§ 4. - Zasady organizacji kontroli jakości w przedsiębiorstwach przemysłowych.

Monitor Polski

M.P.1970.27.222

Akt utracił moc
Wersja od: 27 sierpnia 1971 r.
§  4.
1.
Przedsiębiorstwa obowiązane są do zapewnienia systemu kontroli jakości produkowanych wyrobów zgodnie z wytycznymi, stanowiącymi załącznik do uchwały.
2.
Ustalony w przedsiębiorstwie system kontroli jakości produkowanych wyrobów powinien zapewniać skuteczną kontrolę przebiegu produkcji w pełnym cyklu produkcyjnym, tj. w sferze przedprodukcyjnej, w sferze produkcyjnej oraz w sferze poprodukcyjnej. Elementami składowymi tego systemu powinny być:
1)
samokontrola, zorganizowana w zakresie uwarunkowanym względami techniczno-organizacyjnymi i ekonomicznymi we wszystkich komórkach organizacyjnych przedsiębiorstwa uczestniczących w procesie produkcji,
2)
służba kontroli jakości, zorganizowana jako wyodrębniona komórka organizacyjna przedsiębiorstwa, pod nazwą "kontrola jakości".
3.
Samokontrola powinna polegać w szczególności na:
1)
sprawdzaniu przez pracowników wykonywanych przez siebie prac oraz usuwaniu uchybień i zapobieganiu im,
2)
segregacji wyrobów na wykonane poprawnie i wadliwie oraz na klasy i gatunki.
4.
Kontrola jakości powinna być bezpośrednio podporządkowana dyrektorowi przedsiębiorstwa.