rzeczowych i osobowych, nad Państwowym Zakładem Emerytalnym oraz funduszami emerytalnymi prawno-publicznych zakładów i instytucji, współdziała z Departamentem II przy ustalaniu wytycznych polityki w zakresie ruchu funduszów ubezpieczeniowych i emerytalnych, podlegających nadzorowi Ministerstwa Skarbu.

Departament VII obejmuje ponadto sprawy emerytur i zaopatrzeń.

Departament VII dzieli się na 4 wydziały:

Wydział 1. - Prawno-administracyjny załatwia sprawy:

1) ustawodawstwa z dziedziny ubezpieczeń rzeczowych i osobowych, emerytur i zaopatrzeń,

2) dotyczące podstaw prawnych działalności zakładów ubezpieczeń i funduszów emerytalnych z wyjątkiem spraw o charakterze technicznym i finansowym,

3) zażaleń na działalność zakładów ubezpieczeń i funduszów emerytalnych,

4) związane z nadzorem nad pośrednikami ubezpieczeniowymi zakładów ubezpieczeń,

5) przekazywania składek emerytalnych,

6) budżetowe i gospodarcze,

7) ogólne, nie należące do właściwości innych wydziałów. Ponadto wydział 1 współdziała z Departamentem I w sprawach osobowych, racjonalizacji pracy, oraz w sprawach ogólno-administracyjnych.

Wydział 2. - Techniczno-ubezpieczeniowy załatwia sprawy:

1) związane z badaniem podstaw matematyczno-technicznych działalności zakładów ubezpieczeń i funduszów emerytalnych, a w szczególności bada projekty planów działalności zakładów ubezpieczeń i funduszów emerytalnych i ich zmian, oraz technicznego przebiegu ich interesów,

2) związane z kontrolą i badaniem umów reasekuracyjnych,

3) przepisów i norm technicznych,

4) materiałów w zakresie statystyki, a w szczególności ubezpieczeniowej i prowadzi redakcję Rocznika Ubezpieczeniowego,

5) badań naukowych w zakresie ubezpieczeń oraz opracowuje opinie w sprawach aktuarialnych.

Wydział 3. - Kontroli Finansowej załatwia sprawy:

1) dotyczące podstaw finansowych zakładów ubezpieczeń i funduszów emerytalnych,

2) sprawozdań i zamknięć rachunkowych zakładów ubezpieczeń i funduszów emerytalnych, podlegających nadzorowi Ministerstwa Skarbu,

3) rewizji zakładów ubezpieczeń i funduszów emerytalnych na miejscu,

4) badania i zatwierdzania planów lokat i sprawy budżetowe zakładów ubezpieczeń i funduszów emerytalnych,

5) rejestrów lokat funduszów ubezpieczeniowych i emerytalnych.

Wydział 4. - Emerytur załatwia sprawy orzecznictwa i nadzoru w zakresie emerytur i zaopatrzeń.