Zasady sporządzania i tryb przekazywania kart do głosowania dla obwodów głosowania utworzonych na polskich statkach morskich w wyborach do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej.

Monitor Polski

M.P.1993.46.446

Akt utracił moc
Wersja od: 1 września 1993 r.

UCHWAŁA
PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ
z dnia 1 września 1993 r.
w sprawie zasad sporządzania i trybu przekazywania kart do głosowania dla obwodów głosowania utworzonych na polskich statkach morskich w wyborach do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej.

Na podstawie art. 98 ustawy z dnia 28 maja 1993 r. - Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 45, poz. 205) i art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 10 maja 1991 r. - Ordynacja wyborcza do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 72, poz. 319) Państwowa Komisja Wyborcza po porozumieniu z Ministrem Transportu i Gospodarki Morskiej ustala, co następuje:
Armatorzy, niezwłocznie po ustaleniu liczby wyborców, zapewniają dostarczenie do obwodów głosowania na polskich statkach morskich kart do głosowania wydrukowanych i przekazanych przez właściwą okręgową komisję wyborczą i wojewódzką komisję wyborczą.
Jeżeli do 5 dnia przed dniem wyborów armator nie dostarczy kart do głosowania, sporządza je kapitan statku w brzmieniu przekazanym przez komisje, o których mowa w § 1. W takim wypadku na karcie w miejsce pieczęci właściwej komisji wyborczej umieszcza się odcisk pieczęci kapitana statku.
Kapitan statku informuje na piśmie obwodową komisję wyborczą o liczbie otrzymanych lub sporządzonych przez siebie kart do głosowania.
W sprawach nie uregulowanych niniejszą uchwałą stosuje się odpowiednio przepisy uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 30 sierpnia 1993 r. w sprawie ustalenia wzorów kart do głosowania w wyborach do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej (Monitor Polski Nr 46, poz. 444).
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.