§ 5. - Zasady i tryb przeprowadzania resortowej kontroli stosowania norm w jednostkach gospodarki uspołecznionej.

Monitor Polski

M.P.1956.35.420

Akt utracił moc
Wersja od: 3 maja 1956 r.
§  5.
1.
W przypadku stwierdzenia w wyniku kontroli uchybień w zakresie stosowania norm przez jednostkę kontrolowaną centralny zarząd obowiązany jest wydać zarządzenie pokontrolne zawierające polecenie usunięcia stwierdzonych uchybień, ze wskazaniem odpowiedniego terminu ich usunięcia. W razie potrzeby centralny zarząd przedstawia odpowiednie wnioski ministrowi (kierownikowi urzędu centralnego) za pośrednictwem departamentu (zarządu), w skład którego wchodzi komórka głównego normalizatora.
2.
W razie stwierdzenia popełnienia przestępstwa zagrożonego sankcjami karnymi przewidzianymi w dekrecie z dnia 4 marca 1953 r. o normach i o Polskim Komitecie Normalizacyjnym (Dz. U. Nr 15, poz. 61) dyrektor centralnego zarządu w ciągu 15 dni kieruje doniesienie do właściwego organu prokuratury, zawiadamiając o tym właściwego ministra (kierownika urzędu centralnego).