§ 2. - Zasady i tryb postępowania przy ustalaniu świadczeń z ubezpieczenia społecznego, świadczeń z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych oraz uprawnień pracowniczych posłów i senatorów.

Monitor Polski

M.P.1997.8.61

Akt utracił moc
Wersja od: 14 lutego 1997 r.
§  2.
1.
Określone w przepisach regulujących zasady ustalania świadczeń, o których mowa w § 1, obowiązki pracodawcy wykonują w odniesieniu do posłów i senatorów odpowiednio Kancelaria Sejmu i Kancelaria Senatu.
2.
Kancelaria Sejmu i Kancelaria Senatu wystawiają w razie potrzeby posłom i senatorom pracownicze legitymacje ubezpieczeniowe na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 16 maja 1991 r. w sprawie wzorów i trybu wystawiania legitymacji ubezpieczeniowych (Dz. U. Nr 51, poz. 223) oraz dokonują w nich odpowiednio wpisów.
3.
Okoliczności i przyczyny wypadków przy wykonywaniu mandatu posła lub senatora ustala zespół powypadkowy, w skład którego wchodzą wyspecjalizowani w sprawach bezpieczeństwa i higieny pracy pracownicy Kancelarii Sejmu lub Kancelarii Senatu.