§ 6. - Zasady rozliczeń z tytułu administracji zleconej budynków mieszkalnych oraz niektórych podatków terenowych.

Monitor Polski

M.P.1978.9.30

Akt utracił moc
Wersja od: 16 marca 1978 r.
§  6.
1.
Spółdzielnia ujmuje przejęte od przedsiębiorstwa budynki i związane z nimi inne środki trwałe (dźwigi osobowe, urządzenia centralnego ogrzewania, wyposażenie przejętych ekip remontowych itp.) w ewidencji pozabilansowej jako obce środki trwałe w administracji zleconej.
2.
Przedsiębiorstwo wykazuje w swojej ewidencji umorzenie środków trwałych określonych w ust. 1 oraz dokonuje od nich odpisów amortyzacyjnych na zasadach obowiązujących w przedsiębiorstwie.
3.
W terminie do dnia 15 miesiąca kończącego kwartał przedsiębiorstwo zobowiązane jest powiadomić spółdzielnię o kwartalnym obciążeniu należnością stanowiącą równowartość dokonanych odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w ust. 2, w celu odpowiedniego zarachowania przez spółdzielnię kwot z tego tytułu do kosztów utrzymania przejętych budynków albo do kosztów innej działalności, jeżeli przejęty środek trwały użytkowany jest również częściowo na rzecz innej działalności spółdzielni.