Zasady wynagradzania i inne świadczenia dla pracowników nie będących nauczycielami, zatrudnionych w przedszkolach, szkołach i innych placówkach.
M.P.1994.31.255
Akt utracił mocZARZĄDZENIE
MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
z dnia 13 maja 1994 r.
w sprawie zasad wynagradzania i innych świadczeń dla pracowników nie będących nauczycielami, zatrudnionych w przedszkolach, szkołach i innych placówkach. *
zwanych dalej "pracownikami".
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
3 TABELA
MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
3 TABELA
MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
Kategoria zaszeregowania | Kwota w złotych |
I | 250 - 320 |
II | 255 - 325 |
III | 260 - 340 |
IV | 265 - 360 |
V | 270 - 380 |
VI | 275 - 400 |
VII | 280 - 425 |
VIII | 285 - 450 |
IX | 290 - 480 |
X | 295 - 510 |
XI | 300 - 545 |
XII | 305 - 580 |
XIII | 310 - 615 |
XIV | 320 - 655 |
XV | 330 - 695 |
XVI | 340 - 735 |
XVII | 350 - 775 |
XVIII | 360 - 815 |
XIX | 370 - 855 |
XX | 385 - 900 |
ZAŁĄCZNIK Nr 2
4 TABELA
GODZINOWYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO KIEROWCÓW, POMOCNIKÓW KIEROWCÓW ORAZ ROBOTNIKÓW WARSZTATÓW SZKOLNYCH SZKÓŁ ZAWODOWYCH, ZATRUDNIONYCH W 42-GODZINNYM TYGODNIOWYM WYMIARZE CZASU PRACY
4 TABELA
GODZINOWYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO KIEROWCÓW, POMOCNIKÓW KIEROWCÓW ORAZ ROBOTNIKÓW WARSZTATÓW SZKOLNYCH SZKÓŁ ZAWODOWYCH, ZATRUDNIONYCH W 42-GODZINNYM TYGODNIOWYM WYMIARZE CZASU PRACY
Kategoria zaszeregowania | Godzinowa stawka wynagrodzenia w złotych |
1 | 1,40 - 1,80 |
2 | 1,43 - 1,83 |
3 | 1,46 - 1,91 |
4 | 1,49 - 2,02 |
5 | 1,52 - 2,13 |
6 | 1,55 - 2,25 |
7 | 1,58 - 2,39 |
8 | 1,61 - 2,53 |
9 | 1,64 - 2,70 |
10 | 1,67 - 2,87 |
11 | 1,70 - 3,06 |
12 | 1,73 - 3,26 |
ZAŁĄCZNIK Nr 3
5 TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW
5 TABELA STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA PRACOWNIKÓW
Lp. | Stanowisko | Wymagane kwalifikacje | Kategoria | |||
wykształcenie | liczba lat pracy | zaszeregowania | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
I. Pracownicy szkół i placówek | ||||||
1 | - Zastępca dyrektora do spraw ekonomiczno-administracyjnych - Główny księgowy | wyższe | 7 | XV-XVII | ||
- Radca prawny | według odrębnych przepisów | |||||
2 | Kierownik organizacyjny głównego komitetu olimpiady | wyższe | 7 | XIV-XVI | ||
3 | - Sekretarz głównego komitetu olimpiady - Zastępca kierownika organizacyjnego głównego komitetu olimpiady | wyższe | 7 | XIII-XV | ||
4 | - Kierownik obiektów sportowych | wyższe | 7 | XIII-XV | ||
5 | Kierownik gospodarczy | wyższe | 2 | XIII-XV | ||
średnie | 6 | |||||
6 | - Sekretarz okręgowego komitetu olimpiady - Sekretarz szkoły | średnie | 5 | XII-XIV | ||
7 | Specjalista | wyższe | 2 | XII-XIV | ||
średnie | 5 | |||||
8 | - Kierownik stołówki - Dietetyczka - Starszy księgowy | średnie | 4 | X-XII | ||
9 | - Starszy operator elektronicznych monitorów ekranowych | 6 | IX-XII | |||
- Starszy intendent w szkole prowadzącej żywienie | średnie | 5 | ||||
- Samodzielny referent - Starszy magazynier | 4 | |||||
10 | - Starszy laborant | 4 | VIII-XI | |||
- Starszy referent - Starszy intendent | średnie | 3 | ||||
- Intendent w szkole prowadzącej żywienie | 1 | |||||
- Kasjer | ||||||
11 | - Starszy recepcjonista | 4 | ||||
- Intendent - Magazynier - Starsza maszynistka | średnie | - | VIII-X | |||
12 | - Referent | - | VI-X | |||
- Laborant | średnie | |||||
- Księgowy | 1 | |||||
13 | Recepcjonista | średnie | - | VII-X | ||
14 | Maszynistka | średnie | - | VII-IX | ||
II. Pracownicy zespołów obsługi ekonomicznej i administracyjnej publicznych szkół i placówek | ||||||
1 | Dyrektor zespołu obsługującego: | XVIII-XX | ||||
powyżej 75 szkół | wyższe | 7 | ||||
do 75 szkół | XVII-XIX | |||||
2 | Zastępca dyrektora zespołu obsługującego: | XVI-XIX | ||||
powyżej 75 szkół | wyższe | 7 | ||||
do 75 szkół | XV-XVIII | |||||
3 | - Główny księgowy | wyższe | 7 | XV-XVIII | ||
- Radca prawny | według odrębnych przepisów | |||||
4 | Zastępca głównego księgowego zespołu | wyższe | 6 | XIV-XVII | ||
5 | Starszy specjalista kierujący zespołem pracowników | wyższe | 6 | XIV-XVI | ||
6 | - Starszy inspektor do spraw technicznych - Starszy inspektor do spraw nadzoru budowlanego | wyższe | 6 | XIV-XVI | ||
7 | Starszy specjalista | wyższe | 6 | XIV-XVI | ||
8 | Specjalista | wyższe | 6 | XIII-XV | ||
9 | - Samodzielny referent | 6 | XI-XIII | |||
- Starszy inspektor | 6 | |||||
- Starszy księgowy | średnie | 4 | ||||
- Programista | 6 | |||||
- Operator elektronicznych monitorów ekranowych | 6 | IX-XII | ||||
10 | Starszy kasjer | średnie | 4 | X-XIII | ||
11 | - Inspektor - Starszy referent | średnie | 4 | VIII-XII | ||
12 | - Starsza maszynistka - Kasjer | średnie | - | IX-XI | ||
13 | - Referent - Księgowy - Magazynier | średnie | - | VI-XI | ||
14 | Maszynistka | średnie | - | VII-X | ||
III. Pracownicy warsztatów szkolnych szkół zawodowych | ||||||
1 | - Kierownik biura warsztatowego - Kierownik stacji obsługi samochodów wyższe - Kierownik budowy | 7 | XVI-XIX | |||
2 | Główny księgowy | wyższe | 7 | XV-XVIII | ||
3 | Główny specjalista | wyższe | 6 | XIV-XVI | ||
4 | - Zastępca głównego księgowego - Starszy specjalista | wyższe | 5 | XIII-XV | ||
5 | - Kierownik robót - Starszy mistrz | średnie zawodowe | 7 | XII-XV | ||
- Kierownik zmiany | ||||||
- Kierownik sekcji | średnie | |||||
6 | Mistrz | średnie zawodowe | 6 | XI-XIV | ||
7 | - Kierownik magazynu | średnie | 4 | X-XIII | ||
- Samodzielny referent | 6 | |||||
8 | - Samodzielny magazynier - Starszy księgowy | średnie | 4 | IX-XIII | ||
9 | - Starszy laborant | średnie zawodowe | 4 | VIII-XII | ||
- Starszy referent | średnie | |||||
- Księgowy - Kontysta | - | |||||
10 | - Magazynier | 3 | VIII-XI | |||
- Starsza maszynistka | średnie | - | ||||
11 | - Sekretarz | 1 | ||||
- Laborant - Referent | średnie | - | VI-XI | |||
12 | Maszynistka | średnie | - | VII-X | ||
IV. Pracownicy obsługi | ||||||
1 | - Konserwator maszyn - Konserwator instrumentów muzycznych - Konserwator sprzętu i urządzeń sportowych lub elektronicznych, akustycznych, automatycznych | średnie zawodowe | 4 | IX-XIII | ||
- Operator sprzętu audiowizualnego lub urządzeń powielających - Mistrz szkutnik | ||||||
- Starszy ratownik*) | według odrębnych przepisów | |||||
2 | - Starszy rzemieślnik - Starszy strażnik w zakładzie poprawczym i schronisku dla nieletnich | średnie zawodowe | 4 | VII-XII | ||
3 | - Rzemieślnik w zawodzie: ślusarza, mechanika, elektrotechnika, murarza, stolarza, ogrodnika, kucharza, fotografa, montażysty wystaw itd. | zasadnicze zawodowe | - | VII-XI | ||
- Młodszy ratownik*) | według odrębnych przepisów | |||||
- Palacz c.o. | podstawowe i kurs dla palaczy | |||||
- Starszy woźny | - | |||||
- Starszy strażnik | 5 | |||||
- Robotnik do pracy ciężkiej | podstawowe | - | ||||
- Praczka | ||||||
4 | - Pomoc nauczyciela - Woźny oddziałowy przedszkola - Dozorca przedszkola - Pomoc kuchenna w przedszkolu - Strażnik w zakładzie poprawczym i schronisku dla nieletnich | podstawowe | - | VI-X | ||
5 | - Starszy portier - Woźny - Dozorca - Robotnik do pracy lekkiej - Pomoc kuchenna - Strażnik - Opiekun nocny | podstawowe | - | VI-IX | ||
6 | Salowa | podstawowe | - | VI-VIII | ||
7 | - Szatniarz - Portier - Sprzątaczka | podstawowe | - | III-VIII | ||
8 | - Praktykant | podstawowe | - | II-VI | ||
9 | - Goniec | podstawowe | - | II-V | ||
*) Kwalifikacje ratowników ocenia się według przepisów obowiązujących w placówkach kultury fizycznej. | ||||||
V. Kierowcy | ||||||
1 | Kierowca autobusu | według odrębnych przepisów | 10-11 | |||
2 | Kierowca samochodu ciężarowego | 9-10 | ||||
3 | Kierowca samochodu osobowego | 7- 8 |
ZAŁĄCZNIK Nr 4
6 WYKAZ STANOWISK KIEROWNICZYCH ORAZ TABELA MIESIĘCZNYCH DODATKÓW FUNKCYJNYCH
6 WYKAZ STANOWISK KIEROWNICZYCH ORAZ TABELA MIESIĘCZNYCH DODATKÓW FUNKCYJNYCH
Lp. | Stanowisko | Grupa dodatku |
I. Pracownicy zespołów obsługi ekonomicznej i administracyjnej publicznych szkół i placówek | ||
1 | Dyrektor zespołu | 4-9 |
2 | Zastępca dyrektora | 3-8 |
3 | Główny księgowy | 3-8 |
4 | Radca prawny | 3-8 |
5 | Zastępca głównego księgowego | 3-6 |
6 | Starszy specjalista kierujący zespołem pracowników, Starszy inspektor do spraw nadzoru budowlanego*) | 2-5 |
II. Pracownicy ekonomiczni i administracyjni szkół (placówek) | ||
1 | Zastępca dyrektora do spraw ekonomiczno-administracyjnych | 3-6 |
2 | Główny księgowy | 3-6 |
3 | Kierownik organizacyjny głównego komitetu olimpiady | 3-6 |
4 | Zastępca kierownika organizacyjnego głównego komitetu olimpiady | 3-6 |
5 | Sekretarz głównego komitetu olimpiady | 3-6 |
6 | Kierownik obiektów sportowych | 2-5 |
7 | Kierownik gospodarczy | 2-4 |
8 | Sekretarz okręgowego komitetu olimpiady | 2-4 |
9 | Sekretarz szkoły | 2-4 |
10 | Kierownik stołówki | 1-3 |
III. Pracownicy warsztatów szkolnych | ||
1 | Kierownik biura warsztatowego | 2-6 |
2 | Kierownik stacji obsługi samochodów | 2-6 |
3 | Kierownik budowy | 2-6 |
4 | Główny księgowy | 2-6 |
5 | Główny specjalista**) | 2-4 |
6 | Zastępca głównego księgowego | 2-4 |
7 | Kierownik robót | 1-3 |
8 | Starszy mistrz | 1-3 |
9 | Kierownik zmiany | 1-3 |
10 | Kierownik sekcji | 1-2 |
11 | Mistrz | 1-2 |
12 | Kierownik magazynu | 1-2 |
______
*) Dodatek funkcyjny przysługuje w czasie wykonywania czynności nadzoru inwestorskiego.
**) Głównemu specjaliście przyznaje się dodatek funkcyjny jedynie w przypadku, gdy ze względów organizacyjnych nie przewiduje się w warsztatach stanowiska kierownika biura warsztatowego (stacji obsługi, budowy), a kierowanie pracą w zakresie jednej z wymienionych komórek powierza się głównemu specjaliście.
II. Tabela miesięcznych stawek dodatku funkcyjnego
Grupa | Stawka w złotych |
1 | 2 |
1 | 25 - 58 |
2 | 28 - 70 |
3 | 34 - 87 |
4 | 41 - 104 |
5 | 48 - 121 |
6 | 55 - 138 |
7 | 62 - 155 |
8 | 69 - 172 |
9 | 83 - 190 |
ZAŁĄCZNIK Nr 5
7 ZASADY PRZYZNAWANIA PRACOWNIKOM DODATKÓW ZA PRACĘ W WARUNKACH SZKODLIWYCH DLA ZDROWIA LUB UCIĄŻLIWYCH ORAZ WYKAZ TYCH PRAC
7 ZASADY PRZYZNAWANIA PRACOWNIKOM DODATKÓW ZA PRACĘ W WARUNKACH SZKODLIWYCH DLA ZDROWIA LUB UCIĄŻLIWYCH ORAZ WYKAZ TYCH PRAC
ZAŁĄCZNIK Nr 6
ZASADY PRZYZNAWANIA BEZPŁATNEGO MIESZKANIA DLA DOZORCÓW BUDYNKÓW
ZASADY PRZYZNAWANIA BEZPŁATNEGO MIESZKANIA DLA DOZORCÓW BUDYNKÓW
1) dozorcy z rodziną - jeden pokój z kuchnią,
2) dozorcy samotnemu - jedna izba.
2. Przez pojęcie "bezpłatne mieszkanie" należy rozumieć:
1) zwolnienie dozorcy od uiszczania czynszu za mieszkanie, o którym mowa w ust. 1, obliczonego zgodnie z przepisami o czynszach najmu za lokale mieszkalne i użytkowe,
2) zwolnienie dozorcy od uiszczania opłat za centralne ogrzewanie i ciepłą wodę w mieszkaniu, o którym mowa w ust. 1, obliczonych na podstawie stawek za te świadczenia określonych według odrębnych przepisów.
3. W przypadku braku centralnego ogrzewania w zajmowanym mieszkaniu, dozorcy przysługuje miesięcznie ekwiwalent pieniężny odpowiadający iloczynowi obowiązującej stawki za centralne ogrzewanie (ustalonej według odrębnych przepisów) i powierzchni mieszkania odpowiednio dla:
1) dozorcy z rodziną - 25 m2,
2) dozorcy samotnego - 15 m2.
4. W przypadku przydzielenia dozorcy większego mieszkania niż określone w ust. 1 zwolnienie z opłacania czynszu i opłat za centralne ogrzewanie następuje w zakresie metrażu, o którym mowa w ust. 3.
ZAŁĄCZNIK Nr 7
ZASADY PRZYDZIAŁU UMUNDUROWANIA
ZASADY PRZYDZIAŁU UMUNDUROWANIA
2. Obowiązek dostarczenia umundurowania woźnemu szkolnemu spoczywa na dyrektorze szkoły.
3. Wykaz przedmiotów umundurowania określa poniższa tabela:
Lp. | Przedmiot umundurowania | Okres używalności w miesiącach kalendarzowych |
I. Mężczyźni | ||
1 | Czapka sukienna mundurowa | 24 |
2 | Furażerka letnia | 24 |
3 | Mundur sukienny z 60% wełny lub szewiotowy E 70 | 24 |
4 | Mundur letni z elanobawełny | 24 |
5 | Płaszcz sukienny z 80% wełny | 36 |
6 | Trzewiki skórzano-gumowe | 24 |
II. Kobiety | ||
7 | Beret mundurowy | 24 |
8 | Furażerka letnia | 24 |
9 | Kurtka sukienna z 60% wełny lub szewiotowa E 70 | 24 |
10 | Spódnica*) sukienna z 60% wełny lub szewiotowa | 24 |
11 | Kurtka letnia z elanobawełny | 24 |
12 | Spódnica*) letnia z elanobawełny | 24 |
13 | Płaszcz sukienny z 90% wełny | 36 |
14 | Półbuty skórzano-gumowe | 24 |
______
*) Spódnica szyta gładko z kontrafałdą z przodu i krytym zapięciem na lewym boku.
4. Okres używalności umundurowania lub poszczególnych jego części liczy się od dnia faktycznego wydania. Po upływie okresu używalności umundurowanie przechodzi na własność pracownika.
5. Umundurowanie przysługuje także woźnemu szkolnemu zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy, z tym że okresy używalności umundurowania przedłuża się odpowiednio.
6. Umundurowanie nie przysługuje woźnemu oddziałowemu przedszkola oraz woźnemu szkolnemu uprawnionemu do umundurowania na podstawie odrębnych przepisów.
7. Woźni szkolni otrzymują umundurowanie za zwrotem 25% kosztów jego zakupu. Na wniosek woźnego spłata należności za umundurowanie może być rozłożona na raty, na okres nie przekraczający 12 miesięcy.
8. Woźnemu szkolnemu przysługuje w zamian za umundurowanie ekwiwalent pieniężny, w razie gdy:
1) nie przydzielono mu przysługującego umundurowania,
2) umundurowanie przydzielono mu w terminie późniejszym aniżeli termin nabycia prawa do tego świadczenia,
3) za zgodą szkoły użytkował umundurowanie przez okres dłuższy od ustalonego okresu używalności.
9. Ekwiwalent, o którym mowa w ust. 8, stanowi wartość umundurowania za okres, za który przysługuje, po odliczeniu 25% kosztów zakupu umundurowania. Ekwiwalent jest wypłacany za pełne miesiące.
10. W razie rozwiązania umowy o pracę w drodze porozumienia stron i przejścia woźnego szkolnego, przed upływem okresu używalności umundurowania, do innej szkoły na stanowisko, na którym przysługuje umundurowanie, prawo do umundurowania w nowym miejscu pracy powstaje po upływie okresu używalności umundurowania przydzielonego w poprzedniej szkole.
11. W razie utraty bądź zniszczenia całości lub części umundurowania przed upływem okresu używalności, woźny szkolny otrzymuje nowe umundurowanie (część umundurowania), jeżeli:
1) utrata lub zniszczenie nastąpiło bez jego winy - bezpłatnie,
2) utrata lub zniszczenie nastąpiło z jego winy - za zwrotem 25% kosztów zakupu nowego umundurowania oraz za zwrotem kosztów utraconego bądź zniszczonego umundurowania; koszt utraconego bądź zniszczonego umundurowania (części umundurowania) oblicza się za okres od utraty lub zniszczenia do końca okresu używalności.
12. W razie rozwiązania umowy o pracę przed upływem okresu używalności umundurowania, jeżeli rozwiązanie umowy nastąpiło za wypowiedzeniem przez woźnego szkolnego lub z jego winy bez wypowiedzenia, umundurowanie przechodzi na własność pracownika za zwrotem wartości umundurowania, obliczonej za czas od dnia zaprzestania pracy do końca okresu używalności, po odliczeniu poniesionej przez woźnego części kosztów umundurowania.
13. Umundurowanie przechodzi na własność woźnego szkolnego bez obowiązku zwrotu wartości umundurowania, o której mowa w ust. 12, w razie rozwiązania umowy o pracę:
1) przed upływem okresu używalności w innych przypadkach niż określone w ust. 12, a także w związku z przejściem na emeryturę lub rentę,
2) po upływie 75% okresu używalności.
14. Koszty prania i naprawy umundurowania ponosi woźny szkolny.
Z dniem 1 lipca 1996 r. w stosunku do pracowników, o których mowa w § 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 3 lipca 1996 r. w sprawie zasad wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń dla pracowników nie będących nauczycielami, zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez organy administracji rządowej (Dz.U.96.80.375) niniejsze zarządzenie traci moc na podstawie § 27 tego rozporządzenia.
- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 27 października 1994 r. (M.P.94.58.500) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 19 stycznia 1995 r. (M.P.95.4.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 22 czerwca 1995 r. (M.P.95.31.367) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 1995 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 18 października 1995 r. (M.P.95.54.591) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 października 1995 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 27 października 1994 r. (M.P.94.58.500) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia z dnia 19 stycznia 1995 r. (M.P.95.4.64) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 22 czerwca 1995 r. (M.P.95.31.367) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 1995 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 18 października 1995 r. (M.P.95.54.591) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 października 1995 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia z dnia 27 października 1994 r. (M.P.94.58.500) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 22 czerwca 1995 r. (M.P.95.31.367) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 1995 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 18 października 1995 r. (M.P.95.54.591) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 października 1995 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 3 zarządzenia z dnia 27 października 1994 r. (M.P.94.58.500) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 1995 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 4 zarządzenia z dnia 22 czerwca 1995 r. (M.P.95.31.367) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lipca 1995 r.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (2)
Pytania i odpowiedzi liczba obiektów na liście: (2)
Akty prawne liczba obiektów na liście: (9)
Akty zmieniające liczba obiektów na liście: (5)
- Warunki wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń dla pracowników niebędących nauczycielami, zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez organy administracji rządowej oraz w niektórych innych jednostkach organizacyjnych.
- Zm.: zarządzenie w sprawie zasad wynagradzania i innych świadczeń dla pracowników nie będących nauczycielami, zatrudnionych w przedszkolach, szkołach i innych placówkach.
- Zm.: zarządzenie w sprawie zasad wynagradzania i innych świadczeń dla pracowników nie będących nauczycielami, zatrudnionych w przedszkolach, szkołach i innych placówkach.