§ 2. - Zasady organizacji kontroli jakości w przedsiębiorstwach przemysłowych.

Monitor Polski

M.P.1970.27.222

Akt utracił moc
Wersja od: 27 sierpnia 1971 r.
§  2.
1.
Zapewnienie właściwej jakości wyrobów, odpowiadającej potrzebom gospodarki narodowej, użytkowników i handlu zagranicznego, oraz stałe podwyższanie tej jakości do poziomu wynikającego z postępu społecznego i techniczno-ekonomicznego należy do podstawowych zadań przedsiębiorstw wytwarzających te wyroby.
2.
Przedsiębiorstwa obowiązane są w szczególności do:
1)
systematycznego śledzenia w kraju i za granicą zmian w kształtowaniu się poziomu jakości wyrobów i zapewnienia sobie dopływu informacji naukowo-technicznej i ekonomicznej w tym zakresie,
2)
organizowania współpracy z jednostkami zaplecza naukowo-badawczego zjednoczeń i innych właściwych jednostek, zapewniającej dopływ prac naukowo-badawczych w zakresie wyrobów oraz pomoc w rozwiązywaniu zagadnień związanych z polepszaniem ich jakości,
3)
prowadzenia samodzielnie bądź przy pomocy jednostek zaplecza naukowo-badawczego zjednoczeń i innych właściwych jednostek badań w zakresie właściwości (parametrów) techniczno-użytkowych i wzornictwa przemysłowego oraz prac nad doskonaleniem konstrukcji (receptury) i technologii wyrobów,
4)
zbierania i wykorzystywania informacji, uwag i spostrzeżeń odbiorców i użytkowników wyrobów oraz analizowania zagadnień dotyczących napraw gwarancyjnych i reklamacji,
5)
prowadzenia analiz i oceny skutków ekonomicznych dla przedsiębiorstwa i gospodarki narodowej wynikających z określonego poziomu jakości wyrobów, stosowanych rozwiązań konstrukcyjnych (receptur) i technologicznych, organizacji produkcji oraz wykorzystywania wyników tych analiz i ocen w pracach planistycznych,
6)
zapewnienia warunków przebiegu procesu technologicznego zgodnie z ustalonymi wymaganiami,
7)
zorganizowania systemu kontroli zapewniającego właściwą jakość wyrobów.