Zasady i tryb postępowania z materiałami archiwalnymi i inną dokumentacją w Urzędzie Ochrony Państwa.
M.P.2001.34.563
Akt utracił mocZARZĄDZENIE Nr 99
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 10 października 2001 r.
w sprawie zasad i trybu postępowania z materiałami archiwalnymi i inną dokumentacją w Urzędzie Ochrony Państwa.
Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne
Klasyfikowanie i kwalifikowanie dokumentacji
Klasyfikowanie i kwalifikowanie dokumentacji
- określa ustalony odrębnymi przepisami, stanowiący tajemnicę państwową, oznaczony klauzulą "tajne", jednolity rzeczowy wykaz akt UOP, zwany dalej "wykazem akt".
Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
- zwanych dalej "spisem i protokołem",
Zasady i tryb przekazywania materiałów archiwalnych UOP do archiwów państwowych
Zasady i tryb przekazywania materiałów archiwalnych UOP do archiwów państwowych
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
WZÓR
SPIS DOKUMENTACJI NIEARCHIWALNEJ KATEGORII "B" OZNACZONEJ SYMBOLAMI "B" I "BE", PRZEZNACZONEJ DO ZNISZCZENIA1)
WZÓR
SPIS DOKUMENTACJI NIEARCHIWALNEJ KATEGORII "B" OZNACZONEJ SYMBOLAMI "B" I "BE", PRZEZNACZONEJ DO ZNISZCZENIA1)
(pieczęć i podpis osoby zatwierdzającej)
...................................
(nazwa jednostki organizacyjnej)
Lp. | Nr i lp. spisu zdawczo-odbiorczego | Symbol z wykazu akt | Tytuł teczki | Daty skrajne | Liczba tomów | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
UWAGA:
Kierownik jednostki organizacyjnej występujący z wnioskiem o wybrakowanie dokumentacji niearchiwalnej odpowiada za zachowanie akt niezbędnych do prac bieżących w jednostce organizacyjnej oraz dla celów kontrolnych lub dowodowych w sprawach będących lub mających być przedmiotem postępowania sądowego lub dyscyplinarnego.
1) Sporządza się odrębnie dla dokumentacji niearchiwalnej zawierającej informacje niejawne.
Odpowiednią klauzulą oznacza się po wypełnieniu zgodnie z ustawą z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 z późn. zm.).
Protokół oceny dokumentacji niearchiwalnej*
Komisja w składzie: (stopnie służbowe, imiona, nazwiska i
stanowiska służbowe członków komisji)
1) ...........................................................
2) ...........................................................
3) ...........................................................
4) ...........................................................
5) ...........................................................
dokonała oceny i wydzielenia przeznaczonej do zniszczenia
dokumentacji niearchiwalnej w ilości ...................m.b. i
stwierdziła, że stanowi ona dokumentację niearchiwalną, której
terminy przechowywania określone w jednolitym rzeczowym wykazie
akt Urzędu Ochrony Państwa upłynęły.
Przewodniczący Komisji ....................
(podpis)
Członkowie Komisji ........................
(podpisy)
....................
....................
....................
Załączniki:
........ kart spisu
(liczba)
........ pozycji spisu
(liczba)
* Odpowiednią klauzulą oznacza się po wypełnieniu zgodnie z ustawą z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 z późn. zm.).
ZAŁĄCZNIK Nr 2
WZÓR
SPIS DOKUMENTACJI NIEARCHIWALNEJ KATEGORII "B" OZNACZONEJ SYMBOLEM "Bc", PRZEZNACZONEJ DO ZNISZCZENIA*
WZÓR
SPIS DOKUMENTACJI NIEARCHIWALNEJ KATEGORII "B" OZNACZONEJ SYMBOLEM "Bc", PRZEZNACZONEJ DO ZNISZCZENIA*
(pieczęć i podpis osoby zatwierdzającej)
Lp. | Nazwa i numer ewidencyjny dokumentu | Liczba stron | Uwagi |
UWAGA:
Kierownik jednostki organizacyjnej występujący z wnioskiem o wybrakowanie dokumentacji niearchiwalnej odpowiada za zachowanie akt niezbędnych do prac bieżących w jednostce organizacyjnej oraz dla celów kontrolnych lub dowodowych w sprawach będących lub mających być przedmiotem postępowania sądowego lub dyscyplinarnego.
* Sporządza się odrębnie dla dokumentacji niearchiwalnej zawierającej informacje niejawne.
Odpowiednią klauzulą oznacza się po wypełnieniu zgodnie z ustawą z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 z późn. zm.).
Protokół oceny dokumentacji niearchiwalnej *
Komisja w składzie: (stopnie służbowe, imiona, nazwiska i
stanowiska służbowe członków komisji)
1) ..........................................................
2) ..........................................................
3) ..........................................................
4) ..........................................................
5) ..........................................................
dokonała oceny i wydzielenia przeznaczonej do zniszczenia
dokumentacji niearchiwalnej w ilości................... m.b. i
stwierdziła, że stanowi ona dokumentację niearchiwalną,
nieprzydatną dla celów praktycznych Urzędu Ochrony Państwa.
Przewodniczący Komisji ................
(podpis)
Członkowie Komisji ....................
(podpisy)
....................
....................
....................
Załączniki:
........ kart spisu
(liczba)
........ pozycji spisu
(liczba)
* Odpowiednią klauzulą oznacza się po wypełnieniu zgodnie z ustawą z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 z późn. zm.).
ZAŁĄCZNIK Nr 3
WZÓR
SPIS
WZÓR
SPIS
(nazwa jednostki organizacyjnej)
............, dnia........
..............................
(nazwa komórki organizacyjnej)
ZDAWCZO-ODBIORCZY NR
..................................1)
(nadaje i oznacza Archiwum UOP
lub komórka archiwalna jednostki
organizacyjnej)
.........................
(wymienić nazwę archiwum)
dnia ....................
(wpisuje archiwum)
Lp. | Nr teczki według | Tytuł teczki (księgi) | Data | Liczba kart | Kategoria | Numer i data | Uwagi | ||
wykazu akt | opisu | rozpoczęcia | zakończenia | protokołu zniszczenia lub przekazania do archiwum2) | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
..................................
(podpis kierownika jednostki/
komórki organizacyjnej)
Zdał:........................ Przyjął: .....................
(podpis funkcjonariusza (podpis dyrektora Archiwum
zdającego) UOP lub upoważnionego
funkcjonariusza)
1) Odpowiednią klauzulą oznacza się po wypełnieniu zgodnie z ustawą z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 z późn. zm.).
2) Wypełnia archiwum / komórka archiwalna jednostki organizacyjnej.
ZAŁĄCZNIK Nr 4
WZÓR
KSIĘGA NABYTKÓW (REJESTR SPISÓW ZDAWCZO-ODBIORCZYCH)*
WZÓR
KSIĘGA NABYTKÓW (REJESTR SPISÓW ZDAWCZO-ODBIORCZYCH)*
Lp. | Data sporządzenia | Data przyjęcia | Nazwa jednostki | Data wytworzenia | Liczba teczek | Rozliczenie teczek | Uwagi | |||
spisu zdawczo-odbiorczego | spisu zdawczo-odbiorczego | (komórki) organizacyjnej przekazującej spisy | dokumentacji | według spisu zdawczo-odbiorczego | przyjętych | zniszczono | przekazano | pozostało | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
ZAŁĄCZNIK Nr 5
WZÓR
ZEZWOLENIE nr ........ (**)
WZÓR
ZEZWOLENIE nr ........ (**)
(pieczęć nagłówkowa wystawcy
zezwolenia)
Egz. nr ..... ( * )
.......................
(miejscowość, data)
na przekazanie dokumentacji niearchiwalnej do zniszczenia
Wyrażam zgodę na przekazanie dokumentacji niearchiwalnej do
zniszczenia: ................................................
.............................................................
.............................................................
.............................................................
.............................................................
z lat .......................................................
zgodnie ze spisem dokumentacji niearchiwalnej przeznaczonej do
zniszczenia .................................................
z dnia .................... znak ..........
w ilości około .................. (słownie ............) m.b.,
z wyjątkiem poz. ............................................
............................................
(pieczątka imienna i podpis osoby wydającej
zezwolenie )
(*) Egz. nr 1 - pozostaje w jednostce organizacyjnej brakującej dokumentację,
Egz. nr 2 - pozostaje w Archiwum UOP,
Egz. nr 3 - pozostaje w instytucji niszczącej dokumentację.
(**) Odpowiednią klauzulą oznacza się po wypełnieniu zgodnie z ustawą z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 z późn. zm.).
ZAŁĄCZNIK Nr 6
WZÓR
PROTOKÓŁ *
WZÓR
PROTOKÓŁ *
(miejscowość, data)
"ZATWIERDZAM"
(kierownik jednostki organizacyjnej)
zniszczenia komunikatów z obserwacji
KOMISJA W SKŁADZIE: (stopnie służbowe, imiona i nazwiska,
stanowiska służbowe członków komisji)
1. ......................................................
2. ......................................................
3. ......................................................
dokonała w dniu ................... 20......r. zniszczenia
niżej wymienionych komunikatów z obserwacji:
Lp. | Nazwa dokumentu | Numer(y) dokumentu | Numer egzemplarza |
1. | ................... | .................... | .................. |
2. | ................... | .................... | .................. |
3. | ................... | .................... | .................. |
4. | ................... | .................... | .................. |
Podpisy członków Komisji:
1. ......................
2. ......................
3. ......................
* Odpowiednią klauzulą oznacza się po wypełnieniu zgodnie z ustawą z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 z późn. zm.).
ZAŁĄCZNIK Nr 7
WZÓR
PROTOKÓŁ *
WZÓR
PROTOKÓŁ *
(miejscowość, data)
"ZATWIERDZAM"
(kierownik jednostki organizacyjnej)
zniszczenia dokumentacji kodowej i szyfrowej
KOMISJA W SKŁADZIE: (stopnie służbowe, imiona i nazwiska,
stanowiska służbowe członków komisji):
1. .........................................................
2. .........................................................
3. .........................................................
dokonała w dniu ................... 20......r. zniszczenia
niżej wymienionej dokumentacji kodowej i szyfrowej:
Lp. | Nazwa dokumentu | Numer(y) dokumentu | Numer egzemplarza |
1. | ................... | .................... | .................. |
2. | ................... | .................... | .................. |
3. | ................... | .................... | .................. |
4. | ................... | .................... | .................. |
Podpisy członków Komisji:
1. .................
2. .................
3. .................
* Odpowiednią klauzulą oznacza się po wypełnieniu zgodnie z ustawą z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 z późn. zm.).
ZAŁĄCZNIK Nr 8
WZÓR
PROTOKÓŁ *
WZÓR
PROTOKÓŁ *
Szef Urzędu Ochrony Państwa
..........., dnia ..............
komisyjnego zniszczenia dokumentacji uzyskanej w trybie art. 10
ust. 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Urzędzie Ochrony
Państwa (Dz. U. z 1999 r. Nr 51, poz. 526, Nr 53, poz. 548 i Nr
110, poz. 1255, z 2000 r. Nr 73, poz. 852 oraz z 2001 r.
Nr 81, poz. 877 i Nr 106, poz. 1149).
Działając na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 6 kwietnia
1990 r. o Urzędzie Ochrony Państwa w dniu .....................
o godzinie ......................... komisja w składzie:
1. ................, ..........., ..........., - przewodniczący
(stopień, imię (stanowisko) (wydział)
i nazwisko)
2. ................, ..........., ..........., - członek
3. ................, ..........., ..........., - członek
dokonała zniszczenia dokumentacji w sprawie nr ..............,
kryptonim ................. w postaci:
1. kaseta ..............., ................
(liczba sztuk) (nr kasety)
2. kserokopia ................., .............., .............
(nr ewidencyjny) (liczba sztuk) (liczba kart)
3. stenogram .................., .............., .............
(nr ewidencyjny) (liczba sztuk) (liczba kart)
4. dyskietka .................., .............., .............
(nr ewidencyjny) (liczba sztuk) (liczba kart)
5. inny nośnik ...............................................
(wymienić wszystkie nośniki informacji, które
podlegają zniszczeniu)
6. sposób zniszczenia ........................................
..............................................................
..............................................................
..............................................................
..............................................................
na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o
Urzędzie Ochrony Państwa.
Podpisy:
1. przewodniczący komisji:
.......................
2. członek................
3. członek................
* Odpowiednią klauzulą tajności oznacza się po wypełnieniu zgodnie z ustawą z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 z późn. zm.).
ZAŁĄCZNIK Nr 9
WZÓR
PROTOKÓŁ *
WZÓR
PROTOKÓŁ *
Szef Urzędu Ochrony Państwa
............, dnia ..............
komisyjnego zniszczenia dokumentacji niestanowiącej informacji
potwierdzających zaistnienie przestępstwa uzyskanej w trybie
art. 10 ust. 1, 1a oraz ust. 2 ustawy z dnia 6 kwietnia
1990 r. o Urzędzie Ochrony Państwa (Dz. U. z 1999 r. Nr 51,
poz. 526, Nr 53, poz. 548 i Nr 110, poz. 1255, z 2000 r. Nr 73,
poz. 852 oraz z 2001 r. Nr 81, poz. 877 i Nr 106, poz. 1149).
Działając na podstawie art. 10 ust. 6 ustawy z dnia 6 kwietnia
1990 r. o Urzędzie Ochrony Państwa w dniu .....................
o godzinie ......................... komisja w składzie:
1. ................, ..........., ..........., - przewodniczący
(stopień, imię (stanowisko) (wydział)
i nazwisko)
2. ................, ..........., ..........., - członek
3. ................, ..........., ..........., - członek
dokonała zniszczenia dokumentacji w sprawie nr ..............,
kryptonim ................. w postaci:
1. kaseta ..............., ................
(liczba sztuk) (nr kasety)
2. kserokopia ................., .............., .............
(nr ewidencyjny) (liczba sztuk) (liczba kart)
3. stenogram .................., .............., .............
(nr ewidencyjny) (liczba sztuk) (liczba kart)
4. dyskietka .................., .............., .............
(nr ewidencyjny) (liczba sztuk) (liczba kart)
5. inny nośnik ...............................................
(wymienić wszystkie nośniki informacji, które
podlegają zniszczeniu)
6. sposób zniszczenia ........................................
..............................................................
..............................................................
..............................................................
na podstawie art. 10 ust. 6 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o
Urzędzie Ochrony Państwa.
Podpisy:
1. przewodniczący komisji:
.......................
2. członek................
3. członek................
* Odpowiednią klauzulą oznacza się po wypełnieniu zgodnie z ustawą z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 z późn. zm.).
ZAŁĄCZNIK Nr 10
WZÓR
PROTOKÓŁ *
WZÓR
PROTOKÓŁ *
Szef Urzędu Ochrony Państwa
................, dnia ............
komisyjnego zniszczenia dokumentacji uzyskanej w trybie art.10a
ust. 3 i 5 w związku z art 10 ust. 2 ustawy z dnia 6 kwietnia
1990 r. o Urzędzie Ochrony Państwa ( Dz. U. z 1999 r. Nr 51,
poz. 526, Nr 53, poz. 548 i Nr 110, poz. 1255, z 2000 r. Nr 73,
poz. 852 oraz z 2001 r. Nr 81, poz. 877 i Nr 106, poz. 1149).
Działając na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 6 kwietnia
1990 r. o Urzędzie Ochrony Państwa w dniu .....................
o godz. ......................... komisja w składzie:
1. ................, ..........., ............- przewodniczący,
(stopień, imię (stanowisko) (wydział)
i nazwisko)
2. ................, ..........., ............- członek,
(stopień, imię (stanowisko) (wydział)
i nazwisko)
3. ................, ..........., ............- członek,
(stopień, imię (stanowisko) (wydział)
i nazwisko)
dokonała zniszczenia dokumentacji w sprawie nr ..............,
kryptonim ................, pod postacią:
............. ......., ....................., ...............,
(rodzaj nośnika) (nr ewidencyjny (liczba sztuk
nośnika) / stron)
............. ......., ....................., ...............,
(rodzaj nośnika) (nr ewidencyjny (liczba sztuk
nośnika) / stron)
............. ......., ....................., ...............,
(rodzaj nośnika) (nr ewidencyjny (liczba sztuk
nośnika) / stron)
Sposób zniszczenia ...........................................
..............................................................
zgodnie z art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r.
o Urzędzie Ochrony Państwa.
Podpisy:
1. przewodniczący:
.......................
2. członek................
3. członek................
* Odpowiednią klauzulą oznacza się po wypełnieniu zgodnie z ustawą z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 z późn. zm.).
ZAŁĄCZNIK Nr 11
WZÓR
SPIS ZDAWCZO-ODBIORCZY Nr ..........
WZÓR
SPIS ZDAWCZO-ODBIORCZY Nr ..........
................................
(pieczęć Urzędu Ochrony Państwa)
........., dnia .............
materiałów archiwalnych ......................................
(nazwa jednostki organizacyjnej)
przekazanych do Archiwum Państwowego w ................
Lp. | Znak teczki (symbol klasyfikacyjny z wykazu akt) | Tytuł teczki (hasło klasyfikacyjne z wykazu akt) | Daty skrajne od - do | Uwagi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
.............................. ............................
(podpis dyrektora Archiwum UOP (podpis osoby odbierającej)
lub upoważnionego funkcjonariusza)
ZAŁĄCZNIK Nr 12
WZÓR
KSIĘGA UBYTKÓW (REJESTR SPISÓW TECZEK PRZEKAZANYCH)*
WZÓR
KSIĘGA UBYTKÓW (REJESTR SPISÓW TECZEK PRZEKAZANYCH)*
Lp. | Data spisu akt | Nazwa jednostki organizacyjnej | Rok powstania dokumentacji | Liczba teczek | Rozliczenie teczek | Uwagi | |||
przekazanych (zdawczo-odbiorczego) | według spisu akt przekazanych | przyjętych | zniszczono | przekazano | pozostało | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »