§ 6. - Zasady rozliczeń z tytułu administracji zleconej budynków mieszkalnych oraz niektórych podatków terenowych.
Monitor Polski
M.P.1978.9.30
Akt utracił moc
Wersja od: 16 marca 1978 r.
§ 6.
1.
Spółdzielnia ujmuje przejęte od przedsiębiorstwa budynki i związane z nimi inne środki trwałe (dźwigi osobowe, urządzenia centralnego ogrzewania, wyposażenie przejętych ekip remontowych itp.) w ewidencji pozabilansowej jako obce środki trwałe w administracji zleconej.
2.
Przedsiębiorstwo wykazuje w swojej ewidencji umorzenie środków trwałych określonych w ust. 1 oraz dokonuje od nich odpisów amortyzacyjnych na zasadach obowiązujących w przedsiębiorstwie.
3.
W terminie do dnia 15 miesiąca kończącego kwartał przedsiębiorstwo zobowiązane jest powiadomić spółdzielnię o kwartalnym obciążeniu należnością stanowiącą równowartość dokonanych odpisów amortyzacyjnych, o których mowa w ust. 2, w celu odpowiedniego zarachowania przez spółdzielnię kwot z tego tytułu do kosztów utrzymania przejętych budynków albo do kosztów innej działalności, jeżeli przejęty środek trwały użytkowany jest również częściowo na rzecz innej działalności spółdzielni.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Jeśli zgadzasz się na używanie plików cookie kliknij "Zamknij" lub po prostu kontynuuj przeglądanie. Uzyskaj więcej informacji lub zmień ustawienia .