§ 1. - Zasady wykonywania przez wojewódzkie biura wyborcze zadań związanych z wyborami do rad gmin.

Monitor Polski

M.P.1991.33.246

Akt utracił moc
Wersja od: 15 października 1991 r.
§  1.
Realizując zadania wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. - Ordynacja wyborcza do rad gmin (Dz. U. Nr 16, poz. 96 i z 1991 r. Nr 53, poz. 227), związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów do rad gmin, wojewódzkie biuro wyborcze w szczególności:
1)
zapewnia obsługę kancelaryjną wojewódzkiego komisarza wyborczego,
2)
gromadzi i przekazuje dokumenty związane z przeprowadzeniem wyborów,
3)
utrzymuje stałe kontakty z władzami gmin, wojewodą, Biurem Generalnego Komisarza Wyborczego oraz w okresie przygotowywania i przeprowadzania wyborów - z komisjami wyborczymi działającymi na terenie województwa,
4)
na zlecenie wojewódzkiego komisarza wyborczego, a w zakresie określonym w art. 114 ust. 2 Ordynacji wyborczej do rad gmin po zawarciu umowy z wojewodą, zapewnia druk dokumentów urzędowych związanych z przeprowadzeniem wyborów,
5)
w imieniu wojewódzkiego komisarza wyborczego przyjmuje od obywateli, instytucji i organizacji informacje, skargi i wnioski dotyczące wyborów i bezzwłocznie przekazuje je wojewódzkiemu komisarzowi wyborczemu,
6)
uczestniczy w technicznych i organizacyjnych czynnościach związanych z ustaleniem i ogłoszeniem wyników wyborów w skali województwa i na zlecenie wojewódzkiego komisarza wyborczego udostępnia je uprawnionym osobom, instytucjom i jednostkom organizacyjnym.