Zasady wynagradzania pracowników jednostek sfery budżetowej działających w zakresie rolnictwa i gospodarki żywnościowej przy urzędach organów administracji państwowej i samorządowej.
M.P.1992.23.171
Akt utracił mocZARZĄDZENIE
MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
z dnia 30 czerwca 1992 r.
w sprawie zasad wynagradzania pracowników jednostek sfery budżetowej działających w zakresie rolnictwa i gospodarki żywnościowej przy urzędach organów administracji państwowej i samorządowej.
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
10 TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
10 TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
1 | 2 |
I | 300-340 |
II | 305-350 |
III | 310-360 |
IV | 315-380 |
V | 320-400 |
VI | 325-420 |
VII | 330-440 |
VIII | 335-460 |
IX | 340-490 |
X | 345-520 |
XI | 350-560 |
XII | 355-600 |
XIII | 360-640 |
XIV | 370-680 |
XV | 380-730 |
XVI | 390-780 |
XVII | 400-830 |
XVIII | 410-880 |
XIX | 420-930 |
XX | 430-980 |
XXI | 440-1030 |
ZAŁĄCZNIK Nr 2
TABELA PROCENTOWYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO
TABELA PROCENTOWYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO
Stawka dodatku funkcyjnego | Procent najniższego wynagrodzenia |
1 | 2 |
1 | do 15 |
2 | do 30 |
3 | do 45 |
4 | do 60 |
5 | do 75 |
6 | do 90 |
7 | do 105 |
8 | do 120 |
9 | do 135 |
10 | do 150 |
ZAŁĄCZNIK Nr 3
11 TABELA ZASZEREGOWANIA STANOWISK PRACY
11 TABELA ZASZEREGOWANIA STANOWISK PRACY
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku | Wymagane kwalifikacje | |
funkcyjnego | wykształcenie | liczba lat pracy | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Dyrektor | XVI-XXI1) | do 10 | wyższe | 7 |
2 | Zastępca dyrektora Główny księgowy | XV-XX2) | do 9 | wyższe | 7 |
3 | Kierownik rolnego gospodarstwa pomocniczego Kierownik oddziału, biura, zakładu | XV-XIX | do 9 | wyższe | 7 |
4 | Kierownik gospodarstwa pomocniczego Kierownik terenowego zespołu usług projektowych | XV-XVIII | do 6 | wyższe | 7 |
5 | Zastępca głównego księgowego | XIV-XVIII | do 8 | wyższe | 7 |
6 | Szef produkcji | XV-XVII | do 9 | wyższe | 7 |
7 | Główny specjalista | XII-XVII | do 7 | wyższe | 7 |
Radca prawny | według odrębnych przepisów | ||||
8 | Główny technolog | XIII-XVI | do 8 | wyższe | 7 |
9 | Główny księgowy: biura, oddziału, gospodarstwa pomocniczego, terenowego zespołu usług projektowych | XIII-XVI | do 7 | wyższe | 6 |
10 | Kierownik: działu, pracowni, wydziału Kierownik laboratorium | XI-XVI | do 6 | wyższe | 6 |
11 | Starszy specjalista Starszy programista Starszy projektant | X-XV | -- | wyższe | 5 |
12 | Specjalista Starszy inspektor Starszy rewident Starszy asystent | IX-XIV | -- | wyższe | 4 |
13 | Inspektor, rewident, asystent, programista, projektant | VIII-XIII | -- | średnie | 2 |
14 | Starszy księgowy Starszy referent | VIII-XII | -- | średnie | 3 |
15 | Kierownik magazynu | VIII-XIII | do 4 | średnie | 3 |
Starszy magazynier | VII-XI | -- | średnie | 3 | |
Magazynier | VI-IX | -- | zasadnicze zawodowe | 2 | |
16 | Starszy laborant | VI-XI | -- | średnie zawodowe | 2 |
Laborant | V-X | -- | średnie zawodowe | 1* | |
17 | Kierownik kancelarii | VIII-IX | do 2 | średnie | 3 |
Kierownik archiwum | |||||
18 | Księgowy, kasjer | VII-IX | -- | średnie | 1 |
19 | Referent, sekretarka | V-VIII | -- | średnie | -- |
20 | Starsza maszynistka | VI-VIII | -- | średnie | 3 |
21 | Recepcjonistka, maszynistka, pomoc laboratoryjna | IV-VII | -- | średnie | -- |
22 | Telefonistka, teletypistka | IV-VI | -- | umiejętność wykonywania zawodu | |
Stanowiska specjalistyczne w: | |||||
A. Stacji hodowli i unasienniania zwierząt | wyższe odpowiedniej specjalności | 7 | |||
1 | Inspektor do spraw nadzoru Selekcjoner zwierząt Specjalista do spraw rozrodu i oceny zwierząt | XI-XV | -- | ||
Specjalista do spraw przenoszenia zarodków | |||||
Zootechnik oceny zwierząt | średnie zawodowe | 3 | |||
2 | Młodszy zootechnik oceny zwierząt | IX-XIII | -- | średnie zawodowe | 1 |
Inseminator | wyszkolenie kursowe | -- | |||
B. (skreślona) | |||||
1 | C. Wojewódzkim zakładzie weterynarii oraz gminnych zakładach leczniczych dla zwierząt | XVI-XIX | do 9 | wyższe odpowiedniej specjalności | 7 |
Wojewódzki lekarz weterynarii Wojewódzki weterynaryjny inspektor do spraw zwalczania chorób zwierzęcych Wojewódzki weterynaryjny inspektor sanitarny | |||||
2 | Kierownik zakładu higieny weterynaryjnej | XVI-XIX | do 9 | wyższe odpowiedniej specjalności | 7 |
Kierownik zakładowego weterynaryjnego inspektoratu sanitarnego | do 8 | ||||
Kierownik wojewódzkiego laboratorium weterynaryjnego | XVI-XVIII | do 8 | |||
Kierownik weterynaryjnej komórki granicznej | do 8 | ||||
3 | Rejonowy lekarz weterynarii | do 8 | wyższe odpowiedniej specjalności | 7 | |
Rejonowy weterynaryjny inspektor sanitarny | do 7 | ||||
Rejonowy inspektor do spraw zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych | XVI-XVIII | do 7 | |||
Inspektor weterynaryjny do spraw nadzoru farmaceutycznego | do 7 | ||||
Starszy inspektor weterynaryjny | do 7 | ||||
4 | Kierownik laboratorium weterynaryjnego Kierownik pracowni w zakładzie higieny weterynaryjnej | XIV-XVII | do 7 | wyższe | 5 |
Kierownik oddziału zakładowego weterynaryjnego inspektoratu sanitarnego | |||||
5 | Kierownik lecznicy dla zwierząt | do 7 | wyższe | 3 | |
Starszy ordynator w lecznicy | -- | ||||
Starszy asystent weterynaryjny | XIV-XVII | -- | |||
Inspektor weterynaryjny | -- | ||||
6 | Asystent weterynaryjny Ordynator w lecznicy | XIII-XVI | -- | wyższe | 3 |
7 | Kierownik ekipy dezynfekcyjnej | do 3 | 3 | ||
Starszy laborant weterynaryjny | -- | średnie zawodowe | 3 | ||
Starszy technik weterynaryjny | XI-XIV | -- | |||
Starszy kontroler weterynaryjny | -- | ||||
8 | Kierownik stacji trychinoskopii | do 3 | 3 | ||
Technik weterynaryjny | -- | -- | |||
Laborant weterynaryjny | X-XIII | -- | średnie zawodowe | ||
Kontroler weterynaryjny | -- | ||||
9 | Starszy oglądacz zwierząt rzeźnych i mięsa | IX-XII | -- | umiejętność wykonywania zawodu | 3 |
10 | Starszy sanitariusz weterynaryjny | zasadnicze zawodowe | 4 | ||
Starszy trychinoskopista | umiejętność wykonywania zawodu | 1 | |||
Starszy dezynfektor | VIII-XI | -- | |||
Oglądacz zwierząt rzeźnych i mięsa | |||||
11 | Sanitariusz weterynaryjny | -- | zasadnicze zawodowe | 1 | |
Trychinoskopista Dezynfektor Pomoc laboratoryjna | VII-X | umiejętność wykonywania zawodu | |||
12 | Pielęgniarz zwierząt, stemplarz, tacowy, skrawkarz | V-VIII | -- | umiejętność wykonywania zawodu | -- |
1 | D. Wojewódzkich zakładach usług wodnych | XV-XVIII | do 8 | wyższe | 5 |
Kierownik grupy robót | |||||
2 | Kierownik robót | XII-XV | do 6 | wyższe | 4 |
3 | Starszy majster | X-XII | do 5 | wyższe | 5 |
Majster | IX-X | do 2 | średnie zawodowe | 4 | |
4 | Konserwator wodociągu wiejskiego lub oczyszczalni ścieków i kanalizacji | VII-XI | -- | zasadnicze zawodowe | 1 |
5 | Operator dozowania oraz wykorzystania nieczystości stałych i płynnych | IX-XI | -- | zasadnicze zawodowe i odpowiednie uprawnienia | 1 |
6 | Monter urządzeń wodnokanalizacyjnych | IX-XI | -- | zasadnicze zawodowe | |
Monter instalacji i urządzeń elektroenergetycznych | zasadnicze zawodowe i odpowiednie uprawnienia | 3 | |||
E. Wojewódzkich zarządach melioracji i urządzeń wodnych | wyższe oraz uprawnienia budowlane | ||||
1 | Kierownik zespołu inspektorów nadzoru inwestorskiego | XIV-XVII | do 7 | 7 | |
2 | Starszy inspektor nadzoru inwestorskiego | XII-XVI | do 63) | wyższe oraz uprawnienia budowlane | 6 |
Inspektor nadzoru inwestorskiego | X-XV | do 53) | wyższe oraz uprawnienia budowlane | 5 | |
3 | Operator budowli piętrzących (jazu, pompowni itp.) | VI-XI | -- | zasadnicze zawodowe i odpowiednie uprawnienia | 3 |
Operator maszyn budowlanych lub melioracyjnych | VII-XI | -- | zasadnicze zawodowe i odpowiednie uprawnienia | 2 | |
Konserwator budowli i urządzeń wodnomelioracyjnych | VII-X | -- | zasadnicze zawodowe | 1 | |
4 | Kierownik statku kategorii III | X-XIII | do 2 | średnie zawodowe | 6 |
5 | Mechanik maszyn na statku | VIII-XI | -- | zasadnicze zawodowe | 6 |
Stermotorzysta | VII-X | -- | odpowiednie wyszkolenie w zawodzie | 1 | |
6 | Bosman, sternik | VI-IX | -- | według odrębnych przepisów | |
Starszy marynarz | V-VII | -- | |||
Marynarz | IV-VI | -- | |||
1 | F. Wojewódzkich biurach geodezji i terenów rolnych | do 6 | wyższe odpowiedniej specjalności | 7 | |
Kierownik rejonowego oddziału | XIV-XVI | ||||
Geodeta specjalista urządzeń terenów rolnych | -- | ||||
2 | Geodeta specjalista pomiarów szczegółowych Gleboznawca specjalista klasyfikacji gruntów i kartografii gleb | XIII-XV | -- | wyższe odpowiedniej specjalności | 7 |
Starszy geodeta urządzeń terenów rolnych | 6 | ||||
3 | Starszy geodeta | 6 | |||
Starszy gleboznawca | - | 6 | |||
Starszy projektant urządzeń terenów rolnych | XII-XIV | -- | wyższe odpowiedniej specjalności | 7 | |
Geodeta urządzeń terenów rolnych | średnie zawodowe | 6 | |||
4 | Geodeta | średnie zawodowe | 5 | ||
Gleboznawca | wyższe | 5 | |||
Projektant urządzeń terenów rolnych | XI-XIII | -- | wyższe | 6 | |
Poligraf specjalista reprodukcji map i dokumentacji | średnie zawodowe | 6 | |||
5 | Asystent projektanta urządzeń terenów rolnych | wyższe | 2 | ||
Fototechnik specjalista reprodukcji map i dokumentacji | X-XII | -- | średnie zawodowe | 6 | |
Starszy poligraf | średnie zawodowe | 5 | |||
Starszy asystent geodety | średnie zawodowe | 2 | |||
6 | Starszy fototechnik | średnie zawodowe | 4 | ||
Poligraf | IX-XI | -- | średnie zawodowe | 3 | |
Straszy kreślarz | średnie | 3 | |||
7 | Asystent geodety | średnie zawodowe | 1 | ||
Fototechnik | VIII-X | -- | 3 | ||
Kreślarz | średnie | 2 | |||
8 | Starszy pomiarowy | VI-IX | -- | 2 | |
Młodszy fototechnik | VI-VIII | -- | umiejętność wykonywania zawodu | 1 | |
Pomiarowy | V-VII | -- | -- | ||
9 | Pomoc techniczna geodety | VI-VII | -- | średnie | -- |
G. Terenowych zespołach usług projektowych | XIV-XVI | -- | wyższe | 7 | |
Starszy inspektor fachowego poradnictwa | |||||
Inspektor fachowego poradnictwa | XI-XIII | -- | średnie zawodowe | 7 | |
Stanowiska transportu i obsługi: | |||||
1 | Kierowca autobusu | X-XI | -- | według odrębnych przepisów | |
Kierowca samochodu ciężarowego | VIII-X | -- | |||
Kierowca samochodu dostawczego | VII-IX | -- | |||
Kierowca samochodu osobowego | VI-VIII | -- | |||
2 | Starszy rzemieślnik (betoniarz, cieśla, elektromechanik, stolarz, murarz, spawacz, tokarz, dekarz, mechanik warsztatowy itp.) | VII-XI | -- | średnie zawodowe lub zasadnicze zawodowe i tytuł mistrza | 3 |
3 | Konserwator aparatury laboratoryjnej | IX-XI | -- | średnie zawodowe i uprawnienia specjalisty- czne | 3 |
4 | Operator ciągników i maszyn rolniczych | VII-X | -- | odpowiednie uprawnienia | |
5 | Rolnik hodowca | VII-X | -- | zasadnicze zawodowe | -- |
Robotnik szklarniowy | VI-X | -- | zasadnicze zawodowe | -- | |
6 | Konserwator urządzeń i instalacji | VI-X | -- | zasadnicze zawodowe i uprawnienia specjalisty- czne | 2 |
7 | Szef kuchni | VIII-IX | do 2 | średnie zawodowe lub zasadnicze i tytuł mistrza | 4 |
Kucharz, intendent - zaopatrzeniowiec | IV-VI | -- | zasadnicze zawodowe | 1 | |
8 | Starszy introligator | VIII-IX | -- | zasadnicze zawodowe | 3 |
Introligator | VII-VIII | -- | zasadnicze zawodowe | -- | |
9 | Palacz c.o. | V-IX | -- | podstawowe i odpowiednie wyszkolenie | -- |
Operator urządzeń powielających | V-VIII | -- | umiejętność wykonywania prac | ||
Robotnik budowlany | V-VIII | -- | |||
Robotnik gospodarczy, wozak | IV-VII | -- | |||
10 | Rzemieślnik (betoniarz, cieśla, elektromonter, ślusarz, malarz, murarz, spawacz, tokarz, rymarz, monter, mechanik warsztatowy itp. ) | V-IX | -- | zasadnicze zawodowe lub odpowiednie wyszkolenie w zawodzie | -- |
11 | Robotnik polowy | IV-V | -- | umiejętność wykonywania prac | -- |
12 | Sprzątaczka laboratoryjna | IV-VI | -- | podstawowe | -- |
Portier - szatniarz, dozorca | III-V | -- | podstawowe | -- | |
Sprzątaczka | III-IV | -- | umiejętność wykonywania prac | -- | |
Goniec | II-IV | -- | -- |
2) Kategoria XX dotyczy zastępców dyrektorów i głównych księgowych zatrudnionych w jednostkach, o których mowa w przypisie 1.
3) Starszemu inspektorowi i inspektorowi nadzoru inwestorskiego dodatek funkcyjny przysługuje tylko na czas wykonywania czynności nadzoru inwestorskiego.
ZAŁĄCZNIK Nr 4
12 ZASADY PRZYZNAWANIA I WYPŁACANIA DODATKU ZA WIELOLETNIĄ PRACĘ ORAZ USTALANIA OKRESÓW ZATRUDNIENIA UPRAWNIAJĄCYCH DO TEGO DODATKU
12 ZASADY PRZYZNAWANIA I WYPŁACANIA DODATKU ZA WIELOLETNIĄ PRACĘ ORAZ USTALANIA OKRESÓW ZATRUDNIENIA UPRAWNIAJĄCYCH DO TEGO DODATKU
2. Do okresów pracy uprawniających do dodatku za wysługę lat wlicza się także inne okresy na podstawie odrębnych przepisów.
3. W wypadku gdy praca w jednostce, o której mowa w § 1, stanowi dodatkowe zatrudnienie, prawo do dodatku za wysługę lat ustala się odrębnie dla każdego stosunku pracy. Do okresu dodatkowego zatrudnienia nie podlegają zaliczeniu okresy zatrudnienia podstawowego.
4. Dodatek za wysługę lat przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje z tego tytułu wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
5. Dodatek za wysługę lat jest wypłacany w terminie wypłaty wynagrodzenia:
1) począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył prawo do dodatku lub do wyższej stawki dodatku w danej jednostce, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca,
2) za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku za wysługę lat lub wyższej jego stawki nastąpiło pierwszego dnia miesiąca.
6. (skreślony).
ZAŁĄCZNIK Nr 5
ZASADY PRZYZNAWANIA DODATKÓW ZA PRACĘ W WARUNKACH SZKODLIWYCH DLA ZDROWIA, UCIĄŻLIWYCH LUB NIEBEZPIECZNYCH ORAZ WYKAZ PRAC SZKODLIWYCH DLA ZDROWIA, SZCZEGÓLNIE UCIĄŻLIWYCH I NIEBEZPIECZNYCH
ZASADY PRZYZNAWANIA DODATKÓW ZA PRACĘ W WARUNKACH SZKODLIWYCH DLA ZDROWIA, UCIĄŻLIWYCH LUB NIEBEZPIECZNYCH ORAZ WYKAZ PRAC SZKODLIWYCH DLA ZDROWIA, SZCZEGÓLNIE UCIĄŻLIWYCH I NIEBEZPIECZNYCH
1) w warunkach narażenia na działanie pyłów nie wywołujących zwłóknienia tkanki płucnej,
2) w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych nie kumulujących się w organizmie,
3) w pomieszczeniach zamkniętych, w których ze względów technologicznych utrzymuje się stale temperatura efektywna powyżej 250C lub poniżej 100C,
4) w mokrym środowisku o względnej wilgotności powietrza przekraczającej 80%, w błocie lub w bezpośrednim kontakcie z wodą,
5) w warunkach narażenia na promieniowanie ultrafioletowe lub podczerwone, np. spawanie, hartowanie,
6) w warunkach narażenia na wibrację ogólną,
7) w pomieszczeniach, w których konieczne jest stałe stosowanie sztucznego oświetlenia,
8) przy obsłudze elektronicznych monitorów ekranowych,
2. Do drugiego stopnia szkodliwości dla zdrowia lub szczególnej uciążliwości zalicza się prace wykonywane:
1) w warunkach narażenia na działanie pyłów wywołujących zwłóknienie tkanki płucnej,
2) w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych kumulujących się w organizmie,
3) w warunkach narażenia na hałas,
4) w obniżonym lub podwyższonym ciśnieniu wynikającym z procesu technologicznego,
5) w warunkach narażenia na działanie miejscowej wibracji, np. używanie ręcznych narzędzi pneumatycznych,
6) w warunkach nadmiernego obciążenia wysiłkiem fizycznym co najmniej 2000 kcal dla mężczyzn i 1200 kcal dla kobiet lub wymagające wymuszonej pozycji ciała,
7) w warunkach narażenia na działanie hormonów i antybiotyków powodujących zaburzenia czynności fizjologicznych organizmu oraz innych czynników o analogicznym jak te hormony i antybiotyki działaniu, jeżeli zostanie to uznane przez Instytut Medycyny Pracy.
3. Do trzeciego stopnia szkodliwości dla zdrowia lub szczególnej uciążliwości zalicza się prace wykonywane:
1) w warunkach narażenia na promieniowanie jonizujące,
2) w warunkach narażenia na działanie pól elektromagnetycznych wysokiej częstotliwości w zakresie od 0,1 do 300,000 MHz w strefie zagrożenia.
4. Do trzeciego stopnia zalicza się szczególnie niebezpieczne prace:
1) na wysokości powyżej 2 m i w wykopach o głębokości poniżej 2 m,
2) związane z wytwarzaniem, stosowaniem, magazynowaniem i transportowaniem gazów i materiałów wybuchowych,
3) wewnątrz zbiorników, aparatów, kanałów, studni itp, których wykonywanie wymaga specjalnego zezwolenia,
4) przy urządzeniach elektroenergetycznych znajdujących się pod napięciem powyżej 220 V, wykonywane zgodnie z przepisami o bezpieczeństwie pracy w energetyce,
5) związane z załadunkiem i rozładunkiem paliw płynnych oraz ich transportem,
6) w kontakcie z materiałem zakaźnym albo chorymi zakaźnie ludźmi lub zwierzętami,
7) w kontakcie z ludźmi chorymi psychicznie lub upośledzonymi w znacznym stopniu,
8) w kontakcie ze skazanymi, zatrudnionymi w przywięziennych zakładach pracy,
9) pod ziemią lub pod wodą,
10) z azotem ciekłym.
5. Do czwartego stopnia szkodliwości dla zdrowia zalicza się prace wykonane z benzydyną, alfa i beta naftyloaminą, chlorkiem winylu oraz innymi czynnikami o analogicznym jak te substancje działaniu, jeżeli zostanie to uznane przez Instytut Medycyny Pracy.
6. Prace określone w ust. 1 pkt 1, 2 i 6 oraz w ust. 2 pkt 1-3 i 5 uważa się za wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia, uzasadniających dodatkowe wynagrodzenie, jeżeli w środowisku pracy przekroczone są najwyższe dopuszczalne stężenia i natężenia czynników szkodliwych dla zdrowia, określone w odrębnych przepisach, lub inne obowiązujące normy higienicznosanitarne.
7. Pomiary czynników szkodliwych dla zdrowia, o których mowa w ust. 6, dokonywane są przez laboratoria Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz inne laboratoria upoważnione przez właściwych terenowo państwowych wojewódzkich inspektorów sanitarnych.
8. W przypadku jednoczesnego występowania uprawnienia do dodatków z tytułu prac wykonywanych w warunkach szkodliwych dla zdrowia i uciążliwych lub niebezpiecznych stosuje się tylko jeden dodatek o najwyższej stawce.
9. Dodatki nie stanowią podstawy do obliczania dodatku za pracę w godzinach nadliczbowych i nocnych oraz premii.
ZAŁĄCZNIK Nr 6
ZASADY WYNAGRADZANIA ZA DYŻURY ZAKŁADOWE ORAZ ZA GOTOWOŚĆ DO PRACY
ZASADY WYNAGRADZANIA ZA DYŻURY ZAKŁADOWE ORAZ ZA GOTOWOŚĆ DO PRACY
- o 50% wynagrodzenia wynikającego z osobistego zaszeregowania pracownika - za dyżury w dni robocze,
- o 100% tego wynagrodzenia - za dyżury w dni ustawowo wolne od pracy (niedziele i święta).
2. Za pozostawanie poza zakładem pracy w gotowości do pracy umożliwiającej wezwanie pracownika do zakładu w wypadkach nie cierpiących zwłoki przysługuje pracownikowi oddzielne wynagrodzenie za każdą godzinę pozostawania w gotowości do pracy w wysokości 25% wynagrodzenia wynikającego z osobistego zaszeregowania. Za czas efektywnie wykonywanej pracy przysługuje pracownikowi wynagrodzenie jak za pełnienie dyżuru zakładowego.
ZAŁĄCZNIK Nr 7
13 ZASADY AKORDOWEGO SYSTEMU WYNAGRADZANIA PRACOWNIKÓW WOJEWÓDZKICH BIUR GEODEZJI I TERENÓW ROLNYCH
13 ZASADY AKORDOWEGO SYSTEMU WYNAGRADZANIA PRACOWNIKÓW WOJEWÓDZKICH BIUR GEODEZJI I TERENÓW ROLNYCH
2. Wynagrodzenie za pracę ustala się na podstawie liczby prawidłowo wykonanych i odebranych jednostek oraz norm pracy i stawek godzinowych wynagrodzenia zasadniczego wynikających z kategorii zaszeregowania roboty.
3. Zasady oceniania pracy oraz system dokumentowania postępu robót i ich kontroli ustala dyrektor wojewódzkiego biura we współdziałaniu z zakładowymi organizacjami związkowymi.
4. W akordzie zespołowym podstawą określania akordowego wynagrodzenia indywidualnego każdego członka zespołu jest wynagrodzenie akordowe wynikające z normy czasu dla całego zespołu i stawek godzinowych wynagrodzenia zasadniczego członków tego zespołu. Szczegółowe zasady rozliczania wynagrodzenia ustala dyrektor wojewódzkiego biura.
5. W akordzie zespołowym praca powinna być wykonana przez taki zespół pracowników i przy takim udziale pracy członków zespołu, który w konkretnych warunkach pozwala na uzyskanie najlepszych wyników techniczno-ekonomicznych.
6. W przypadkach gdy w akordzie zespołowym praca została wykonana przez zespół w większym lub mniejszym składzie liczbowym niż to przewidziano w normach pracy, wynagrodzenie akordowe ogółem nie ulega zmianie i stanowi podstawę do określenia akordowych wynagrodzeń każdego członka zespołu.
7. Przy pracy w pełnym składzie zespołu i czasie odpowiadającym normie pracy podział wynagrodzenia pomiędzy członków zespołu powinien być zgodny z podziałem wynikającym z ust. 4.
8. Na poczet wynagrodzenia akordowego za jednostkę określoną w normie pracy wypłaca się zaliczki płatne z dołu w wysokości nie przekraczającej 95% należności wynikającej z procentowego zaawansowania roboty. Suma zaliczek nie może przekraczać 90% wynagrodzenia należnego pracownikowi (zespołowi pracowników) za wykonaną robotę. 100% należności wypłaca się za prace wykonane prawidłowo, tj. nie zawierające wad i usterek po odbiorze roboty. Tryb odbioru ustala dyrektor wojewódzkiego biura. Przy rozliczeniu całkowitego wynagrodzenia uwzględnia się w całości wszystkie wypłacone zaliczki i wypłaca kwoty wynikające z powstałych różnic. Wypłaty wynagrodzenia akordowego i zaliczek na poczet wynagrodzenia następują w terminach ustalonych dla wypłaty wynagrodzeń.
9. Pracownik, którego wynagrodzenie akordowe jest za okres rozliczeniowy, nie krótszy jednak od miesiąca, niższe z przyczyn od niego niezależnych od wynagrodzenia obliczonego według stawki płac jego osobistego zaszeregowania, otrzymuje w takim przypadku wynagrodzenie zasadnicze przysługujące mu w tym okresie.
10. Wysokość wypłaconych zaliczek na poczet wynagrodzenia przysługującego za daną robotę oblicza się narastająco, tj. różnice, o których mowa w ust. 9, podlegają jako nadpłaty rozliczeniu z nadwyżki uzyskanej w następnych okresach rozliczeniowych dotyczących danej roboty.
11. W przypadku gdy umowa o pracę zostanie zawarta lub rozwiązana po rozpoczęciu lub przed zakończeniem miesiąca kalendarzowego, postanowienia ust. 8 i 9 stosuje się odpowiednio, obliczając wynagrodzenie za przepracowaną część miesiąca.
12. Za czas przewidziany na przejazdy, związane z wykonywaniem pracy na obiekcie, oraz za inne czynności organizacyjno-likwidacyjne, z wyjątkiem czynności wymienionych w ust. 13, pracownik nie otrzymuje dodatkowego wynagrodzenia. Czas ten jest wkalkulowany w normy pracy.
13. Za czas zużyty na przejazdy z wojewódzkiego biura do obiektu i z powrotem lub z jednego obiektu do następnego, pracownikowi przysługuje wynagrodzenie jedynie wówczas, gdy na skutek podróży służbowej przepracował on mniej godzin niż przewidziano na dany dzień w zakładowym regulaminie pracy. W tych przypadkach pracownikowi przysługuje wynagrodzenie za czas zużyty na podróże, obliczone odpowiednio do straconego czasu pracy według stawki osobistego zaszeregowania, jednak w wysokości nie większej od przypadającej za czas pracy określony na dany dzień.
- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 28 maja 1993 r. (M.P.93.28.299) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 kwietnia 1993 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 8 lutego 1994 r. (M.P.94.12.101) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1994 r., z tym że tabela II wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 1994 r.
- zmieniony przez § 2 zarządzenia z dnia 21 października 1994 r. (M.P.94.58.498) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.
- zmieniony przez § 2 zarządzenia z dnia 18 stycznia 1995 r. (M.P.95.4.62) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 14 lipca 1995 r. (M.P.95.36.434) zmieniajacego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 1995 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 18 października 1995 r. (M.P.95.54.594) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 października 1995 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 28 maja 1993 r. (M.P.93.28.299) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 kwietnia 1993 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 1 marca 1996 r. (M.P.96.16.214) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 12 marca 1996 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 8 lutego 1994 r. (M.P.94.12.101) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1994 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 14 lipca 1995 r. (M.P.95.36.434) zmieniajacego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 1995 r.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (10)
Akty zmieniające liczba obiektów na liście: (7)
- Zm.: zarządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników jednostek sfery budżetowej działających w zakresie rolnictwa i gospodarki żywnościowej przy urzędach organów administracji państwowej i samorządowej.
- Zm.: zarządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników jednostek sfery budżetowej działających w zakresie rolnictwa i gospodarki żywnościowej przy urzędach organów administracji państwowej i samorządowej.
- Zm.: zarządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników jednostek sfery budżetowej działających w zakresie rolnictwa i gospodarki żywnościowej przy urzędach organów administracji państwowej i samorządowej.