Zasady wynagradzania pracowników ekonomicznych, inżynieryjno-technicznych, administracyjnych i pracowników obsługi szkół.

Monitor Polski

M.P.1989.31.239

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 1994 r.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
z dnia 31 lipca 1989 r.
w sprawie zasad wynagradzania pracowników ekonomicznych, inżynieryjno-technicznych, administracyjnych i pracowników obsługi szkół.

Na podstawie art. 79 Kodeksu pracy zarządza się, co następuje:
1.
Przepisy zarządzenia stosuje się do pracowników ekonomicznych, inżynieryjno-technicznych, administracyjnych i pracowników obsługi zatrudnionych w:
1) 1
państwowych i samorządowych szkołach i w innych państwowych i samorządowych placówkach oświatowych i szkoleniowych, wychowawczych oraz opiekuńczo-wychowawczych, utworzonych i działających na podstawie ustawy z dnia 15 lipca 1961 r. o rozwoju systemu oświaty i wychowania (Dz. U. Nr 32, poz. 160, z 1971 r. Nr 12, poz. 115, z 1972 r. Nr 16, poz. 114, z 1975 r. Nr 45, poz. 234, z 1984 r. Nr 49, poz. 253 oraz z 1989 r. Nr 29, poz. 155 i Nr 35, poz. 192),
2)
zakładach poprawczych, schroniskach dla nieletnich oraz rodzinnych ośrodkach diagnostyczno-konsultacyjnych,
3)
bibliotekach pedagogicznych i placówkach poradnictwa wychowawczo-zawodowego,
4)
miejskich (dzielnicowych) i gminnych zespołach ekonomiczno-administracyjnych szkół, utworzonych i działających na podstawie ustawy, o której mowa w pkt 1,
5)
wojewódzkich ośrodkach metodycznych,
6)
ośrodkach szkolenia kursowego i ośrodkach szkolenia zawodowego,
7)
głównych i okręgowych komitetach olimpiad dla uczniów szkół ponadpodstawowych,
8)
stołówkach i bufetach pracowniczych,
9)
warsztatach szkolnych szkół zawodowych.
2.
Przepisy zarządzenia stosuje się również do kierowców zatrudnionych w jednostkach wymienionych w ust. 1.
3.
Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1)
pracownikach bez bliższego określenia - rozumie się przez to pracowników ekonomicznych, inżynieryjno-technicznych, administracyjnych, kierowców i pracowników obsługi zatrudnionych w szkołach i innych jednostkach wymienionych w ust. 1,
2)
szkołach bez bliższego określenia - rozumie się przez to szkoły i inne jednostki wymienione w ust. 1.
 
1.
Ustala się:
1)
tabelę miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników, o których mowa w § 1 ust. 1 - stanowiącą załącznik nr 1 do zarządzenia,
2) 3
tabelę stanowisk i zaszeregowania pracowników ekonomicznych i administracyjnych zatrudnionych w szkołach i placówkach wymienionych w § 1 ust. 1 pkt 1 - 7 - stanowiącą załącznik nr 2 do zarządzenia,
3) 4
tabelę stanowisk i zaszeregowania pracowników inżynieryjno-technicznych, ekonomicznych i administracyjnych zatrudnionych w warsztatach szkolnych szkół zawodowych - stanowiącą załącznik nr 3 do zarządzenia,
4) 5
tabelę stanowisk i zaszeregowania pracowników obsługi zatrudnionych w szkołach i placówkach, o których mowa w § 1 ust. 1 - stanowiącą załącznik nr 4 do zarządzenia,
5) 6
tabelę stanowisk i zaszeregowania kierowców - stanowiącą załącznik nr 5 do zarządzenia,
6) 7
tabelę godzinowych stawek wynagrodzenia zasadniczego kierowców, pomocników kierowców oraz robotników zatrudnionych w warsztatach szkolnych - stanowiącą załącznik nr 6 do zarządzenia.
2.
Stawki wynagrodzeń zasadniczych, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 7, obejmują dodatki do wynagrodzenia, ustalone w zarządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 29 lipca 1989 r. w sprawie dodatków z tytułu wzrostu cen artykułów żywnościowych (Monitor Polski Nr 24, poz. 189, Nr 30, poz. 235 i Nr 35, poz. 278).
 
1.
Pracownikom zatrudnionym na stanowiskach kierowniczych przysługuje dodatek funkcyjny.
2.
Tabelę stawek dodatku funkcyjnego oraz wykaz stanowisk kierowniczych uprawnionych do dodatku określa załącznik nr 7 do zarządzenia.
Stawki wynagrodzenia określone w niniejszym zarządzeniu zostały ustalone z uwzględnieniem podatku dochodowego od osób fizycznych.
Pracownikom zatrudnionym w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługuje wynagrodzenie zasadnicze i dodatek funkcyjny w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę.
Pracownicy ekonomiczni szkół, którzy obsługują dwie lub więcej szkół, mogą być zaszeregowani według tabeli obowiązującej w zespołach ekonomiczno-administracyjnych szkół.
Kierowcom pojazdów samochodowych i ich pomocnikom za każdą godzinę prowadzenia pojazdu z przyczepą przysługuje dodatek w wysokości określonej w tabeli stanowiącej załącznik nr 8 do zarządzenia.
 
1.
Za wykonywanie czynności dodatkowych kierowcom i ich pomocnikom, z wyjątkiem kierowców samochodów osobowych, przysługują dodatki do wynagrodzenia ustalone w tabeli stanowiącej załącznik nr 9 do zarządzenia.
2.
Dodatki, o których mowa w ust. 1, mogą być przez dyrektora szkoły podwyższone do 60%.
1.
Kierowcy samochodu osobowego może być przyznane wynagrodzenie ryczałtowe obejmujące poszczególne składniki płac (wynagrodzenie zasadnicze, premię indywidualną, dodatki za godziny nadliczbowe i nocne) uwzględniające liczbę godzin przewidzianych do przepracowania w okresie jednego miesiąca - jeżeli faktyczny czas pracy kierowcy w poszczególnych miesiącach nie ulega znacznym wahaniom i odpowiada w przybliżeniu liczbie godzin przyjętej do obliczenia wynagrodzenia.
2.
Kwota wynagrodzenia zryczałtowanego powinna być ustalona w oparciu o stawki osobistego zaszeregowania kierowców.
1.
Pracownikom przysługuje dodatek za wysługę lat w wysokości wynoszącej po pięciu latach pracy 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego. Dodatek ten wzrasta o 1% za każdy dalszy rok pracy, aż do osiągnięcia 20% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.
2. 11
Do okresów pracy uprawniających do dodatku za wysługę lat zalicza się okresy zatrudnienia w zakładach pracy, z wyłączeniem okresów zatrudnienia w tym zakładzie pracy, w którym umowa o pracę wygasła wskutek porzucenia pracy przez pracownika lub została rozwiązana przez zakład pracy bez wypowiedzenia z winy pracownika.
3.
Przy ustalaniu okresów pracy wymaganych dla uzyskania prawa do dodatku za wysługę lat nie uwzględnia się okresów pracy wykonywanej w wymiarze niższym niż połowa obowiązującego w danym zakładzie czasu pracy.
4.
Do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wysługę lat wlicza się także inne okresy na podstawie odrębnych przepisów.
5.
Dodatek za wysługę lat przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie. Dodatek za wysługę lat przysługuje również za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownikowi przysługuje zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
6.
Za podstawę obliczenia dodatku za wysługę lat przyjmuje się wynagrodzenie zasadnicze wynikające z osobistego zaszeregowania za wszystkie godziny pracy i usprawiedliwionej nieobecności w pracy, za które pracownikowi przysługuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
7.
Za podstawę obliczenia dodatku za wysługę lat dla kierowców pojazdów samochodowych, którzy otrzymują zryczałtowane wynagrodzenie miesięczne, przyjmuje się stawkę wynikającą z kategorii osobistego zaszeregowania, pomnożoną przez liczbę godzin pracy, przyjętą do ustalenia wysokości miesięcznego wynagrodzenia zryczałtowanego.
8.
Dodatek za wysługę lat wypłacany jest w terminie wypłaty wynagrodzenia i przysługuje:
1)
od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył prawo do dodatku lub prawo do wyższej stawki dodatku, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca,
2)
za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub prawa do wyższej stawki nastąpiło od pierwszego dnia miesiąca.
1.
Pracownikom przysługują za wieloletnią pracę nagrody jubileuszowe w wysokości:
1)
za 20 lat pracy - 75% wynagrodzenia miesięcznego,
2)
za 25 lat pracy - 100% wynagrodzenia miesięcznego,
3)
za 30 lat pracy - 150% wynagrodzenia miesięcznego,
4)
za 35 lat pracy - 200% wynagrodzenia miesięcznego,
5)
za 40 lat pracy - 300% wynagrodzenia miesięcznego.
2.
Zasady ustalania okresów pracy i innych okresów uprawniających do nagród jubileuszowych oraz zasady ich obliczania i wypłacania określają odrębne przepisy.
1.
Pracownicy, którzy na podstawie odrębnych przepisów otrzymują dodatek za wysługę lat i mają prawo do nagród jubileuszowych, zachowują nadal te uprawnienia.
2.
W razie zbiegu uprawnień do dodatku za wysługę lat albo uprawnień do nagrody jubileuszowej wynikających z przepisów, o których mowa w ust. 1, oraz z przepisów § 8 i 9, pracownikowi przysługuje prawo tylko do jednego, korzystniejszego dodatku i do jednej, korzystniejszej nagrody jubileuszowej.
1.
W ramach posiadanych środków na wynagrodzenia osobowe tworzy się fundusz premiowy z przeznaczeniem na premie dla pracowników.
2.
Zasady wypłacania premii określają regulaminy premiowania, ustalane przez dyrektorów szkół w porozumieniu z właściwymi organami związków zawodowych i zatwierdzane przez organ nadzorujący szkołę.
1.
Tworzy się fundusz nagród za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej w wysokości:
1)
1% planowanych środków na wynagrodzenia dla pracowników wymienionych w § 1 ust. 1 pkt 1 - 8,
2)
0,7% planowanych środków na wynagrodzenia dla pracowników wymienionych w § 1 ust. 1 pkt 9.
2.
Fundusz nagród, o którym mowa w ust. 1, może być podwyższony przez dyrektora szkoły w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia.
3.
Niezależnie od nagród, o których mowa w ust. 1 pkt 2, pracownicy warsztatów szkolnych mogą otrzymać nagrody z nadwyżek finansowych warsztatów na zasadach określonych odrębnymi przepisami.
Pracownikom przysługują dodatki za prace wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych w wysokości i na zasadach określonych w załączniku nr 10 do zarządzenia.
Palacze c.o. otrzymują bezpłatnie 1/2 l mleka dziennie wyłącznie do spożycia w miejscu pracy. Ekwiwalent z tego tytułu nie przysługuje.
 
1.
Pracownicy zatrudnieni w zakładach poprawczych, schroniskach dla nieletnich i w niektórych zakładach wychowawczych otrzymują dodatek specjalny za trudną pracę, określony w odrębnych przepisach.
2.
Pomocom nauczycieli zatrudnionym w przedszkolach specjalnych przysługuje dodatek za trudne warunki pracy w wysokości 20 % wynagrodzenia zasadniczego. Przy wypłacaniu dodatku stosuje się odpowiednio przepisy zarządzenia Ministra Oświaty i Wychowania z dnia 31 lipca 1982 r. w sprawie wykazu trudnych i uciążliwych warunków pracy oraz zasad wypłacania dodatków z tytułu pracy w tych warunkach (Dz. Urz. MOiW Nr 11, poz. 98 i Nr 12, poz. 119 oraz z 1985 r. Nr 7 – 8, poz. 29).
1.
Czas pracy i zasady wynagradzania za pracę w godzinach nadliczbowych pracowników zatrudnionych przy pilnowaniu (dozorców, portierów, strażników) regulują odrębne przepisy.
2.
Za każdą godzinę przepracowaną ponad 8 godzin do 12 godzin na dobę w ramach miesięcznej normy czasu pracy wynikającej z pomnożenia wszystkich roboczych dni kalendarzowych w miesiącu przez 8 godzin, pracownikowi zatrudnionemu przy pilnowaniu przysługuje dodatek w wysokości 10% godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania.
Za każdą godzinę pracy wykonywanej w porze nocnej pracownikowi przysługuje dodatek w wysokości 20% godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania.
Godzinową stawkę wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników wynagradzanych miesięcznie ustala się przez podzielenie miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania przez:
1)
178 - jeżeli pracownika obowiązuje 42-godzinny tygodniowy wymiar czasu pracy,
2)
170 - jeżeli pracownika obowiązuje 40-godzinny tygodniowy wymiar czasu pracy,
3)
155 - jeżeli pracownika obowiązuje 35-godzinny tygodniowy wymiar czasu pracy.
Pracownicy obsługi są obowiązani w ramach normalnego czasu pracy do spełniania różnych czynności techniczno-obsługowych, do których mają kwalifikacje i fizyczne możliwości ich wykonania. W takim wypadku powinni otrzymać wynagrodzenie zasadnicze według czynności najwyżej płatnej i według tej czynności określone stanowiska służbowe.
1.
Robotnikom warsztatów szkolnych, którym powierzono obowiązki brygadzisty odpowiedzialnego za pracę zespołu liczącego co najmniej 5 robotników, przysługuje z tytułu pełnienia tych zadań dodatek w wysokości do 15% wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania.
2.
Wysokość dodatku ustala dyrektor szkoły na wniosek kierownika warsztatu szkolnego, biorąc pod uwagę zakres obowiązków wynikających z pełnienia funkcji brygadzisty.
1.
Pracownikowi zatrudnionemu na podstawie umowy o pracę zawartej na czas nie określony, który przepracował co najmniej 10 lat, w związku z przejściem na emeryturę lub rentę inwalidzką przysługuje odprawa w wysokości 2-miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.
2.
Okres pracy uprawniający do odprawy ustala się według zasad obowiązujących przy ustalaniu okresów zatrudnienia uprawniających do dodatku za wysługę lat.
Pracownikom, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 - 7, oraz ich współmałżonkom przysługuje prawo do korzystania z 50% ulgi taryfowej przy przejazdach kolejami na zasadach określonych w odrębnych przepisach. Prawo to przysługuje również po przejściu na emeryturę lub rentę inwalidzką.
1.
Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach kucharza i pomocy kuchennych są uprawnieni do korzystania z bezpłatnego wyżywienia w czasie wykonywania pracy i w okresie prowadzenia żywienia w placówce, w której są zatrudnieni. Pracownikom nie korzystającym z wyżywienia, w tym także z powodu nieobecności w pracy, nie przysługuje ekwiwalent z tego tytułu.
2.
Pracownicy nie wymienieni w ust. 1 mogą korzystać z wyżywienia prowadzonego przez szkoły, w których są zatrudnieni, na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
Pracownikom, którym na podstawie odrębnej umowy o pracę powierzono obowiązki technika bhp, przysługuje z tytułu realizacji tych obowiązków wynagrodzenie w wysokości od 10 do 20% wynagrodzenia zasadniczego miesięcznie. Wynagrodzenie powyższe płatne jest z dołu.
Woźnym szkolnym i starszym woźnym szkolnym przysługuje umundurowanie za zwrotem 25% kosztów jego zakupu.
Pracownik sprawujący dozór i opiekę nad budynkami szkoły, któremu powierzono obowiązki wynikające z przepisów obowiązujących w przedsiębiorstwach gospodarki komunalnej dla dozorców domowych, może otrzymać w budynku przez niego obsługiwanym mieszkanie funkcyjne.
Zasady realizacji świadczeń wymienionych w § 25 i 26 określa załącznik nr 11 do zarządzenia.
1. 14
Pracownikom wykonującym dodatkowe zadania przysługuje odrębne wynagrodzenie w wysokości:
1)
od 5 do 25% wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania – z tytułu pełnienia obowiązków kasjera,
2)
do 15% wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania – z tytułu pełnienia obowiązków dozorcy budynku,
3)
od 3 do 8% wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania – z tytułu palenia w piecach zwykłych, od jednego pieca,
4)
od 5 do 7% godzinowej stawki za każdy 1 m2 – z tytułu sprzątania przez woźnych i starszych woźnych powierzchni przekraczającej 350 m2.
2.
Wysokość dodatkowego wynagrodzenia oraz zakres powierzonych do wykonania prac, o których mowa w ust. 1, określa dyrektor szkoły.
3. 15
Pracownikom, o których mowa w ust. 1 pkt 2, można - w miarę możliwości - przyznawać w budynkach przez nich obsługiwanych bezpłatne mieszkanie na warunkach określonych w załączniku nr 11 do zarządzenia.
Niezależnie od wynagrodzeń wypłacanych na podstawie zarządzenia pracownicy mogą otrzymywać świadczenia na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
Zgodnie z art. 80 ustawy z dnia 30 maja 1989 r. o zmianie upoważnień do wydawania aktów wykonawczych (Dz. U. Nr 35, poz. 192) traci moc uchwała nr 146 Rady Ministrów z dnia 29 września 1978 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników ekonomicznych, administracyjnych i pracowników obsługi szkół (Monitor Polski z 1985 r. Nr 46, poz. 309, z 1988 r. Nr 22, poz. 198 i z 1989 r. Nr 5, poz. 51).
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 lipca 1989 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

  16 TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO

Kategoria zaszeregowaniaKwota w złotych
I1.350.000-1.500.000
II1.400.000-1.600.000
III1.450.000-1.700.000
IV1.500.000-1.800.000
V1.550.000-1.900.000
VI1.600.000-2.000.000
VII1.650.000-2.200.000
VIII1.700.000-2.400.000
IX1.750.000-2.600.000
X1.800.000-2.800.000
XI1.850.000-3.000.000
XII1.900.000-3.200.000
XIII1.950.000-3.400.000
XIV2.000.000-3.600.000
XV2.050.000-3.800.000
XVI2.100.000-4.000.000
XVII2.150.000-4.200.000
XVIII2.250.000-4.400.000
XIX2.350.000-4.600.000
XX2.450.000-4.800.000

ZAŁĄCZNIK Nr  2

  17 TABELA STANOWISK I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW EKONOMICZNYCH I ADMINISTRACYJNYCH

Lp.StanowiskoKategoria zaszeregowania
123
1I. Pracownicy ekonomiczni i

administracyjni szkół (placówek)

15–17
– Zastępca dyrektora do spraw

ekonomiczno­administracyjnych*)

– Główny księgowy
2Kierownik organizacyjny głównego komitetu olimpiady14–16
3– Sekretarz naukowy głównego komitetu

olimpiady

13–15
– Zastępca kierownika organizacyjnego

głównego komitetu olimpiady

4Kierownik obiektów sportowych13–15
5Kierownik gospodarczy **)13–15
6– Sekretarz naukowy okręgowego komitetu

olimpiady

12–14
– Sekretarz szkoły ***)
7Specjalista12–14
8Kierownik stołówki10–12
9Starszy księgowy10–12
10– Starszy intendent w szkole prowadzącej

żywienie

9–12
– Samodzielny referent
– Starszy magazynier
11– Starszy laborant8–11
– Starszy intendent
– Intendent w szkole prowadzącej

żywienie

– Starszy referent
12Kasjer8–11
13– Starszy recepcjonista8–10
– Intendent
– Magazynier
– Starsza maszynistka poza halą maszyn
14– Referent6–10
- Laborant
- Księgowy
15Recepcjonista7–10
16Maszynistka poza halą maszyn7–9
1II. Pracownicy zespołów

ekonomiczno­administracyjnych szkół

18–20
Dyrektor zespołu obsługującegopowyżej

75 szkół

do 75 szkół17–19
2– Zastępca dyrektora }

zespołu }

obsługującego powyżej 75 szkół16–19
– Główny księgowy }

zespołu }

15–18
– Radca prawny }obsługującego do 75 szkół
3Zastępca głównego księgowego zespołu14–17
4Starszy specjalista kierujący zespołem pracowników14–16
5Starszy inspektor do spraw technicznych14–16
Starszy inspektor do spraw nadzoru budowlanego
6Starszy specjalista14–16
7Specjalista13–15
8– Samodzielny referent11–13
– Starszy inspektor
– Starszy księgowy
– Programista
9Starszy kasjer10–13
10– Inspektor8–12
– Starszy referent
11– Starsza maszynistka poza halą maszyn9–11
– Kasjer
12– Referent6–11
– Księgowy
– Magazynier
13Maszynistka poza halą maszyn7–10
*) Stanowisko zastępcy dyrektora do spraw ekonomiczno­administracyjnych może być tworzone w szkołach (placówkach) liczących co najmniej 700 uczniów (wychowanków) za zgodą organu nadzorującego.

**) Stanowisko kierownika gospodarczego może być tworzone w szkołach liczących co najmniej 400 uczniów oraz w placówkach opiekuńczo­wychowawczych liczących powyżej 100 wychowanków.

***) Stanowisko sekretarza może być tworzone w szkołach liczących co najmniej 100 uczniów oraz w przedszkolach i placówkach opiekuńczo­wychowawczych liczących do 100 wychowanków. W szkołach o mniejszej liczbie uczniów może być tworzone stanowisko referenta (starszego referenta, samodzielnego referenta) do spraw administracyjnych, jeżeli zakres tych zadań w danej szkole uzasadnia tworzenie takiego stanowiska.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

  18 TABELA STANOWISK I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW INŻYNIERYJNO­TECHNICZNYCH, EKONOMICZNYCH I ADMINISTRACYJNYCH ZATRUDNIONYCH W WARSZTATACH SZKOLNYCH SZKÓŁ ZAWODOWYCH

Lp.StanowiskoKategoria zaszeregowania
123
1– Kierownik biura warsztatowego16–19
– Kierownik stacji obsługi samochodów
– Kierownik budowy
2Główny księgowy15–18
3Główny specjalista *)14–16
4Zastępca głównego księgowego **)13–15
5Starszy specjalista13–15
6– Kierownik robót12–15
– Starszy mistrz
– Kierownik zmiany
7Kierownik sekcji12–15
8Mistrz11–14
9Kierownik magazynu10–13
10Samodzielny referent10–13
11– Samodzielny magazynier9–13
– Starszy księgowy
12– Starszy laborant8–12
– Starszy referent
– Kontysta
– Księgowy
13– Magazynier8–11
– Starsza maszynistka poza halą maszyn
14– Sekretarz6–11
– Laborant
– Referent
15Maszynistka poza halą maszyn7–10
16Praktykant2–6
*) Stanowiska głównych specjalistów dla określonej działalności warsztatów szkolnych mogą być tworzone jako stanowiska jednoosobowe, podlegające bezpośrednio kierownikowi warsztatów.

**) Stanowisko zastępcy głównego księgowego można tworzyć tylko za zgodą organu nadzorującego szkołę.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

  19 TABELA STANOWISK I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW OBSŁUGI

Lp.StanowiskoKategoria zaszeregowania
123
1– Konserwator maszyn9–13
– Konserwator instrumentów muzycznych
– Konserwator sprzętu i urządzeń

sportowych lub elektronicznych,

akustycznych, automatycznych

– Operator sprzętu audiowizualnego lub

urządzeń powielających

– Mistrz szkutnik
– Starszy ratownik
2Starszy rzemieślnik7–12
3– Rzemieślnik w zawodzie: ślusarza,

mechanika, elektrotechnika, murarza,

stolarza, ogrodnika, kucharza,

fotografa, montażysty wystaw itd.

7–11
– Młodszy ratownik
– Palacz c.o.
– Starszy woźny
– Starszy strażnik
– Robotnik do pracy ciężkiej
– Praczka
4– Pomoc nauczyciela przedszkola6–10
– Woźny oddziałowy przedszkola
– Dozorca przedszkola
– Pomoc kuchenna w przedszkolu
5– Starszy portier6–9
– Woźny
– Dozorca
– Robotnik do pracy lekkiej
– Pomoc kuchenna
– Strażnik
– Opiekun nocny
6– Szatniarz3–8
– Portier
– Sprzątaczka
7Goniec2–5

ZAŁĄCZNIK Nr  5

TABELA STANOWISK I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW OBSŁUGI

Lp.StanowiskoKategoria zaszeregowaniaGrupa dodatku funkcyjnego
1234
1- Konserwator maszyn9-12-
- Konserwator instrumentów muzycznych
- Konserwator sprzętu i urządzeń

sportowych

- Operator sprzętu audiowizualnego
- Mistrz szkutnik
- Starszy ratownik
2Starszy rzemieślnik7-11-
3- Rzemieślnik w zawodzie: ślusarza,

mechanika, elektrotechnika, murarza,

stolarza, ogrodnika, kucharza itd.

7-10-
- Młodszy ratownik
- Palacz c.o.
- Starszy woźny szkolny
- Robotnik przy pracy ciężkiej
- Praczka
4- Starszy recepcjonista7-9-
- Starszy strażnik
5- Pomoc nauczyciela przedszkola6-9-
- Woźny oddziałowy przedszkola
- Dozorca przedszkola
- Pomoc kuchenna w przedszkolu
6- Recepcjonista6-8-
- Starszy portier
- Woźny szkolny
- Dozorca
- Robotnik przy pracy lekkiej
- Pomoc kuchenna
- Strażnik
- Opiekun nocny
7- Szatniarz3-7-
- Portier
- Sprzątaczka
8Goniec1-4-

ZAŁĄCZNIK Nr  6

  20 TABELA GODZINOWYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO KIEROWCÓW, POMOCNIKÓW KIEROWCÓW ORAZ ROBOTNIKÓW WARSZTATÓW SZKOLNYCH SZKÓŁ ZAWODOWYCH, ZATRUDNIONYCH W 42-GODZINNYM TYGODNIOWYM WYMIARZE CZASU PRACY

Kategoria zaszeregowaniaGodzinowa stawka wynagrodzenia w złotych
17.600-8.500
27.900-9.000
38.200-9.600
48.500-10.200
58.800-10.800
69.100-11.400
79.400-12.400
89.700-13.500
910.000-14.600
1010.300-15.800
1110.600-17.000
1211.000-18.200

ZAŁĄCZNIK Nr  7

  21 TABELA STAWEK DODATKÓW FUNKCYJNYCH ORAZ WYKAZ STANOWISK KIEROWNICZYCH UPRAWNIONYCH DO DODATKU FUNKCYJNEGO

I. TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO
GrupaStawka w złotych
1160.000-340.000
2190.000-420.000
3220.000-500.000
4260.000-580.000
5310.000-660.000
6360.000-750.000
7410.000-850.000
8460.000-960.000
9510.000-1.070.000

II. Wykaz stanowisk kierowniczych uprawnionych do dodatków funkcyjnych

Lp.StanowiskoGrupa dodatku
123
I. Pracownicy zespołów

ekonomiczno­administracyjnych szkół

1Dyrektor zespołu4–9
2Zastępca dyrektora3–8
3Główny księgowy3–8
4Radca prawny3–8
5Zastępca głównego księgowego3–6
6Starszy specjalista kierujący zespołem pracowników2–5
Starszy inspektor do spraw nadzoru budowlanego*)
II. Pracownicy ekonomiczni i administracyjni

szkół (placówek)

1Zastępca dyrektora do spraw ekonomiczno­administracyjnych3–6
2Główny księgowy3–6
3Kierownik organizacyjny głównego komitetu olimpiady3–6
4Zastępca kierownika organizacyjnego głównego komitetu olimpiady3–6
5Sekretarz naukowy głównego komitetu olimpiady3–6
6Kierownik obiektów sportowych2–5
7Kierownik gospodarczy2–4
8Sekretarz naukowy okręgowego komitetu olimpiady2–4
9Sekretarz szkoły2–4
10Kierownik stołówki1–3
III. Pracownicy warsztatów szkolnych
1Kierownik biura warsztatowego2–6
2Kierownik stacji obsługi samochodów2–6
3Kierownik budowy2–6
4Główny księgowy2–6
5Główny specjalista **)2–4
6Zastępca głównego księgowego2–4
7Kierownik robót1–3
8Starszy mistrz1–3
9Kierownik zmiany1–3
10Kierownik sekcji1–2
11Mistrz1–2
12Kierownik magazynu1–2

*) Dodatek funkcyjny przysługuje w czasie wykonywania czynności nadzoru inwestorskiego.

**) Głównemu specjaliście przyznaje się dodatek funkcyjny jedynie w przypadku, gdy ze względów organizacyjnych nie przewiduje się w warsztatach stanowiska kierownika biura warsztatowego (stacji obsługi, budowy), a kierowanie pracą w zakresie jednej z wymienionych komórek powierza się głównemu specjaliście.

ZAŁĄCZNIK Nr  8

  22 TABELA DODATKÓW ZA PROWADZENIE PRZYCZEP

Lp.Rodzaj przyczepyStawka dodatku w zł/godz.
1Przyczepa ciężarowa o ładowności 3,0 do 3,5 ton włączniedo 3.000
2Przyczepa ciężarowa o ładowności powyżej 3,5 do 5,0 ton włączniedo 3.500
3Przyczepa ciężarowa o ładowności powyżej 5,0 tondo 4.000
4Przyczepa autobusowado 4.500
Pomocnicy kierowców otrzymują dodatek w wysokości 50% stawki przysługującej kierowcom, z którymi współpracują na danym pojeździe z przyczepą.

ZAŁĄCZNIK Nr  9

  23 TABELA DODATKÓW ZA WYKONYWANIE DODATKOWYCH CZYNNOŚCI

Lp.Rodzaj dodatkowych czynnościZakres wykonywania dodatkowych czynnościStawka dodatków w złotych
dziennamiesięczna
1Stały udział przy czynnościach za- i wyładunkowych-do 11.000do 230.000
2Wykonywanie czynności ładowania-do 14.000do 300.000
3Wykonywanie czynności spedycyjnych w ograniczonym zakresie (łącznie z przejęciem odpowiedzialności za konwojowanie przewożonych ładunków)Odbiór i zdanie ładunku, załatwianie formalności dokumentacyjnych, nadzór nad ładunkiem itp.do 12.500do 280.000
4Wykonywanie czynności spedycyjnych w pełnym zakresie (za wyładunek, rozliczenie, odpowiedzialność materialną itp.)-do 18.500do 410.000
5Obsługa wszelkiego rodzaju agregatów zamontowanych na pojeździe (chłodniczych, prądotwórczych, sprężarkowych itp.) nie stanowiących jego integralnej częściUruchomienie agregatów, nadzór nad ich pracą, wyłączanie agregatów, obsługa codzienna agregatówdo 14.000do 300.000
6Obsługa urządzeń pojazdów specjalnych nie związanych z prowadzeniem i obsługą tych pojazdów (laboratoria, ambulatoria, warsztaty naprawcze, pogotowie techniczne, pojazdy oczyszczania miasta itp.)Przygotowanie urządzeń do pracy, ich uruchamianie, nadzór nad ich pracą, wyłączaniedo 14.000do 300.000
7Wykonywanie czynności operatora na dźwigach, koparkach, pługach i innych urządzeniach zamontowanych na pojeździeWykonywanie pełnego zakresu czynności operatorado 22.500do 470.000

ZAŁĄCZNIK Nr  10

  24 ZASADY PRZYZNAWANIA PRACOWNIKOM EKONOMICZNYM, INŻYNIERYJNO-TECHNICZNYM, ADMINISTRACYJNYM I OBSŁUGI DODATKÓW ZA PRACĘ W WARUNKACH SZKODLIWYCH DLA ZDROWIA LUB UCIĄŻLIWYCH ORAZ WYKAZ TYCH PRAC

§  1.
Pracownikom przysługuje dodatek pieniężny za prace wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych, zwany dalej "dodatkiem".
§  2.
Dodatek za pracę w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych wypłaca się:
1)
przy pierwszym stopniu szkodliwości lub uciążliwości w wysokości 35.000 - 140.000 zł,
2)
przy drugim stopniu szkodliwości lub uciążliwości w wysokości 70.000 - 200.000 zł,
3)
przy trzecim stopniu szkodliwości lub uciążliwości w wysokości 95.000 - 280.000 zł.
§  3.
1.
Do pierwszego stopnia szkodliwości lub uciążliwości zalicza się prace wykonywane:
1)
w warunkach narażenia na działanie pyłów nie wywołujących zwłóknienia tkanki płucnej,
2)
w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych nie kumulujących się w organizmie,
3)
w pomieszczeniach zamkniętych, w których ze względów technologicznych utrzymuje się stale temperatura efektywna powyżej 25° lub poniżej 10°C,
4)
w warunkach narażenia na promieniowanie ultrafioletowe (np. spawanie, stosowanie lamp w celach bakteriobójczych),
5)
w mokrym środowisku o względnej wilgotności powietrza przekraczającej 80%, w błocie lub bezpośrednim kontakcie z wodą,
6)
przy obsłudze elektronicznych monitorów ekranowych.
2.
Do drugiego stopnia szkodliwości lub uciążliwości zalicza się prace wykonywane w warunkach:
1)
narażenia na działanie pyłów wywołujących zwłóknienie tkanki płucnej,
2)
narażenia na działanie substancji toksycznych kumulujących się w organizmie,
3)
obniżonego lub podwyższonego ciśnienia wynikającego z procesu technologicznego (np. w kesonach, komorach ciśnieniowych),
4)
narażenia na szkodliwe działanie miejscowej wibracji (np. używanie ręcznych narzędzi pneumatycznych),
5)
natężenia hałasu.
3.
Do trzeciego stopnia szkodliwości lub uciążliwości zalicza się prace wykonywane:
1)
w warunkach narażenia na działanie benzydyny, alfa- i betanaftyloaminy, chlorku winylu, azbestu oraz innych czynników o analogicznym jak te substancje działaniu, jeżeli zostanie to uznane przez instytut medycyny pracy,
2)
w warunkach narażenia na promieniowanie jonizujące,
3)
w kontakcie (styczności) z materiałem zakaźnym lub chorymi zakaźnie ludźmi lub zwierzętami,
4)
w kontakcie z ludźmi chorymi psychicznie lub znacznie upośledzonymi umysłowo,
5)
w warunkach narażenia na działanie pól elektromagnetycznych wysokiej częstotliwości w zakresie od 0,1 do 300.000 MHz w strefie zagrożenia,
6)
(skreślony).
§  4.
1.
Prace określone w § 3 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 2 pkt 1, 2 i 5 uważa się za wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia uzasadniających przyznanie dodatku, jeżeli w środowisku pracy przekroczone są najwyższe dopuszczalne stężenia i natężenia czynników szkodliwych dla zdrowia, określone w odrębnych przepisach, lub inne obowiązujące normy higienicznosanitarne.
2.
Pomiary czynników szkodliwych dla zdrowia, o których mowa w ust. 1, dokonywane są przez laboratoria Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz inne laboratoria upoważnione przez właściwych terenowo państwowych wojewódzkich inspektorów sanitarnych.
§  5.
1.
Dodatek przysługuje pracownikom, wykonującym prace, o których mowa w § 3 ust. 1, 2 i 3 pkt 1 - 4 i 6, przez co najmniej 40 godzin w miesiącu, natomiast pracownikom wykonującym prace wymienione w § 3 ust. 3 pkt 5 - przez połowę dopuszczalnego czasu przebywania w strefie zagrożenia.
2.
Pracownikowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy prawo do dodatku przysługuje w wysokości proporcjonalnej do czasu pracy, jeżeli przepracował w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych co najmniej przez liczbę godzin, o której mowa w ust. 1.
§  6.
Pracownikowi wykonującemu w danym miesiącu prace w warunkach o różnym stopniu szkodliwości lub uciążliwości przysługuje jeden dodatek według najwyższego stopnia szkodliwości lub uciążliwości.

ZAŁĄCZNIK Nr  11

WYKAZ DODATKOWYCH ŚWIADCZEŃ I UPRAWNIEŃ PRZYSŁUGUJĄCYCH PRACOWNIKOM OBSŁUGI SZKÓŁ ORAZ ZASADY REALIZACJI TYCH ŚWIADCZEŃ I UPRAWNIEŃ

I.

Zasady przydziału umundurowania

1. Woźni i starsi woźni szkolni nabywają prawo do umundurowania z dniem zawarcia umowy o pracę na czas nie określony.

2. Obowiązek dostarczenia umundurowania woźnemu szkolnemu spoczywa na dyrektorze szkoły.

3. Wykaz przedmiotów umundurowania określa poniższa tabela:

Lp.Przedmiot umundurowaniaOkres używalności w miesiącach kalendarzowych
1I. Mężczyźni24
Czapka sukienna mundurowa
2Furażerka letnia24
3Mundur sukienny z 60% wełny lub szewiotowy E 7024
4Mundur letni z elanobawełny24
5Płaszcz sukienny z 80% wełny36
6Trzewiki skórzano-gumowe24
7II. Kobiety24
Beret mundurowy
8Furażerka letnia24
9Kurtka sukienna z 60% wełny lub szewiotowa E 7024
10Spódnica*) sukienna z 60% wełny lub szewiotowa24
11Kurtka letnia z elanobawełny24
12Spódnica*) letnia z elanobawełny24
13Płaszcz sukienny z 90% wełny36
14Półbuty skórzano-gumowe24

*) Spódnica szyta gładko z kontrafałdą z przodu i krytym zapięciem na lewym boku.

4. Okres używalności umundurowania lub poszczególnych jego części liczy się od dnia faktycznego wydania. Po upływie okresu używalności umundurowanie przechodzi na własność pracownika.

5. Umundurowanie przysługuje także woźnemu szkolnemu zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy, z tym że okresy używalności umundurowania przedłuża się odpowiednio.

6. Umundurowanie nie przysługuje woźnemu oddziałowemu przedszkola oraz woźnemu szkolnemu uprawnionemu do umundurowania na podstawie odrębnych przepisów.

7. Woźni szkolni otrzymują umundurowanie za zwrotem 25% kosztów jego zakupu. Na wniosek woźnego spłata należności za umundurowanie może być rozłożona na raty, na okres nie przekraczający 12 miesięcy.

8. Woźnemu szkolnemu przysługuje w zamian za umundurowanie ekwiwalent pieniężny, w razie gdy:

1) nie przydzielono mu przysługującego umundurowania,

2) umundurowanie przydzielono mu w terminie późniejszym aniżeli termin nabycia prawa do tego świadczenia,

3) za zgodą szkoły użytkował umundurowanie przez okres dłuższy od ustalonego okresu używalności.

9. Ekwiwalent, o którym mowa w ust. 8, stanowi wartość umundurowania za okres, za który przysługuje, po odliczeniu 25% kosztów zakupu umundurowania. Ekwiwalent jest wypłacany za pełne miesiące.

10. W razie rozwiązania umowy o pracę w drodze porozumienia stron i przejścia woźnego szkolnego, przed upływem okresu używalności umundurowania, do innej szkoły na stanowisko, na którym przysługuje umundurowanie, prawo do umundurowania w nowym miejscu pracy powstaje po upływie okresu używalności umundurowania przydzielonego w poprzedniej szkole.

11. W razie utraty bądź zniszczenia całości lub części umundurowania przed upływem okresu używalności, woźny szkolny otrzymuje nowe umundurowanie (część umundurowania), jeżeli:

1) utrata lub zniszczenie nastąpiło bez jego winy - bezpłatnie,

2) utrata lub zniszczenie nastąpiło z jego winy - za zwrotem 25% kosztów zakupu nowego umundurowania oraz za zwrotem kosztów utraconego bądź zniszczonego umundurowania; koszt utraconego bądź zniszczonego umundurowania (części umundurowania) oblicza się za okres od utraty lub zniszczenia do końca okresu używalności.

12. W razie rozwiązania umowy o pracę przed upływem okresu używalności umundurowania, jeżeli rozwiązanie umowy nastąpiło za wypowiedzeniem przez woźnego szkolnego lub z jego winy bez wypowiedzenia, umundurowanie przechodzi na własność pracownika za zwrotem wartości umundurowania, obliczonej za czas od dnia zaprzestania pracy do końca okresu używalności, po odliczeniu poniesionej przez woźnego części kosztów umundurowania.

13. Umundurowanie przechodzi na własność woźnego szkolnego bez obowiązku zwrotu wartości umundurowania, o której mowa w ust. 12, w razie rozwiązania umowy o pracę:

1) przed upływem okresu używalności w innych przypadkach niż określone w ust. 12, a także w związku z przejściem na emeryturę lub rentę,

2) po upływie 75% okresu używalności.

14. Koszty prania i naprawy umundurowania ponosi woźny szkolny.

II.

Inne świadczenia

1. Pracownik wykonujący dozór i opiekę nad budynkami szkoły, któremu powierzono obowiązki wynikające z przepisów obowiązujących w przedsiębiorstwach gospodarki komunalnej dla dozorców domów, a w szczególności z przepisów w sprawie zakresu obowiązków dozorców domów, może otrzymać - w miarę możliwości - w nieruchomości przez niego obsługiwanej bezpłatne mieszkanie złożone z jednego pokoju i kuchni (samotny jedną izbę). Pracownikom tym, posiadającym większą rodzinę, można, w miarę możliwości przydzielić mieszkanie według norm zaludnienia obowiązujących na danym terenie.

2. Przez określenie "bezpłatne mieszkanie" należy rozumieć zwolnienie pracownika od uiszczania czynszu za mieszkanie oraz opłat za światło i ogrzewanie. Wyżej wymienionym pracownikom przysługuje bezpłatne oświetlenie elektryczne do wysokości 10 kWh miesięcznie lub równowartość gazu w domach, gdzie gaz służy jako oświetlenie. W domach, w których nie ma elektryczności lub gazu, pracownicy ci powinni otrzymać bezpłatnie 3 litry nafty miesięcznie. Bezpłatne ogrzewanie mieszkania służbowego przysługuje jedynie w budynkach posiadających centralne ogrzewanie. Jeżeli w mieszkaniu służbowym nie ma centralnego ogrzewania, pracownikowi przysługuje miesięczny ekwiwalent pieniężny z tego tytułu według norm obowiązujących na danym terenie.

3. W razie zajmowania mieszkania większego od dwu izb (samotny więcej niż 1 izbę), pracownik obowiązany jest za dalsze izby pokrywać czynsz oraz uiszczać opłaty za ogrzewanie i światło według ustalonych norm. W razie zamieszkiwania poza obrębem obsługiwanej nieruchomości, pracownikowi nie przysługuje zwrot czynszu i opłat za ogrzewanie i światło.

1 § 1 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 12 października 1990 r. (M.P.90.43.335) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 października 1990 r.
2 § 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 16 stycznia 1990 r. (M.P.90.4.32) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 grudnia 1989 r.
3 § 2 ust. 1 pkt 2 zmieniony oraz według numeracji ustalonej przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 26 marca 1990 r. (M.P.90.17.133) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1990 r.
4 § 2 ust. 1 pkt 3 zmieniony oraz według numeracji ustalonej przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 26 marca 1990 r. (M.P.90.17.133) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1990 r.
5 § 2 ust. 1 pkt 4 zmieniony oraz według numeracji ustalonej przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 26 marca 1990 r. (M.P.90.17.133) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1990 r.
6 § 2 ust. 1 pkt 5 zmieniony oraz według numeracji ustalonej przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 26 marca 1990 r. (M.P.90.17.133) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1990 r.
7 § 2 ust. 1 pkt 6 zmieniony oraz według numeracji ustalonej przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 26 marca 1990 r. (M.P.90.17.133) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1990 r.
8 § 2a dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 26 marca 1990 r. (M.P.90.17.133) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1990 r.
9 § 2b dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 26 czerwca 1992 r. (M.P.92.22.163) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 czerwca 1992 r.
10 § 6 zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 8 września 1989 r. (M.P.89.32.251) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 1989 r.
11 § 8 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 26 marca 1990 r. (M.P.90.17.133) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1990 r.
12 § 15 zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia z dnia 26 marca 1990 r. (M.P.90.17.133) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1990 r.
13 § 24 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 8 września 1989 r. (M.P.89.32.251) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 1989 r.
14 § 28 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a) zarządzenia z dnia 26 marca 1990 r. (M.P.90.17.133) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1990 r.
15 § 28 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. b) zarządzenia z dnia 26 marca 1990 r. (M.P.90.17.133) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1990 r.
16 Załącznik nr 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia z dnia 8 września 1989 r. (M.P.89.32.251) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 1989 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 9 listopada 1989 r. (M.P.89.39.309) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 października 1989 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 16 stycznia 1990 r. (M.P.90.4.32) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 grudnia 1989 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia z dnia 26 marca 1990 r. (M.P.90.17.133) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 15 maja 1990 r. (M.P.90.24.183) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 kwietnia 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 13 lipca 1990 r. (M.P.90.31.249) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 12 października 1990 r. (M.P.90.43.335) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 października 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 26 lutego 1991 r. (M.P.91.10.73) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1991 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 26 czerwca 1992 r. (M.P.92.22.163) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 czerwca 1992 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 30 kwietnia 1993 r. (M.P.93.25.247) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 kwietnia 1993 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 2 lutego 1994 r. (M.P.94.9.77) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1994 r.

17 Załącznik nr 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia z dnia 8 września 1989 r. (M.P.89.32.251) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 1989 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 9 listopada 1989 r. (M.P.89.39.309) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 października 1989 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 16 stycznia 1990 r. (M.P.90.4.32) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 grudnia 1989 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia z dnia 26 marca 1990 r. (M.P.90.17.133) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1990 r.

18 Załącznik nr 3 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia z dnia 26 marca 1990 r. (M.P.90.17.133) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1990 r.
19 Załącznik nr 4 zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia z dnia 26 marca 1990 r. (M.P.90.17.133) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1990 r.
20 Załącznik nr 6:

- zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia z dnia 26 marca 1990 r. (M.P.90.17.133) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 15 maja 1990 r. (M.P.90.24.183) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 kwietnia 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 13 lipca 1990 r. (M.P.90.31.249) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 12 października 1990 r. (M.P.90.43.335) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 października 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 26 lutego 1991 r. (M.P.91.10.73) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1991 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 26 czerwca 1992 r. (M.P.92.22.163) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 czerwca 1992 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 30 kwietnia 1993 r. (M.P.93.25.247) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 kwietnia 1993 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 2 lutego 1994 r. (M.P.94.9.77) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1994 r.

21 Załącznik nr 7:

- zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia z dnia 8 września 1989 r. (M.P.89.32.251) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 1989 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 9 listopada 1989 r. (M.P.89.39.309) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 października 1989 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 16 stycznia 1990 r. (M.P.90.4.32) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 grudnia 1989 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia z dnia 26 marca 1990 r. (M.P.90.17.133) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 15 maja 1990 r. (M.P.90.24.183) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 kwietnia 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 13 lipca 1990 r. (M.P.90.31.249) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 15 maja 1990 r. (M.P.90.24.183) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 kwietnia 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia z dnia 12 października 1990 r. (M.P.90.43.335) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 października 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 26 lutego 1991 r. (M.P.91.10.73) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1991 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia z dnia 26 czerwca 1992 r. (M.P.92.22.163) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 czerwca 1992 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 30 kwietnia 1993 r. (M.P.93.25.247) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 kwietnia 1993 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 2 lutego 1994 r. (M.P.94.9.77) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1994 r.

22 Załącznik nr 8:

- zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia z dnia 8 września 1989 r. (M.P.89.32.251) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 1989 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 9 listopada 1989 r. (M.P.89.39.309) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 października 1989 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 16 stycznia 1990 r. (M.P.90.4.32) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 grudnia 1989 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia z dnia 26 marca 1990 r. (M.P.90.17.133) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 15 maja 1990 r. (M.P.90.24.183) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 kwietnia 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 13 lipca 1990 r. (M.P.90.31.249) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 12 października 1990 r. (M.P.90.43.335) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 października 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 26 lutego 1991 r. (M.P.91.10.73) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1991 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 26 czerwca 1992 r. (M.P.92.22.163) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 czerwca 1992 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 30 kwietnia 1993 r. (M.P.93.25.247) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 kwietnia 1993 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 2 lutego 1994 r. (M.P.94.9.77) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1994 r.

23 Załącznik nr 9:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 9 listopada 1989 r. (M.P.89.39.309) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 października 1989 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 16 stycznia 1990 r. (M.P.90.4.32) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 grudnia 1989 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 7 zarządzenia z dnia 26 marca 1990 r. (M.P.90.17.133) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 15 maja 1990 r. (M.P.90.24.183) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 kwietnia 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 13 lipca 1990 r. (M.P.90.31.249) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 12 października 1990 r. (M.P.90.43.335) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 października 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 26 lutego 1991 r. (M.P.91.10.73) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1991 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 26 czerwca 1992 r. (M.P.92.22.163) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 czerwca 1992 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 30 kwietnia 1993 r. (M.P.93.25.247) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 kwietnia 1993 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 2 lutego 1994 r. (M.P.94.9.77) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1994 r.

24 Załącznik nr 10:

- zmieniony przez § 1 pkt 6 zarządzenia z dnia 26 marca 1990 r. (M.P.90.17.133) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 15 maja 1990 r. (M.P.90.24.183) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 kwietnia 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 13 lipca 1990 r. (M.P.90.31.249) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 12 października 1990 r. (M.P.90.43.335) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 października 1990 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 26 lutego 1991 r. (M.P.91.10.73) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1991 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 26 czerwca 1992 r. (M.P.92.22.163) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 czerwca 1992 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 30 kwietnia 1993 r. (M.P.93.25.247) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 kwietnia 1993 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 2 lutego 1994 r. (M.P.94.9.77) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1994 r.