Zaszeregowanie osób, które pobierają lub pobierały uposażenie emerytalne z funduszów samorządowych, do odpowiednich grup uposażenia.

Monitor Polski

M.P.1952.A-35.523

Akt utracił moc
Wersja od: 7 maja 1952 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA PRACY I OPIEKI SPOŁECZNEJ
z dnia 18 marca 1952 r.
w sprawie zaszeregowania osób, które pobierają lub pobierały uposażenie emerytalne z funduszów samorządowych, do odpowiednich grup uposażenia.

Na podstawie § 6 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 lutego 1951 r. w sprawie zaszeregowania osób, które pobierają lub pobierały uposażenie emerytalne z funduszów samorządowych, do odpowiednich grup uposażenia (Dz. U. R. P. Nr 13, poz. 100) i § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 września 1951 r. określającego kompetencje władz naczelnych w sprawach zaopatrzeń i zasiłków (Dz. U. R. P. Nr 51, poz. 364) zarządzą się, co następuje:
Przepisy niniejszego zarządzenia stosuje się do pracowników b. związków samorządu terytorialnego oraz ich przedsiębiorstw i zakładów, którzy nie podpadają pod przepisy §§ 2-4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 lutego 1951 r. (Dz. U. R. P. Nr 13, poz. 100).
1.
Pracowników, którzy ostatnio w służbie samorządowej zajmowali stanowiska, odpowiadające stanowiskom w takiego rodzaju służbie państwowej, dla którego ustanowione były odrębne grupy uposażenia, obowiązujące w dniu 1 listopada 1950 r., zaszeregowuje się do najniższej z tych grup, przewidzianej dla danego stanowiska w służbie państwowej.
2.
Przy zaszeregowaniu nauczycieli uwzględnia się kwalifikacje i czas służby według obowiązujących w dniu 1 listopada 1950 r. przepisów odnoszących się do nauczycieli w służbie państwowej.
Pracowników, do których nie odnoszą się przepisy § 2 niniejszego zarządzenia, zaszeregowuje się stosując odpowiednio zasady, określone w § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 lutego 1951 r. (Dz. U. R. P. Nr 13, poz. 100) - po zasięgnięciu opinii miejscowej organizacji zawodowej, obejmującej pracowników tego samego lub pokrewnego zawodu.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.