§ 3. - Zasady ubezpieczenia mienia w transporcie krajowym przez jednostki gospodarki uspołecznionej.
Monitor Polski
M.P.1951.A-86.1182
Akt utracił moc
Wersja od: 1 sierpnia 1953 r.
§ 3.
1.
Umowy ubezpieczenia powinny obejmować wszelkie ryzyka mające charakter losowy. Rodzaje ryzyk losowych, które powinny być objęte ubezpieczeniem, określą dla podległych jednostek centralne zarządy przemysłu lub centrale handlowe w porozumieniu z Powszechnym Zakładem Ubezpieczeń Wzajemnych (PZUW).
2.
Właściwe ministerstwo po porozumieniu z PZUW może zwolnić podległe jednostki od obowiązku ubezpieczenia od niektórych ryzyk.
3.
Umowa ubezpieczenia powinna dotyczyć transportów przy użyciu wszelkiego rodzaju środków transportowych i na wszystkich odcinkach drogi łącznie z dostawą i odstawą wraz z postojami i przejściowym składowaniem na trasie przewozu w okresie przewidzianym ogólnymi warunkami ubezpieczenia.
4.
Umowa ubezpieczenia nie może obejmować ubytków naturalnych transportowanych towarów w granicach norm ustalonych przez właściwe ministerstwa, a w ich braku - w granicach norm zwyczajowych.
5.
Franszyza integralna nie powinna przekraczać 30 złotych, franszyza zaś redukcyjna nie może być stosowana.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Jeśli zgadzasz się na używanie plików cookie kliknij "Zamknij" lub po prostu kontynuuj przeglądanie. Uzyskaj więcej informacji lub zmień ustawienia .