Rozdział 2 - Zasady klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji - Zasady i tryb postępowania z materiałami archiwalnymi i inną dokumentacją w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym.

Monitor Polski

M.P.2014.708 t.j.

Akt utracił moc
Wersja od: 25 sierpnia 2014 r.

Rozdział  2

Zasady klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji

§  3.
Dokumentację kwalifikuje się do materiałów archiwalnych lub dokumentacji niearchiwalnej.
§  4.
Materiały archiwalne oznacza się symbolem "A".
§  5.
1.
Dokumentację niearchiwalną oznacza się symbolem "B".
2.
Dokumentację niearchiwalną, ze względu na okresy przechowywania, oznacza się:
1)
symbolem "B" z dodaniem cyfr arabskich określających liczbę lat przechowywania - podlegającą brakowaniu po upływie okresu przechowywania;
2)
symbolem "BE" z dodaniem cyfr arabskich określających liczbę lat przechowywania - podlegającą po upływie okresu przechowywania ponownej kwalifikacji po przeprowadzeniu obowiązkowej ekspertyzy archiwalnej, zwanej dalej "ekspertyzą", mającej na celu dokonanie oceny wartości dokumentacji oraz sprawdzenie prawidłowości jej kwalifikacji;
3)
symbolem "Bc" - mającą wyłącznie krótkotrwałe znaczenie praktyczne, podlegającą brakowaniu po ustaniu jej przydatności dla CBA, która nie podlega przekazaniu do archiwum i jest niszczona we własnym zakresie przez wytwórcę.
3.
Okresy przechowywania określane cyframi arabskimi, o których mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, należy liczyć od dnia 1 stycznia roku następującego po roku zakończenia sprawy, do której dokumentacja jest prowadzona.
§  6.
1.
Kwalifikacji dokumentacji według zasad, o których mowa w § 3-5, dokonuje się, począwszy od pierwszego dokumentu, który został wytworzony lub wpłynął w danej sprawie.
2.
W uzasadnionych przypadkach kwalifikacji dokumentacji można dokonać po zakończeniu sprawy.
§  7.
Czynności klasyfikacji i kwalifikacji dokumentacji są dokonywane na podstawie jednolitego rzeczowego wykazu akt.
§  8.
1.
Ekspertyzę wykonuje komisja powołana przez dyrektora archiwum składająca się co najmniej z trzech funkcjonariuszy.
2.
Po przeprowadzeniu ekspertyzy dokumentacji kategorii "B" oznaczonej symbolem "BE" można:
1)
utrzymać dotychczasowy okres jej przechowywania;
2)
przedłużyć okres jej przechowywania;
3)
zakwalifikować ją do kategorii "A" ze względu na znaczenie określone w art. 1 ustawy.
3.
Czynności, o których mowa w ust. 2 pkt 2 i 3, wykonuje dyrektor archiwum.